  • 11. Data: 2007-09-08 14:09:51
    Temat: Re: Fraud w anglii. Prosze o pomoc
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "witek"

    > Jednym słowem jesteś frajer, że się dałeś nabrać na lewy czek.
    > Ode mnie tak chcieli kupić samochód.

    wg mnie to bank się dał nabrać skoro udostępnił kwotę klientowi do
    wypłaty.
    Polskie banki działają wolniej ale jak widać nie bez powodu :-)
    Tamten bank ma słabe procedury skoro robi własnego klienta w bambuko -
    ja bym się odwoływał do banku a jak nie pomoże to do ichniego GINBu
    *** blad ***

  • 12. Data: 2007-09-08 14:46:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nocnyMarek wrote:

    > Fajnie, bardzo mu pomogłeś ;-P

    Nic więcej nie można mu pomóc. Jest 2000 w plecy i już.

  • 13. Data: 2007-09-08 18:15:19
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Tamten bank ma słabe procedury skoro robi własnego klienta w bambuko -

    Być może w UK banki realizują czeki podobnie jak w USA(*) - uznają od razu
    rachunek klienta a jak czek jest bez pokrycia to go obciażają.
    U nas czek banki uznają rachunek klienta jak pieniadze spłyną z rachunku
    wystawcy czejku. Pewne ale powolne.

    * taką wersję przekazał mi znajomy mieszkający w USA

    Darek

  • 14. Data: 2007-09-08 18:31:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Wrz, 20:15, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

> [...]
    > wystawcy czejku. Pewne ale powolne.
    >
    > * taką wersję przekazał mi znajomy mieszkający w USA

    To chyba najpewniejsze by bylo zlozyc czek do wyplaty gotowki w banku,
    gdzie nie ma sie konta?
    Bank wyplacilby gotowke dopiero w momencie, gdy dostalby gotowke z
    czeku?

    Majaczy mi rowniez sie cos z czasow przedkartowych, ze bylo cos
    takiego jak "czek potwierdzony". Bank blokowal na koncie kwote rowna
    tej, na ktora opiewal czek i byla zablokowana wylacznie pod jego
    realizacje - na czeku bank wpisowal potwierdzenie powyzszej operacji.
    Sadze, ze cos takiego dalej funkcjonuje i mozna bylo zarzadac
    wylacznie takiego czeku.

  • 15. Data: 2007-09-08 18:38:19
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >To chyba najpewniejsze by bylo zlozyc czek do wyplaty gotowki w >banku,
    >gdzie nie ma sie konta?

    Ale to się nie uda. W ten sposób realizują tylko posiadaczom kont. Nie wiem
    czy są jeszcze jakieś dodatkowe ograniczenia. W USA czeki są bardzo
    popularne.

    >Majaczy mi rowniez sie cos z czasow przedkartowych, ze bylo cos
    >takiego jak "czek potwierdzony". Bank blokowal na koncie kwote rowna

    U nas tak. Przy czym większość banków wycofała się z obsługi czeków dla
    klientów indywidualnych. Wiecej z nimi kłopotów niż pożytku.

    Darek

  • 16. Data: 2007-09-08 18:46:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 8 Wrz, 20:38, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    > U nas tak. Przy czym większość banków wycofała się z obsługi czeków dla
    > klientów indywidualnych. Wiecej z nimi kłopotów niż pożytku.

    Ale czy w Anglii nie wystepuje obecnie czek potwierdzony?

    No i wystawianie czekow bez pokrycia jest chyba przestepstwem?

    W USA jest chyba jeszcze mozliwosc (bazuje na beletrystyce) po
    otrzymaniu czeku udania sie bezposrednio do oddzialu banku w ktorym
    jest konto wlasciciela czeku, i wtedy wyplata gotowki jest
    bezposrednio z tego konta dla okaziciela czeku.

  • 17. Data: 2007-09-08 19:02:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Darek wrote:

    > Być może w UK banki realizują czeki podobnie jak w USA(*) - uznają od razu
    > rachunek klienta a jak czek jest bez pokrycia to go obciażają.

    i właśnie tu jest pies pogrzebany.
    Banki w USA nie uznają czeku od razu. Mam to wyraźnie zapisane w
    regulaminie.
    Bank udziela mi kredytu w wysokości złożonego czeku do czasu faktycznej
    realizacji czeku przez bank. No i bank właśnie kredyt cofnął.
    Zdażyło mi się raz w przypadku egoztycznego czeku, oraz niskiego stanu
    konta że gotówka nie była od razu dostępna.

  • 18. Data: 2007-09-08 19:03:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > To chyba najpewniejsze by bylo zlozyc czek do wyplaty gotowki w banku,
    > gdzie nie ma sie konta?

    żałoże się, że się nia da.

  • 19. Data: 2007-09-08 19:21:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> writes:

    > Być może w UK banki realizują czeki podobnie jak w USA(*) - uznają od razu
    > rachunek klienta a jak czek jest bez pokrycia to go obciażają.

    Tak samo robia takze polskie banki, wszystko zalezy od sytuacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2007-09-08 19:23:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Bingo.
    > Wygrałeś główną nagrode.

    Wolalbym raczej miec potwierdzenie od chodzacego po niebie.
    --
    Krzysztof Halasa