  • 1. Data: 2007-09-07 13:15:42
    Temat: Zamkniecie konta w Lukas Banku
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Witam,

    Kiedys - jeszcze w czasach studenckich - zalozylem sobie konto w Lukas
    Banku. I przez dosyc dlugi okres czasu uzywalem go, jako konta podstawowego.

    Od jakis 4 lat jestem w innym banku, a konto w Lukasie jest nieuzywane.
    Chce w koncu zamknac konto w Lukasie, ale naroslo mi tam spore (ok 400
    zl) zadluzenie, z tytulu prowadzenia konta.

    Chce sptawe zakonczyc, zeby nie skonczylo sie jaks windykacja, czy
    BIKiem. I teraz moje pytanie. Jakie mam - w Waszej opinii - szanse, ze
    bank umorzy mi te zaleglosci, po przeslaniu stosownej prosby na pismie?
    Moze to naiwne z mojej strony, ale kurcze nie bardzo mam ochote placic,
    za konto, ktorego nie uzywalem (oczywiscie nie mam pretensji o to do
    Banku, bo w koncu sam podpisalem z nimi umowe).

    Tak wiec - jakie ma szanse, ze umorzenie tego zadluzenia i zamkniecie
    konta bez oplat ?

    Z gory dziekuje, za uwagi.

    POZDRAWIAM
    Karol Nawrot

  • 2. Data: 2007-09-07 14:01:35
    Temat: Re: Zamkniecie konta w Lukas Banku
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Przede wszystkim spójrz do umowy rachunku. Może znajdziesz tam zapis
    mówiący o tym, że jeżeli w danym okresie nie ma żadnych obrotów to bank
    takie konto zamyka....W zasadzie to może zamknąć.

    Druga sprawa to wyciągi. Nie otrzymywałeś ich? Zrezygnowałeś? Bank powinien
    informować (w cyklu miesięcznym) o stanie konta i obrotach.

    Gdybyś je otrzymywał (może zmieniłeś adres?) to zainteresowałbyś się
    tematem szybciej...
    W zależności od sytuacji możnaby napisać do banku stosowne pismo, ale chęć
    anulowania opłat trzeba jakoś uzasadnić. Najlepiej wykazać jakieś
    zaniedbanie lub błąd banku...

    Miałem podobną sytuację w BZWBK. Konto miałem bezpłatne, a później zrobiło
    się płatne i bank mnie o tym nie poinformował. Jak chciałem zamknąć konto
    to konieczna była zapłata kilkudziesięciu złotych. Wyraziłem chęć
    zamknięcia konta, ale nie chciałem płacić ww. kwoty. Motywacja była taka,
    że w internecie cały czas saldo wynosiło 0 (zero). Finalnie bank zamknął mi
    to konto i umorzył opłaty.

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-09-07 14:30:21
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Przede wszystkim spójrz do umowy rachunku. Może znajdziesz tam zapis
    > mówiący o tym, że jeżeli w danym okresie nie ma żadnych obrotów to bank
    > takie konto zamyka....W zasadzie to może zamknąć.

    Otóż to, nie musi zamykać i nie musi być takiego zapisu, ale wtedy
    [ustawa prawo bankowe]
    "Jeżeli umowa rachunku bankowego nie stanowi inaczej, ulega ona
    rozwiązaniu, gdy w ciągu dwóch lat nie dokonano na rachunku żadnych
    obrotów, poza dopisywaniem odsetek, a stan środków pieniężnych na tym
    rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej w tej umowie."

    > Druga sprawa to wyciągi. Nie otrzymywałeś ich? Zrezygnowałeś? Bank
    > powinien informować (w cyklu miesięcznym) o stanie konta i obrotach.

    Nie musi, a przynajmniej po spełnieniu warunku określonego w art 53
    wspomnianej ustawy, a to ma miejsce w każdym znanym mi banku.

> [...]
    > W zależności od sytuacji możnaby napisać do banku stosowne pismo, ale
    > chęć anulowania opłat trzeba jakoś uzasadnić. Najlepiej wykazać jakieś

    Wojna z bankiem? Można. ale po obaleniu choćby jednego zarzutu bank
    sprawdzi czy nie należy się jeszcze więcej.
    Wybrałbym inną opcję, bo nawet to co autor nazywa naiwnością, to bank
    weźmie raczej za bezczelność.
    Prośba o umorzenie tak, ale z pokorą i z użyciem zwrotu na przykład
    "przynajmniej do kwoty XX PLN.

> [...]
    > Motywacja była taka, że w internecie cały czas saldo wynosiło 0
    > (zero). Finalnie bank zamknął mi to konto i umorzył opłaty.

    Zamknął, bo wiedział że nie rozesłał nowego cennika, więc choćby dla
    świętego spokoju nie było się o co spierać.
    Byłoby inaczej gdyby zmiana nie dotyczyła wprowadzenia opłaty, a nawet
    tylko jej zmiany.

    > pozdr.
    > RobertS

    Pozdr.
    K.K.

  • 4. Data: 2007-09-07 14:52:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 16:01:35 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > że w internecie cały czas saldo wynosiło 0 (zero). Finalnie bank zamknął mi

    A tak z ciekawości: pamiętałeś o zapłaceniu od tych umorzonych opłat
    podatku?

