  • 21. Data: 2003-04-09 19:10:20
    Temat: Re: EURONET ZLODZIEJE !!!
    Od: "Chopin" <c...@m...pl>

    Użytkownik "Logiker" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b71q1l$2ct$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W Polsce jeszcze bardzo dluuugo bedzie bardzo zle
    > dzieki takim jak Pan takze , niestety musze to stwierdzic
    >
    > Inaczej niz u blizszych i dalszych sasiadow.........

    Czlowieku, jak kupisz buty i ci sie rozkleja, to reklamujesz je
    i dostajesz nowe, badz zwrot pieniedzy.
    Jesli bankomat byl uszkodzony i nie mogl podac banknotow z powodu
    awarii, to zlozysz reklamacje i odzyskasz pieniadze.
    Sa procedury i nalezy z nich korzystac w takiej sytuacji. A na
    pecha lekarstwa nie znajdziesz ani tu, ani nigdzie indziej.

    GreG

  • 22. Data: 2003-04-09 19:12:18
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

    > Dzisiaj podczas proby wyplaty pieniedzy z konta
    > otrzymalem komunikat
    >
    > "WYSTĄPIŁ BŁĄD PODAJNIKA PIENIĘDZY
    > BANKOMAT NIE MÓGŁ WYDAĆ GOTÓWKI
    > TWOJE KONTONIE ZOSTAŁO OBCIĄŻONE"
    >
    > Posiadam odpowiedni wydruk z bankomatu

    Myślę, że nie do końca się orientujesz jak działa mechanizm płacenia kartą
    (lub wybierania pieniędzy w bankomacie). Kolejno (w uproszczeniu) wygląda to
    tak:

    1. Wkładasz kartę do bankomatu, wpisujesz kwotę i PIN lub pani/pan
    sprzedawca przeciąga kartę przez czytnik i wbija kwotę (ew. Ty podajesz PIN)
    2. Terminal (bankomat) łączy się z centrum rozliczeniowym i prosi o
    autoryzację.
    3. Centrum łączy się z bankiem i sprawdza czy na koncie przypisanym do karty
    są wystarczające środki (czy nie zostały przekroczone limity, czy transakcja
    jest dozwolona itp.). Jeżeli jest ok, to bank zakłada blokadę na kwotę
    transakcji (ale jeszcze nie pobiera pieniędzy z konta) i odwrotną drogą
    odsyła autoryzację.
    4. Tobie drukuje się kwitek, bierzesz pieniądze z bankomatu, uśmiechasz się
    do kasjera/kasjerki itp.
    5. Po kilku dniach bank dostaje rozliczenie transakcji i zdejmuje blokadę,
    jednocześnie pobierając odpowiednią kwotę z konta.
    I tu najważniejsze - kwota na którą jest zakładana blokada wcale nie musi
    być taka jak kwota na którą zostanie obciążone konto. Może to wynikać np. z
    różnic kursów walut w dniu transakcji i w dniu rozliczenia (jeżeli
    transakcja była w walucie obcej). Sam miałem inny przypadek - kupowałem
    książki w księgarni internetowej, płaciłem kartą, założono mi blokadę na
    kwotę równą cenie wszystkich książek, po czym okazało się że jednej z nich
    nie ma - po tych paru dniach z konta pobrano pomniejszoną kwotę.

    W Twoim przypadku wysoce prawdopodobne jest to, że bank udzielając
    autoryzacji zablokował kwotę (bo w tym momencie jeszcze wszystko było ok),
    po czym bankomat przystąpił do wydawania pieniędzy i się przy tym zepsuł,
    więc napisał że konto nie zostało obciążone. W drugim bankomacie nie
    widziałeś tych pieniędzy właśnie ze względu na blokadę - bankomaty podają
    kwotę (czy wypłacają pieniądze do kwoty) dostępnych środków, która wynosi:

    dostępne środki = saldo rachunku - suma blokad + ew. limit zadłużenia

    Ponieważ bankomat zauważył, że nie wydał Ci pieniędzy, do banku trafi
    rozliczenie Twojej transakcji na 0zł, a blokada zostanie zdjęta. Możesz
    natomiast złożyć w banku reklamację, prosząc o zdjęcie blokady natychmiast,
    bez czekania na rozliczenie. Jako podstawę reklamacji załącz wydruk z
    bankomatu.

