  • 1. Data: 2005-07-05 13:51:08
    Temat: potrzebuje wsparcia ;)
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Witajcie,

    Czy ktos z Was mial taka sytuacje: od 3 lat udokumentowane zrodla
    dochodu, nigdy nie bral kredytu, zdolnosc kredytowa ponad 300 000, chce
    wziac kredyt na 280 000 (w mille), pytanie jak to widza analitycy, BIK
    nie posiada zadnych informacji o kredytobiorcy, jedynie wyciagi z
    bankow, etc... kredyt pod hipoteke. Niestety dopoki nie doniose
    papierow zwiazanych z kupnem domu, to analityk nawet nie spojrzy w moj
    wniosek ;(, przez co nie wiem, czy otrzymam kredyt czy jednak nie.
    Myslicie, ze szanse na otrzymanie kredytu w ogole mam? KK brak, osoba
    samotna, bez zobowiazan ;).

    --
    pozdrawiam serdecznie rafi

  • 2. Data: 2005-07-05 14:07:57
    Temat: Re: potrzebuje wsparcia ;)
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    ErkA napisał(a):

    > Myslicie, ze szanse na otrzymanie kredytu w ogole mam? KK brak, osoba
    > samotna, bez zobowiazan ;).

    To, ze osoba jest samotna to banki traktuja jako minus (co jest glupota).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-07-05 14:21:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > To, ze osoba jest samotna to banki traktuja jako minus (co jest glupota).

    Dlaczego głupotą?
    KJ

  • 4. Data: 2005-07-05 14:34:15
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Dlaczego głupotą?

    A co daje to ze ktos dzisiaj jest z kims? Jutro moze nie byc
    (rozwod,wypadek). Co to wogole za forma zabezpieczenia i punktowania.
    Powinno wystarczyc ubezpieczenie kredytu lub inna forma zabezpieczenia
    (przeciez jest hipoteka).

    Podobnie sprawa wyglada z innymi kredytami, gdzie preferowana jest umowa
    na czas nieokreslony. Co to za forma zabezpieczenia? Dzisiaj jest umowa
    na czas nieokreslony, a za 3 miesiace + 1 dzien jest bezrobocie. W
    przypadku kredytu na pol roku, owszem ma to znaczenie. Ale w
    perspektywie lat 2-3?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-07-05 14:42:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > A co daje to ze ktos dzisiaj jest z kims? Jutro moze nie byc
    > (rozwod,wypadek). Co to wogole za forma zabezpieczenia i punktowania.
    A co mówi statystyka na ten temat ?

    > Powinno wystarczyc ubezpieczenie kredytu lub inna forma zabezpieczenia
    > (przeciez jest hipoteka).
    Ale dzieki temu np. ubezpieczenie może być tańsze :)

> [...]
    > na czas nieokreslony, a za 3 miesiace + 1 dzien jest bezrobocie. W
    > przypadku kredytu na pol roku, owszem ma to znaczenie. Ale w
    Tu (niestety?) muszę się zgodzić. Gdy kiedyś zadałem pytanie to jedynym
    argumentem za UoPnCN było to że pracownik jest w kolejce przed innymi
    wierzycielami.

    KJ

  • 6. Data: 2005-07-05 14:56:42
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > A co mówi statystyka na ten temat ?

    Nie wiem. Nie znam. Z moich obserwacji wynika, ze rozwody i smiertelne
    wypadki zdarzaja sie czesciej niz nam sie wydaje.

    > Ale dzieki temu np. ubezpieczenie może być tańsze :)

    Ale o tym nie rozmawiamy ;)

    > Tu (niestety?) muszę się zgodzić. Gdy kiedyś zadałem pytanie to jedynym
    > argumentem za UoPnCN było to że pracownik jest w kolejce przed innymi
    > wierzycielami.

    Hmm..

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-05 15:13:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska> writes:

    > A co daje to ze ktos dzisiaj jest z kims? Jutro moze nie byc
    > (rozwod,wypadek).

    Oczywiscie. Ale szansa ze ktos z cala rodzina zrobi jakas glupote jest
    nizsza niz to samo w przypadku osoby samotnej.

