  • 31. Data: 2007-09-09 09:45:14
    Temat: Re: Fraud w anglii. Prosze o pomoc
    Od: "Sky Walker" <s...@o...eu>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote

    > wycieczka do Niegerii na własny koszt

    O Nigerii tylko ty piszesz.
    To, ze numer jest w stylu nigeryjskim, nie swiadczy o tym, ze to
    akurat nigeryjczycy z czekiem banku nigeryjskiego zrobili, podobnie,
    jak francuskiej choroby mozna sie nabawic nie tylko od Francuzki w
    Paryzu.

    akurat czek nie był z nigeryjskiego banku ani z nigerii, tylko byl z LLOYDS
    i wystawiony w Manchesterze

  • 32. Data: 2007-09-09 10:34:07
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 9 Sep 2007 10:45:14 +0100, Sky Walker napisał(a):

    > akurat czek nie był z nigeryjskiego banku ani z nigerii, tylko byl z LLOYDS
    > i wystawiony w Manchesterze

    Ale jeśli obejrzysz nagłówki otrzymanych maili, to prawdopodobnie
    zobaczysz, że zostały wysłane z Nigerii.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 33. Data: 2007-09-09 15:03:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sky Walker wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    >
    > tylko sek w tym ze na moim koncie nie moglem zrobic debetu a przynajmniej
    > nie takiego....

    tak ci sie tylko wydaje
    oczywiscie ze mogles i wlasnie zrobiles

  • 34. Data: 2007-09-09 16:45:08
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > jego, za debet na koncie.

    w takim razie jak sie przed tym uchronic ?

    oczywiscie nie chodzi mi o to,
    ze nigdy nie placic komus kto ma mi zaplacic,
    bo to oczywiste - i fakt - na tym polu SW dal ciala :(.

    zalozmy, ze chce sprzedac cos na ebay'u;
    jesli ktos zrobi mi przelew i zobacze kase na koncie,
    to moge stwierdzic, ze kasa na koncie jest juz moja ?

    a jak ktos zaplaci czekiem (przysle czek), to ile dni czekac,
    nim wysle paczke ?
    czy w ogole nie ufac czekom ?

  • 35. Data: 2007-09-09 16:54:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Q wrote:

    > w takim razie jak sie przed tym uchronic ?

    wysłać pieniądze przez western union. :)

    to western union ci płaci i to ich problem, żeby nie wziąć pieniędzy,
    których nie ma.

  • 36. Data: 2007-09-09 17:03:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Q" <n...@s...pl> writes:

    > zalozmy, ze chce sprzedac cos na ebay'u;
    > jesli ktos zrobi mi przelew i zobacze kase na koncie,
    > to moge stwierdzic, ze kasa na koncie jest juz moja ?

    Przelew - tak, nie da sie go cofnac. Ale sprawdzilbym dokladnie
    w banku (na pismie), zeby nie bylo ze jakas "korekta ksiegowania"
    moze tak zadzialac.

    > a jak ktos zaplaci czekiem (przysle czek), to ile dni czekac,
    > nim wysle paczke ?
    > czy w ogole nie ufac czekom ?

    Sprawdzilbym w banku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-09-10 06:22:49
    Od: el-ec-tr <e...@n...com>

    Sky Walker pisze:
> [...]
    > i kiedy wrocilem do domu i sprawdzilem balance w internecie , okazalo sie ze
    > oprocz 2000 funtow ktore wyplacilem ja, z konta zniknelo takze 3000 funtow
    > ktore byly z czeku no i teraz jestem na minusie 1,661 funtow, bo po
    > wyplaceniu tych 2 tysiecy zostalo ok 1,300 i po cofnieciu czeku zabralo
    > 3000.
    > Bylem w banku, oni nie bardzo wiedza co jest grane zglosilem tez to na
    > Policje i mam tutaj pytanie, czy jesli to byl fraud ale Policja nie zlapie
    > zlodzieja, czy bede musial to wszystko pokryc sam? Czy ktos wie na jakiej

    typowy przykład oszustwa. wrobili cię po prostu na 2000 funtów. niech
    zgadnę - koleś z nigerii?
    zgłoś to na policję i módl się,żeby złapali (chociaż wątpię - takie
    akcje są prowadzone często i pewnie się dobrze zabezpieczają).
    mnie tak kiedys chcieli wrobić na sprzedaż komórki przez aukcje allegro,
    już nawet pytałem na poczcie o koszty przesyłki do nigerii... (a jestem
    bardzo ostrożny), jednak zagooglowalem i doczytałem.

  • 38. Data: 2007-09-10 06:25:40
    Od: el-ec-tr <e...@n...com>

    witek pisze:

    > wysłać pieniądze przez western union. :)
    >
    > to western union ci płaci i to ich problem, żeby nie wziąć pieniędzy,
    > których nie ma.

    wałki z western union też robią. gotówka to gotówka.

  • 39. Data: 2007-09-10 16:35:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    el-ec-tr <e...@n...com> writes:

    > wałki z western union też robią. gotówka to gotówka.

    Wlasnie z WU robia, bo WU wyplaca gotowke na "piekne oczy"
    i nie zwraca jej "nadawcy" jak temu ostatniemu sie odwidzi.

    Swoja droga, sensowny sposob dzialania, tyle ze ludzie mysla
    ze wszystko inne tez tak dziala, a niestety tak nie jest.
    --
    Krzysztof Halasa