  • 1. Data: 2002-02-04 21:51:51
    Temat: Re: Podstepne Inteligo drozeje - nawet 400 % !!!
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    Witam,

    Namawiam Cię jednak do pozostawienia konta firmowego w Inteligo, ponieważ
    sam je posiadam i po wielu kalkulacjach wychodzi mi, że jest to jednak
    najtańsze konto firmowe. Oczywiście z kilkoma zastrzeżeniami ;-)
    Problem przelewów do ZUS rozwiązałem w ten sposób, że założyłem sobie
    bezpłatne konto LGNET z możliwością DARMOWYCH przelewów do ZUS-u.
    W tym momencie, uwzględniając nową TPiOP Inteligo (1,49pln za przelew
    zewnętrzny) za 3xZUS wychodzi mi "aż" 1,49pln ;-)
    Do wypłat z bankomatów polecam mbank. Oczywiście kasę "na życie" przelewasz
    razem z ZUS-owymi pieniędzmi na LGNET, a potem za darmo do mbanku. Cała
    operacja trwa góra dwa dni. Moje miesięczne koszty będą od 15.02 wynosiły:

    1) mbank: prowadzenie+karta VE+wypłaty z bankomatów EURONETu 0pln
    2) LGNET: prowadzenie+karta Maestro+przelewy zewnętrzne+przelewy ZUS 0pln
    3) Inteligo: prowadzenie(4)+karta(na razie
    0)+1xVAT(1,5)+1xPIT(1,5)+1xLGNET(1,5)+1 x tel. komórkowy (1,5) = 10pln

    Jak widać 10pln za wszystko. Oczywiście można to jeszcze trochę przyciąć,
    zakładając konto osobiste Inteligo, z którego przelew zewnętrzny kosztuje
    0,99, ale trzeba by na nim trzymać 99+ pln i zrezygnować z karty do niego,
    bo po co płacić. Wtedy można uszczknąć miesięcznie jeszcze 50gr na przelewie
    zewn.

    Mam nadzieję, że przekonałem parę osób do takiego pakietu - mi on wystarcza
    ;-)
    BTW, jeśli ktoś potrzebuje jeszcze jakiejś KK to jest duży wybór. Ja
    wybrałem BZWBK, bo nie trzeba zakładać konta, a transakcje są bez prowizji i
    do 51 dni nie naliczają odsetek.

    p.s. Sorrki za crossposta, ale pomyślałem, że wątek jest interesujący ;-)

    Pozdrawiam wszystkich
    Radek

  • 2. Data: 2002-02-06 07:00:00
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>
    napisał w wiadomości

> [...]
    > Problem przelewów do ZUS rozwiązałem w ten
    sposób, że założyłem sobie
    > bezpłatne konto LGNET z możliwością DARMOWYCH

    Rozumiem że mamy do czynienia z DG, firma
    jednoosobową. Jak postąpiłeś ze zgłaszniem tego
    konta w ZUS (chyab jest wymagane, chociaż jeżeli
    chodzi o US to nie mam przekonania bo podatki
    opłacasz pewnie z Inteligo-PIT,VAT)

    Sark

  • 3. Data: 2002-02-06 12:39:32
    Od: "Radoslaw Zygmunt" <k...@i...pl>

    > Rozumiem że mamy do czynienia z DG, firma
    > jednoosobową.

    Dokładnie tak.

    > Jak postąpiłeś ze zgłaszniem tego
    > konta w ZUS (chyab jest wymagane, chociaż jeżeli
    > chodzi o US to nie mam przekonania bo podatki
    > opłacasz pewnie z Inteligo-PIT,VAT)

    ZUS: wypełniłem za pomocą programu Płatnik druki ZUS ZFA (zmieniłem rachunek
    bieżący z PKO BP->INTELIGO) i ZBA (wprowadziłem likwidację PKO BP, założenie
    INTELIGO, założenie LG, określając, że z LG będę przelewał składki ZUS).

    US: Wystarczyło złożenie NIP1 + NIP1B.

    Radek

  • 4. Data: 2002-02-06 17:40:04
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > bieżący z PKO BP->INTELIGO) i ZBA (wprowadziłem
    likwidację PKO BP, założenie
    > INTELIGO, założenie LG, określając, że z LG będę

    Thx ale jeszcze jedno pytanko, jak sa dwa rachunki
    w DG to czy nie ma obowiązku poinformowania banku,
    w którym jest konto podstawowe (Inteligo) o drugim
    koncie ? (przekonania nie mam bo wlaściwie to
    drugie jest osobiste i tylko do płacenia składek
    zus a tak wolno)

    Sark