  • 5. Data: 2007-09-07 18:11:59
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 07 Sep 2007 15:15:42 +0200, Karol Nawrot
    <k...@a...gwshm.edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Chce sptawe zakonczyc, zeby nie skonczylo sie jaks windykacja, czy
    >BIKiem. I teraz moje pytanie. Jakie mam - w Waszej opinii - szanse, ze

    chyba musisz spłacić zaległści z ostatnich 2 lat, jeśli się nie mylę.
    Wcześniejsze się przedawniły i możesz odmówić zapłaty. Dokładne
    terminy sprawdź sobie w Kodeksie Cywilnym albo w Prawie Bankowym.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2007-09-07 19:41:16
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > A tak z ciekawości: pamiętałeś o zapłaceniu od tych umorzonych opłat
    > podatku?
    Nie bądź śmieszny. Jakiego podatku. To bank twierdził, że coś narosło, ale
    nigdy mnie o tym nie poinformował. Saldo rachunku cały czas wynosilo 0,
    00zł. Czyli de facto żadnych opłat nie było. A to, że pracownik banku coś
    tam widział w systemie to mnie jako klienta nie interesowało.

  • 7. Data: 2007-09-07 20:05:36
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Nie musi, a przynajmniej po spełnieniu warunku określonego w art 53
    > wspomnianej ustawy, a to ma miejsce w każdym znanym mi banku.

    Art. 53. Środki pieniężne na rachunku bankowym mogą być oprocentowane
    według stopy stałej lub zmiennej w wysokości i na zasadach określonych w
    umowie. Do obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
    gdzie masz info nt wyciągów?

    mam rachunki w kilku bankach i albo otrzymuje wyciag w wersji
    elektronicznej (lub mam mozliwosc sprawdzenia salda przez internet) albo w
    wersji papierowej

    polecam k.c.
    Art. 728. § 1. Bank obowiązany jest przy każdej zmianie stanu rachunku
    bankowego przesyłać jego posiadaczowi wyciąg z rachunku z ustaleniem salda.

    § 2. Posiadacz rachunku bankowego obowiązany jest zgłosić bankowi
    niezgodność salda w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania wyciągu z
    rachunku.

> [...]
    > weźmie raczej za bezczelność.
    > Prośba o umorzenie tak, ale z pokorą i z użyciem zwrotu na przykład

    jaka wojna? nie przesadzasz troche?
    z pokorą do banku? plizzzzzzzz wiesz jak bank potraktuje takie pismo?
    albo domagasz sie umorzenia calosci i przedstawiasz rzeczowy argument,
    ktory spowoduje, ze bank to zrobi, albo splacasz calosc bez mrugniecia
    okiem i masz doswiadczenie na przyszlosc!

> [...]
    > świętego spokoju nie było się o co spierać.
    > Byłoby inaczej gdyby zmiana nie dotyczyła wprowadzenia opłaty, a nawet

    nie znasz sprawy i komentujesz, bank nie musi rozsylac nowej TOiP,
    wystarczy, ze ja wywiesi w placowkach i poinformuje o tym na stronie www,

    Art. 111. Bank jest obowiązany ogłaszać w miejscu wykonywania czynności, w
    sposób ogólnie dostępny, stosowane stawki oprocentowania środków na
    rachunkach bankowych, kredytów i pożyczek, a także stawki prowizji i
    wysokość opłat, terminy kapitalizacji odsetek oraz stosowane kursy
    walutowe.

    w moim przypadku oplaty sie bankowi nalezaly, ale nie potrafil wykazac, ze
    faktycznie je naliczono, gdyz system ich nie pokazywal, wiec fizycznie ich
    nie bylo; nie jest moim problemem funkcjonalnosc systemu bankowego, gdybym
    na rachunku zobaczyl saldo debetowe to zwyczajnie musialbym uregulowac te
    kwote

    odnosnie przedawnien:
    Art. 731. Roszczenia wynikające ze stosunku rachunku bankowego przedawniają
    się z upływem lat dwóch. Nie dotyczy to roszczeń o zwrot wkładów
    oszczędnościowych.

    czyli oplaty naliczone wczesniej niz 2 lata wstecz przedawnily sie juz

    wystarczy bankowi przypomniec o tych zapisach i rozmowa bedzie latwiejsza
    chociaz oczywiscie nie uwazam, ze klient jest bez winy, zeby to stwierdzic
    nalezaloby dokladniej zbadac przypadek

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-09-07 20:21:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > chyba musisz spłacić zaległści z ostatnich 2 lat, jeśli się nie mylę.
    > Wcześniejsze się przedawniły i możesz odmówić zapłaty. Dokładne
    > terminy sprawdź sobie w Kodeksie Cywilnym albo w Prawie Bankowym.

    Eureka! Zaraz rzucą się wszyscy kredytobiorcy kredytów zaciągniętych
    przed 2 laty z żądaniem umorzenia swoich kredytów z powodu przedawnienia.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2007-09-07 21:49:00
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > chyba musisz spłacić zaległści z ostatnich 2 lat, jeśli się nie mylę.
    > Wcześniejsze się przedawniły i możesz odmówić zapłaty. Dokładne
    > terminy sprawdź sobie w Kodeksie Cywilnym albo w Prawie Bankowym.

    ROTFL

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 10. Data: 2007-09-07 23:01:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 07 Sep 2007 22:21:40 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Eureka! Zaraz rzucą się wszyscy kredytobiorcy kredytów zaciągniętych
    >przed 2 laty z żądaniem umorzenia swoich kredytów z powodu przedawnienia.

    A nie pomyliły Ci się pieniądze pożyczone z opłatami za usługi?
    Przecież nie twierdzę, że pożyczonych pieniędzy nie trzeba oddać, ale
    opłata za prowadzenia rachunku 25 miesięcy temu już się przedawniła.
    Bank mógł wystawić BTE, ale skoro tego nie zrobił, to ma w plecy.
    --
    Jarek Andrzejewski