  • 1. Data: 2007-09-07 17:24:58
    Temat: Fraud w anglii. Prosze o pomoc
    Od: "Sky Walker" <s...@o...eu>

    Witam, mam problem, nie wiem gdzie mam zapytac. Jestem w Anglii i po krotce
    opisze swoja historie.
    Oglosilem w internecie ze mam do wynajecia pokoj, odezwal sie koles ktory
    chcial pokoj dla corki. Mial mi przyslac cheque i od calej smy mialem odjac
    pieniadze za wynajecie moieszkania a reszte kasy mialem wyslac przez Western
    Union Money Transfer niby do jego Travel Agenta, zeby ten mogl zabookowac
    jego corce bilet.
    Tak tez sie stalo on mi przyslal czek na 3000 funtow ja poszedlem go wplacic
    na konto i po 4 dniach na moim koncie pojawilo sie 3000 funtow, a dzisiaj
    poszedlem i zrobilem tak jak on mowil, wyslalem mu 2000 przez Western Union
    i kiedy wrocilem do domu i sprawdzilem balance w internecie , okazalo sie ze
    oprocz 2000 funtow ktore wyplacilem ja, z konta zniknelo takze 3000 funtow
    ktore byly z czeku no i teraz jestem na minusie 1,661 funtow, bo po
    wyplaceniu tych 2 tysiecy zostalo ok 1,300 i po cofnieciu czeku zabralo
    3000.
    Bylem w banku, oni nie bardzo wiedza co jest grane zglosilem tez to na
    Policje i mam tutaj pytanie, czy jesli to byl fraud ale Policja nie zlapie
    zlodzieja, czy bede musial to wszystko pokryc sam? Czy ktos wie na jakiej
    zasadzie to dziala? Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2007-09-07 17:29:47
    Temat: Re: Fraud w anglii. Prosze o pomoc
    Od: "bim-bom" <j...@g...pl>

    Witam,
    nie znam realiów, ale może jest tak, że bank (zakładając, że czek ma
    pokrycie), dodał kasę do Twojego konta. Po jakimś czasie się okazało że jest
    bez pokrycia i tę kasę zabrali. Czy te 3000 na koncie, co Ci się pojawiło,
    było już dostępne, czy w "zablokowanych środkach"? Jeśli to drugie, to
    raczej niedobrze ;) Wałki bardzo często idą właśnie przez WU.

  • 3. Data: 2007-09-07 17:36:07
    Od: "Sky Walker" <s...@o...eu>

    "bim-bom" <j...@g...pl> wrote
> [...]
    > pojawiło, było już dostępne, czy w "zablokowanych środkach"? Jeśli to
    > drugie, to raczej niedobrze ;) Wałki bardzo często idą właśnie przez WU.

    te 3000 byly juz dodane do balans i dostepne, zreszta wyplacilem je w
    okienku i chyba jakby nie bylo dostepne to chyba by mi nie wyplacili raczej?

  • 4. Data: 2007-09-07 18:07:44
    Od: Ra <w.stopce>

    Sky Walker napisał(a):
> [...]
    > Union Money Transfer niby do jego Travel Agenta, zeby ten mogl zabookowac
    Ja jak słyszę WE to razu odzywa się dzwonek alarmowy, co prawda u ciebie
    to jakiś mniej spotykany przypadek kantu

  • 5. Data: 2007-09-07 19:05:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ra <w.stopce> writes:

    > Ja jak słyszę WE to razu odzywa się dzwonek alarmowy, co prawda u
    > ciebie to jakiś mniej spotykany przypadek kantu

    Najzwyklejszy, ta corka to nie leciala przypadkiem do/z Nigerii?

    Skad w ogole pomysl by sprzedajac cos, dodatkowo placic komukolwiek?
    Podobnie z kredytami, nigdy nie nalezy placic biorac kredyt.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-09-07 19:36:39
    Od: Ra <w.stopce>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Najzwyklejszy, ta corka to nie leciala przypadkiem do/z Nigerii?

    o wersji czekiem nie słyszałem jeszcze, tym bardziej jeśli na koncie
    pojawiają się pieniądze

    > Skad w ogole pomysl by sprzedajac cos, dodatkowo placic komukolwiek?
    to dla mnie też było by podejrzane

  • 7. Data: 2007-09-07 20:29:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Ra <w.stopce> writes:

    > o wersji czekiem nie słyszałem jeszcze, tym bardziej jeśli na koncie
    > pojawiają się pieniądze

    Stary numer nigeryjski.

    > to dla mnie też było by podejrzane

    Ale wlasnie tak tu bylo (sprzedajac, wynajmujac itp).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-09-07 22:58:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sky Walker wrote:
> [...]
    > Union Money Transfer niby do jego Travel Agenta, zeby ten mogl zabookowac

    Jednym słowem jesteś frajer, że się dałeś nabrać na lewy czek.
    Ode mnie tak chcieli kupić samochód.

  • 9. Data: 2007-09-07 22:58:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Najzwyklejszy, ta corka to nie leciala przypadkiem do/z Nigerii?

    Bingo.
    Wygrałeś główną nagrode.

  • 10. Data: 2007-09-08 08:43:00
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    > Jednym słowem jesteś frajer, że się dałeś nabrać na lewy czek.
    > Ode mnie tak chcieli kupić samochód.

    Fajnie, bardzo mu pomogłeś ;-P