    Wiem, że może to być frustrujące ale bankomaty to tylko maszyny i zawsze
    mogą się zepsuć. Dobrze się stało, że bankomat zauważył awarię, bo zdarzają
    się przypadki, że nie zauważa i konto zostaje obciążone. Oczywiście zwykle
    pieniądze zostają zwrócone, gdyż nie zgadza się kwota gotówki w kasecie
    bankomatu z zapisami transakcji, ale dzieje się to dopiero w drodze
    postępowania reklamacyjnego.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 23. Data: 2003-04-09 19:20:04
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwotę (czy wypłacają pieniądze do kwoty) dostępnych środków, która wynosi:
    >
    > dostępne środki = saldo rachunku - suma blokad + ew. limit zadłużenia

    Jezeli Pan jest pracownikiem Euronetu , to gratuluje ( i zazdrosce ) Pana
    szefom :)))

    Tylko jak wytlumaczyc kwasne miny kilku nastepnych uzytkownikow tego aparatu
    ???

    Dla wyjasnienia podam tylko, ze kwota, jaka chcialem wyplacyc
    zostawila by na rachunku razy wiecej sroskow od raty kredytu ,
    jaka mam do splacenia do 10.4.2003

  • 24. Data: 2003-04-09 19:20:49
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

  • 25. Data: 2003-04-09 19:22:03
    Od: "Krzysztof MSN" <k...@m...com>

    > Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w
    wiadomości

    > Napisal , ze NIE ZOSTALO obciazone
    >
    > Pisze o tym , bo moim zdaniem zamonotowali
    > w tych g....... nowa wersje oprogramowanie
    > bez testow. Takich urzadzen jest moze z 1000
    > Tego samego moze sie spodziewac kazdy uzytkownik
    >
    > Wiec jezeli to "maszyna (głupia)" , to sie z tym nie zgadzam
    > W USA po czyms takim by sie nie pozbierali
    > Nie mam zamiaru interweniowac, mam dowody, i znam
    > na prawde niezlych prawnikow, ktorzy beda wiedzieli , co z tym zrobyc
    > Poczekam do jutra do godziny 9:00 :o)))

    Niestety nie jest to problem nowy.
    To nowe oprogramowanie to jest jednak plus, przynajmniej masz kwitek.
    Ja 1,5 roku temu musialem sie zadowolic obrazkiem pt. transakcja nie moze
    byc zrealizowana. Pomyslalem zatem ze to te 50 zl na koncu przeszkadza
    dokonac wyplaty i zaokraglilem w gore. Sytuacja sie powtorzyla. A w
    nastepnym bankomacie komunikat - przekroczony dzienny limit wyplat. Wtedy
    robi sie troszke cieplo na plecach jak nie masz kwita.
    Na szczescie po 8 dniach kwota 1550 wrocila na konto. No ale to byly przykre
    dni. Dodatkowo moj bank nie chcial przyjac reklamacji od razu tylko
    ewentualnie po tych 8 dniach na wypadek gdyby moje konto zostalo jednak
    zdebetowane o te dwie kwoty.

    Jedyna nadzieja to to ze lista miejsc w ktorych mozna placic plastikiem sie
    rozszerzy i z bankomatow bedzie sie korzystalo jeszcze rzadziej.
    Pozdr

    P. S. Poniewaz sprawa sie zakonczy w ciagu tygodnia to droga sadowa odpada,
    chyba ze odszkodowanie za utrate zdrowia lub straty moralne w tym zakresie
    pewnie mozna byloby powalczyc.

