  • 1. Data: 2002-04-22 16:07:57
    Temat: Ekspansja Inteligo
    Od: "minik" <m...@m...net>

    "W ciągu pierwszego roku działalności Konta Inteligo, prowadzone przez
    Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. pozyskały ponad 150 tys. klientów,
    którzy zdeponowali na nich przeszło 380 mln zł.
    Inteligo może poszczycić się największą miesięczną liczbą pozyskiwanych
    klientów - około 12 tys. Dla porównania mBank - pierwszy w naszym regionie
    Europy wirtualny bank - pozyskuje około 6 tys. klientów, a BZ WBK SA około 5
    tys. klientów.

    Przedstawiciele Inteligo podczas dzisiejszej konferencji prasowej
    przedstawili także koszty budowy marki w okresie maj 2001 - styczeń 2002.
    Inteligo w tym okresie na reklamą przeznaczyło 7,8 mln zł., podczas gdy
    mBank - 7,1 mln zł., a Pekao SA - 18,4 mln zł. Biorąc pod uwagę wydatki
    reklamowe Inteligo miało najniższy koszt pozyskania nowego klienta - 62 zł,
    dla porównania mBank - 101 zł., a Kredyt Bank SA 213 zł.

    W ciągu pierwszego roku działalności Inteligo wprowadziło konta prywatne i
    firmowe, serwis "Płacę SMS-em", kredyt oraz usługę "Płacę z Inteligo" -
    która jest obecnie dostępna w Sklepie Wirtualnej Polski.
    Jeszcze w tym roku w ofercie Inteligo będzie dostępna usługa debetów w
    kontach. Inteligo zapowiedziało także wydanie kart kredytowych oraz
    rozszerzenie oferty o konto dla spółek prawa handlowego oraz o produkty
    ubezpieczeniowe i jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych.

    Inteligo przyłączyło się także do programu Fundacji Rozwoju
    Kardiochirurgii - "Polskiego Sztucznego Serca". Na mocy porozumienia przez
    pięć lat wszystkie operacje bankowe programu będą obsługiwane przez konto
    Inteligo. W ramach konta Inteligo zostaną wydane karty typu Affinity, z
    których część przychodów banku - około 1 zostanie przeznaczona na Program
    "Polskiego Sztucznego Serca". (AN)"

    Za wp.pl

  • 2. Data: 2002-04-22 16:26:34
    Temat: Re: Ekspansja Inteligo
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Apr 22, 2002 at 06:07:57PM +0200, minik wrote:

> [...]
    > rozszerzenie oferty o konto dla spółek prawa handlowego oraz o produkty
    > ubezpieczeniowe i jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych.

    Niezle "podsumowanie" pierwszego roku, poprzez zapowiedzi ;-)

> [...]
    > Inteligo. W ramach konta Inteligo zostaną wydane karty typu Affinity, z
    > których część przychodów banku - około 1 zostanie przeznaczona na Program

    To jest wogole jakis chory pomysl - zarowno dlatego ze wole wplacic te
    cale 1.2-1.5% od razu zainteresowanym a po drugie to dlaczego ten
    bardzo przyjacielski bank (drugi po polsatowskim investbanku) nie
    oddaje czesci kasy z wlasnego zarobku za transakcje karciane?

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-04-23 09:36:39
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Europy wirtualny bank - pozyskuje około 6 tys. klientów, a BZ WBK SA około

    [...]

    Heh nie podali tylko ile im jeden klient generuje depozytu w porównaniu do
    klienta mBanku. Tu już nie byłoby czym się chwalić :)

    Jaco

  • 4. Data: 2002-04-23 11:53:18
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Chłopaki ostro biora sie do dzieła :

    za PAP:
    Inteligo planuje zdobyć do maja 2002 roku 425 mln zł depozytów wobec 12 mln
    zł w analogicznym okresie ubiegłego roku - powiedział Tomasz Kaźmierowski,
    członek zarządu Inteligo Financial Services SA podczas konferencji.
    "Planujemy do maja tego roku pozyskać 425 mln zł depozytów" - powiedział
    Kaźmierowski.

    Zdaniem Kaźmierowskiego w tej chwili bank ponosi jeszcze pewne straty, ale w
    przyszłości planuje wygenerować zysk. "Przedsięwzięcie przynosi jeszcze
    straty, być może zacznie przynosić zyski na początku 2004 roku, czyli za
    niespełna dwa lata. Realizujemy natomiast cały czas budżet z nawiązką.
    Wydajemy znacznie mniej pieniędzy niż planowaliśmy, a zdobywamy o wiele
    więcej kilentów" - powiedział Kaźmierowski. Bank prognozuje, że do końca
    kwietnia liczba klientów osiągnie 170.000. "Planujemy, że do końca kwietnia
    170.000 Polaków będzie naszymi klientami" - dodał W analogicznym okresie
    2001 roku bank pozyskał 13.000 klientów. Na początku kwietnia
    Bankgesellschaft Berlin AG kupił 51,05 proc. akcji Inteligo Financial
    Services SA i ma obecnie 100 proc. akcji spółki. Jednocześnie nie wykluczył
    możliwość sprzedaży polskiego banku Bankgesellschaft Berlin Polska i
    udziałów w Inteligo Financial Service. Bankgesellschaft Berlin Polska (BBP)
    działa w Polsce od 1997 roku. Jest bankiem uniwersalnym, niemniej jednak
    głównym filarem działalności jest bankowość detaliczna. BBP prowadzi
    internetowe konta Inteligo. Spółka Inteligo Financial Services SA jest
    natomiast odpowiedzialna za rozwój, badania, sprzedaż i dystrybucję oraz
    marketing konta Inteligo.

