  • 1. Data: 2002-02-04 23:01:15
    Temat: Fundusze inwestycujne
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    Szukam jakiegoś rzetelnego porównania różnych funduszy
    inwestycyjnych(pieniężne, akcji itp). Osiągana stopa zwrotu, płacone
    prowizje, możliwość zakupu/sprzedaży jednostek przez internet itp.

    Spotkał ktoś gdzieś jakieś porównanie tego typu ?

    Tylko proszę nie podawajcie linków do expandera, czy bankiera, gdzie wynik
    testów zależy od tego ile dane towarzystwo płaci portalowi prowizji za
    pozyskanego klienta.

    W obecnej sytuacji (obniżka oprocentowania, podatek od marca itp. ) Chyba
    najlepszym rozwiązaniem będzie inwestycja tego typu. Skoro obligacje są
    oprocentowane w okolicach 16% to nawet jakby dane towarzystwo osiągało
    jakąś 13-14% stopę zwrotu to było by to chyba lepsze niż lokaty w banku
    nawet internetowym.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 2. Data: 2002-02-04 23:07:25
    Temat: Re: Fundusze inwestycujne
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    ?

    Może http://tfi.hoga.pl/

    > Tylko proszę nie podawajcie linków do expandera,
    czy bankiera, gdzie wynik
    > testów zależy od tego ile dane towarzystwo płaci
    portalowi prowizji za
    > pozyskanego klienta.

    W takiej sytuacji to najlepiej odwiedzic ww
    strony, spisac adresy netowe TFI i samemu sobie
    porównać, troche to czasu zabierze ale wyrobisz
    sobie w miarę obiektywne zdanie na ich temat.

    Sark

  • 3. Data: 2002-02-04 23:21:59
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >W takiej sytuacji to najlepiej odwiedzic ww
    >strony, spisac adresy netowe TFI i samemu sobie
    >porównać, troche to czasu zabierze ale wyrobisz
    >sobie w miarę obiektywne zdanie na ich temat.

    Wcale nie tak wiele czasu gdyż TFI często podają notowania
    archiwalne w formacie csv, więc można to sobie wrzucić
    do jakiegoś arkusza i trochę się pobawić.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-02-05 00:14:57
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

> [...]
    > inwestycyjnych(pieniężne, akcji itp). Osiągana stopa zwrotu, płacone
    > prowizje, możliwość zakupu/sprzedaży jednostek przez internet itp.

    www.parkiet.com (cierpliwość przy ładowaniu strony wymagana - chcieli
    dobrze, działa beznadziejnie)
    www.kpwig.gov.pl - aktualny wykaz TFI
    www.stfi.com.pl - nie zaglądałem ostatnio, kiedyś było sporo cennych
    informacji

    > W obecnej sytuacji (obniżka oprocentowania, podatek od marca itp. ) Chyba
    > najlepszym rozwiązaniem będzie inwestycja tego typu. Skoro obligacje są
    > oprocentowane w okolicach 16%

    Z ciekawości - które obecnie emitowane obligacje mają 16%?

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 5. Data: 2002-02-05 01:10:40
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Michał Kowalski" <c...@R...pl> wrote in message

    > www.parkiet.com (cierpliwość przy ładowaniu strony wymagana - chcieli
> [...]

    O właśnie o to chodziło :)
    A bawiłeś się może w tego typu rzeczy i mógłbyś coś polecić ?

    > Z ciekawości - które obecnie emitowane obligacje mają 16%?

    Strzelałem :))))
    Pomyślałem że skoro kredyty utrzymują się nadal w okolicach 20% to i
    obligacje nie będą wiele od tego odbiegać, ale z tego co się już
    zorientowałem to tak różowo nie jest :(

    Kamil
    c...@h...pl

  • 6. Data: 2002-02-05 09:00:45
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik camokiller <c...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3n3r3$h42$...@k...task.gda.pl...

    . Skoro obligacje są
    > oprocentowane w okolicach 16%

    Obecnie nie znajdziesz wyzej oprocentowanych obligacji, niz 10-11%. Miales
    chyba na mysli wysokosc kuponow odsetkowych. Ale musisz brac pod uwage cene
    zakupu obligacji. W ten sposob nie znajdziesz zadnej inwestycji w obligacje,
    ktora da ci wiecej niz 11% rocznie. A do tego jeszcze musisz zaplacic
    prowizje od kupna obligacji (minimum 0,3%).

    to nawet jakby dane towarzystwo osiągało
    > jakąś 13-14% stopę zwrotu to było by to chyba lepsze niż lokaty w banku
    > nawet internetowym.

    Tak sie sklada, ze akurat teraz, gdy radykalnie spadla rentownosc bonow
    skarbowych (od nich uzaleznione jest oprocentowanie oligacji trzyletnich i
    dziesiecioletnich o zmiennej stopie procentowej) obligi zmienno procentowe
    nie daja wiecej niz 11%. Sa jeszcze stalo procentowe, ale ich cena rynkowa
    jest teraz wyzsza, co przejada wyzsze kupony odsetkowe.

    Malin

  • 7. Data: 2002-02-05 20:26:03
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

    > Skoro obligacje są oprocentowane w okolicach 16%>
    To było 13 miesięcy temu !!!! na DOS-ach (16%)

    > Obecnie nie znajdziesz wyzej oprocentowanych obligacji, niz 10-11%.
    Przy odrobinie szczęścia na giełdzie można wyłapać jakieś OK na lekko więcej
    (netto)

    >Miales chyba na mysli wysokosc kuponow odsetkowych.
    Co masz ma myśli (może jakiś przykład).

    >A do tego jeszcze musisz zaplacicprowizje od kupna obligacji (minimum
    0,3%).
    to jest kwestia ilości - myślę że przy kwotach większych może 0,2 by weszło
    w rachubę

    > to nawet jakby dane towarzystwo osiągało jakąś 13-14% stopę zwrotu ,....
    bardzo mało realne, ale z uwagi na płynność kasy jeżeli osiągniemy takie
    same oprocentowanie jak średnio na obligach to myślę, że warto o tym
    pomyśleć. moim zadaniem co będzie można zarobić to jakieś 8-9%.

    >to było by to chyba lepsze niż lokaty w banku nawet internetowym.
    weź pod uwagę kapitalizację w Internetach i płynność

    stempelek
    --------------------------------
    http://www.obligacje.prv.pl
    s...@p...onet.pl
    gg: 503704
    --------------------------------

  • 8. Data: 2002-02-05 20:42:47
    Od: <l...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy wiecie panowie o tym, że inwestycje w Fundusze (zarówno akcyjna
    jak i pieniężne itp) są obarczone podatkiem blkowym jak wszystko inne, wiec po
    co te zabiegi.

  • 9. Data: 2002-02-05 20:50:24
    Od: "stempelek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    akcyjna
    > jak i pieniężne itp) są obarczone podatkiem blkowym jak wszystko inne,

    oczywiście że wiemy i myślę, że powinniśmy się uczyć z tym żyć traktując to
    jako coś zupełnie normalnego (w pełnej nienormalności)

    czy wprowdzenie podatku na oznaczać zakończenie działalności przez TFI?

    stempelek
    http://www.obligacje.prv.pl
    gg: 503704

  • 10. Data: 2002-02-05 20:58:44
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >czy wprowdzenie podatku na oznaczać zakończenie działalności przez TFI?

    IMHO przez pewną ciekawą niedoróbkę nowelizacji ustawy o podatku
    dochodowym to jest wręcz przeciwnie :)