  • 26. Data: 2003-04-09 19:22:38
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Logiker" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tez bym wolal zeby bankomaty posiadaly zdrowy rozsadek. Za granica takie

    Nie wiem, ale mam nadzieje ze wiedza, ze nie warto
    proponowac wyplate , majac informacje o uszkodzonym
    podajniku wyplaty, czy to naprawde az taki szczyt wyrafinowania ?

  • 27. Data: 2003-04-09 19:29:18
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof MSN" <k...@m...com> napisał w wiadomości
    > Niestety nie jest to problem nowy.
    > To nowe oprogramowanie to jest jednak plus, przynajmniej masz kwitek.

    niestety nie moge sie z tym zgodzic
    pierwszy moj program napisalem w 1981 ( FORTRAN IV)
    i wiem co nie co o tym

    program, ktory jest zamontowany w bankomatach
    20 lat temu sluzyl by do zaliczenia 2 roku studiow
    jezeli byl by napisany , jak ten co uzywa euronet,
    ten student by nie zaliczyl zadania .......

  • 28. Data: 2003-04-09 19:40:16
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

    > Jezeli Pan jest pracownikiem Euronetu , to gratuluje ( i zazdrosce ) Pana
    > szefom :)))

    Nie pracuję w Euronecie ani w żadnej innej instytucji czy firmie bankowej.
    Dla ścisłości - jestem projektantem urządzeń przemysłowych. I jako inżynier
    z doświadczeniem mogę stwierdzić że każde urządzenie od czasu do czasu może
    ulec awarii. Jak napisałem szczęściem w nieszczęściu jest to, że bankomat
    odnotował fakt awarii.

    Jako użytkownik grup dyskusyjnych chciałem (podobnie jak inni w tym wątku)
    wytłumaczyć w czym tkwi problem i ew. podsunąć rozwiązanie. Po to zostały
    stworzone grupy dyskusyjne. Jeżeli nie Ty skorzystasz na tych wyjaśnieniach
    (bo z Twojego sarkazmu wnioskuję że chyba nie chcesz przyjąć do wiadomości
    żadnego wytłumaczenia), to może skorzysta ktoś inny, kto przeczyta ten
    wątek.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 29. Data: 2003-04-09 19:40:27
    Temat: Odp: EURONET ZLODZIEJE !!!
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Logiker <l...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b71rsg$9cu$...@n...news.tpi.pl...

    > Nie wiem, ale mam nadzieje ze wiedza, ze nie warto
    > proponowac wyplate , majac informacje o uszkodzonym
    > podajniku wyplaty, czy to naprawde az taki szczyt wyrafinowania ?

    A skąd bankomat ma wiedzieć, że ma uszkodzony podajnik, skoro nie używał go
    do pory twojej wypłaty. A czy ty jesteś pewien, że jesteś sprawny tylko
    dlatego, że cię nic nie boli?

  • 30. Data: 2003-04-09 19:47:06
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    > W Polsce jeszcze bardzo dluuugo bedzie bardzo zle
    > dzieki takim jak Pan takze , niestety musze to stwierdzic
    >
    > Inaczej niz u blizszych i dalszych sasiadow.........

    tam się bankomaty nie psują ?
    proszek do prania sam rozróżnia białe od kolorowego ?
    Ci bliscy sąsiedzi to na wschód czy na zachód ?

    To co Ci sie przytrafiło nie jest czymś niesamowitym - jest to oczywiście
    nieprzyjemne ALE
    korzystajac z bankomatu trzeba być niestety na to przygotowanym - podobnie
    jak wsiadając do samochodu ryzykujesz że możesz miec stłuczkę, a przechodząc
    przez ulicę ryzykujesz potrącenie,

    tak już w życiu jest i nie zmienisz tego

    uwierz mi że wypadki, pomyłki, awarie zdarzają sie nawet u naszych bliskich
    sąsiadów - taki ten świat jest już wredny