  • 5. Data: 2002-04-23 12:49:27
    Od: "Shu Riken" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jestem pod wrazeniem ekspansji ;-) Szkoda tylko, ze nie pisza, ile klientow udalo im
    sie
    stracic i jakie jest saldo. Zlikwidowalem konto w Inteligo i ciekaw jestem, czy mimo
    tego
    nadal nie zasilam statystyk owego banku.

    No ale chwalic sie trzeba, a jakze. Przeciez niemiecki wlasciciel chyba nadal chce
    sprzedac
    Inteligo, wiec stara sie zrobic mu dobra prase... Powodzenia.

  • 6. Data: 2002-04-23 14:30:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > W ciągu pierwszego roku działalności Inteligo wprowadziło konta prywatne i
    > firmowe, serwis "Płacę SMS-em", kredyt ...

    ten kredyt w Inteligo to chyba żart, koszty uruchomienia oraz całość kosztów
    tego kredytu jest nieporównywalnie wyższy od kredytu w mBanku, jest droższy niż
    jakikolwiek kredyt tego typu na rynku, jest tam sporo ukrytych opłat warto to
    sprawdzić !

  • 7. Data: 2002-04-23 14:40:57
    Od: <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > członek zarządu Inteligo Financial Services SA podczas konferencji.
    > "Planujemy do maja tego roku pozyskać 425 mln zł depozytów" - powiedział

    To jest moim zdaniem ewidentna manipulacja danymi, bo porownanie okresu 5
    miesiecy dzialalnosci w roku 2002 (styczen-maj wlacznie) do wlasciwie jednego
    miesiaca dzialalnosci w roku 2001 i wskazywanie "GIGANTYCZNEJ" dynamiki
    przyrostu depozytow w tzw. 'analogicznym okresie' jest juz chyba przesada... :)

    Nie trzeba wiele sprytu, zeby sie polapac, ze chlopcy i dziewczeta z Inteligo
    robia, co moga przed sprzedaza... Tymi metodami wartosci firmy raczej nie
    powieksza.

    Freeyourself

  • 8. Data: 2002-04-23 15:10:06
    Od: <f...@p...onet.pl>

    > "W ciągu pierwszego roku działalności Konta Inteligo, prowadzone przez
    > Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. pozyskały ponad 150 tys. klientów,
    > którzy zdeponowali na nich przeszło 380 mln zł.

    Dodajcie do tego miliard i wyjdzie akurat wartosc depozytow w mBanku ;) Nie
    wiem, czy jest to taki wielki powod do dumy...

> [...]
    > Europy wirtualny bank - pozyskuje około 6 tys. klientów, a BZ WBK SA około 5

    Moze jestem pedantyczny, ale biorac do reki pierwsza z brzegu GW (np. z
    rankingiem RORow) i bazujac na danych ZBP o liczbie klientow bankow z
    rachunkami w Internecie na koniec 2001 roku wychodzi, ze:
    - Inteligo pozyskalo w ciagu 9 miesiecy dzialalnosci 113 tys klientow, co daje
    faktycznie ok 12 tys/mies.
    - mBank pozyskal do konca roku 2001 150 tys. klientow, czyli liczac 13 miesiecy
    dzialalnosci wychodzi ni mniej ni wiecej tylko 11,5 tys miesiecznie...

    6 tysiecy klientow mBanku na miesiac komunikowane przez Inteligo to raczej
    bujda, bo w takim razie mBank ledwo dobijalby w tym miesiacu do 'setki'... :)

    Moze Inteligo ekstrapolowalo dynamike przyrostu liczby klientow mBanku w
    weekendy i swieta? Czego sie nie robi dla prasy :)

    Freeyourself

  • 9. Data: 2002-04-24 07:56:20
    Od: <p...@b...com.pl>

> [...]
    > Inteligo. W ramach konta Inteligo zostaną wydane karty typu Affinity, z
    > których część przychodów banku - około 1 zostanie przeznaczona na Program

    inteligo to farsa, poziom oblsugi klientow stoi na zenujaco niskim poziomie.
    Nie ma co porownywac mbanku i inteligo, dwa bieguny.

  • 10. Data: 2002-04-24 08:13:27
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik <p...@b...com.pl> napisał

    > inteligo to farsa, poziom oblsugi klientow stoi na zenujaco niskim
    poziomie.
    > Nie ma co porownywac mbanku i inteligo, dwa bieguny.

    Z całym szacunkiem, ale czy Twoja opinia nie jest tendencyjna ? Może macie
    taki obowiązek bronić sojego poletka ? To żaden wstyd .....ale po co od razu
    to ogłaszać na pbb ? mBank tez ma wsypy - i nie jest idealny, Inteligo też
    zapewne nie ... ale takie słowa "zenujaco niski poziom" ; "dwa rózne
    bieguny" ? Ojoj ....