    Poza tym, wiesz, osoby samotne to dziwne sa... :-)

    > Co to wogole za forma zabezpieczenia i

    Nie jest to forma zabezpieczenia.

    > punktowania. Powinno wystarczyc ubezpieczenie kredytu lub inna forma
    > zabezpieczenia (przeciez jest hipoteka).

    To sa zupelnie inne sprawy.

    BTW: sa takie (odpowiedzialne) stanowiska, na ktore przyjmowane sa
    wylacznie osoby posiadajace rodzine.
    BTW2: podobnie moze byc takze np. w przypadku starania sie o wize
    innego kraju (zwlaszcza jesli jest sie w jakiejs grupie ryzyka),
    podobnie jest (bylo) takze w systemie komunistycznym, gdzie duzo
    latwiej wyjechac czasowo z kraju zostawiajac w nim rodzine.

> [...]
    > jest umowa na czas nieokreslony, a za 3 miesiace + 1 dzien jest
    > bezrobocie. W przypadku kredytu na pol roku, owszem ma to

    W przypadku umowy na czas okreslony wiadomo, ze ona sie skonczy
    w okreslonym czasie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2005-07-05 15:36:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > W przypadku umowy na czas okreslony wiadomo, ze ona sie skonczy
    > w okreslonym czasie.

    A DG ? umowy o dzieło ?
    KJ

  • 9. Data: 2005-07-05 15:43:03
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ErkA <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > wniosek ;(, przez co nie wiem, czy otrzymam kredyt czy jednak nie.
    > Myslicie, ze szanse na otrzymanie kredytu w ogole mam? KK brak, osoba

    Niestety, prawda jest taka, ze w banku warto miec zaprzyjazniona Pania lub
    Pana, ktora szepnie Szanownemu analitykowi i po kolezensku go przekona, ze
    ten ruszyl dupe i zrobil analize, bo nie chodzi tu o zakup lodowki za 3000
    zl, tylko w gre wchodzi duzy kredyt, niekiedy na ladnych kilkadziesiat
    tysiecy zl.

    A tak na marginesie, to koniecznie musi to byc Mille? Nie warto moze podejsc
    do Open Finace, ktory specjalizuje sie w duzych kredytach?

  • 10. Data: 2005-07-05 16:03:47
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Oczywiscie. Ale szansa ze ktos z cala rodzina zrobi jakas glupote jest
    > nizsza niz to samo w przypadku osoby samotnej.

    Jak go przejedzie samochod nie z jego winy to trudno to uznac za glupote.

    > Poza tym, wiesz, osoby samotne to dziwne sa... :-)

    A czy dla banku niesformalizowany zwiazek to nie jest tozsame z brakiem
    takiego zwiazku?

    > Nie jest to forma zabezpieczenia.

    To jest to inny system punktowania.

    > BTW: sa takie (odpowiedzialne) stanowiska, na ktore przyjmowane sa
    > wylacznie osoby posiadajace rodzine.

    Ja przegladajac wymagania wielu (istotnych w moim mniemaniu) zawodow nie
    znalazlem ustawowego punktu : zona + dwoje dzieci.

    Poza tym co ma kredyt do obejmowania okreslonego stanowsiska ?

> [...]
    > podobnie jest (bylo) takze w systemie komunistycznym, gdzie duzo
    > latwiej wyjechac czasowo z kraju zostawiajac w nim rodzine.

    Ponownie, co ma wiza i system komunistczyny do brania kredytu
    hipotecznego w Polsce ?

    > W przypadku umowy na czas okreslony wiadomo, ze ona sie skonczy
    > w okreslonym czasie.

    Moze zostac przedluzona. Poza tym nie tylko o tym tu pisalem. Umowa na
    czas nieokreslony, tak jak pisalem wczesniej, daje gwarancje kodeksowo
    maxymalnie 3 miesiace + 1 dzien (nastepnego dnia od udzielenia kredytu
    mozna dostac wypowiedzenie). A uregulowanie kodeksowe przyznajace
    dluzsze okresy wypowiedzenia sa bardzo sporadyczne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos