  • 1. Data: 2003-04-09 18:26:04
    Temat: Inteligo - slepa uliczka?
    Od: d...@a...pl

    Tak sobie patrze na to co ostatnio wyprawia Inteligo i zaczynam sie zastanawiac
    czy ktokolwiek ma jakakolwiek wizje przyszlosci tego tworu. Do niedawna
    sytuacja byla jasna: bank internetowy, ktory zdobyl swoje miejsce na rynku
    ponadprzecietnym oprocentowaniem i minimalnym poziomem oplat. W takich
    warunkach slabosc oferty byla czyms naturalnym - cos za cos.
    W miedzyczasie sytuacja na rynku sie zmienila. Bankom trudno bylo przezyc z
    samych depozytow, wiec cos trzeba bylo zrobic. mBank postanowil zarabiac na
    kredytach, zapewne przeczuwajac, ze podnoszenie oplat byloby zabojcze (w koncu
    nikt nie zakladal konta w mBanku by za nie placic). Halas wokol oplat za karte
    do eMaxa byl wystarczajaco duzy. Inteligo poszlo inna droga i zaczelo ostro
    podnosic prowizje. Sytuacja obecnie jest taka, ze poziom oplat w Inteligo
    jest "marmurkowy", a oferta w stosunku do bankow "w realu" zadna. Przejecie
    przez PKO BP niewiele tu zmienia - jedynym plusem sa darmowe wyplaty z
    bankomatow PKO BP. Inteligo jest teraz de facto oddzialem PKO BP i jako taki
    powinno byc traktowane, a z tego punktu widzenia to co moze zaoferowac jest
    zalosnie malutkie i pokurczliwe. Ze bedzie kredyt odnawialny? Wow. Gratulacje.
    Jeszcze troche, a moze ofertowo Inteligo zblizy sie do poziomu banku
    spoldzielczego, i to z tych mniejszych. "Internetowosc" banku nie jest dzis
    niczym nadzwyczajnym, tak ze to nawet przestaje byc argumentem. Im szybciej w
    Inteligo pojawi sie pelna oferta PKO BP, tym lepiej. W przeciwnym razie bedzie
    postepowac marginalizacja banku (przepraszam, oddzialu). Inteligo powinno tez
    zrezygnowac wymuszania od klientow dodatkowych prowizji. Nie tylko chodzi mi tu
    o oglaszanie zmian w dniu ich wprowadzenia (jak np. prowizje euronetowe) ale
    tez oplaty za potwierdzenia przelewow. Wiem, moge sobie wydrukowac
    potwierdzenie ze strony, ale historia siega tylko 3 miesiace wstecz. Jak juz
    wychodzi na jaw jakas sporna platnosc to zwykle jest to duzo pozniej niz te 3
    miesiace. Jedyne co zostaje to zamowic platne potwierdzenie, ale i to moze nie
    pomoc. Przyklad z zycia: Operator kablowki przyslal mi pismo mowiace o
    zaleganiu z dwoma ratami sprzed roku(!!!). Wtedy jeszcze mialem konto w
    Lukasie, wiec odzukanie i wydrukowanie potwierdzen bylo proste. Na wyjasnienie
    sprawy mialem dwa dni (piatek i sobota). Zalatwienie tego w Inteligo byloby
    niemozliwe, chyba zeby extra zaplacic za kuriera, choc pdf ze strony by
    wystarczyl. Mialem jeszcze pare podobnych przygod - wniosek jaki z tego mi sie
    nasuwa to to, ze nie ma za bardzo sensu rozliczac platnosc z konta, ktore ma
    historie krotsza niz rok. Wady Inteligo mozna by jeszcze dlugo wyliczac.
    Najgorsze jest to, ze obecnie "scisle kierownictwo" nie ma pomyslu na to czym
    Inteligo powinno byc. Samoobslugowym oddzialem dla bardziej wymagajacych
    klientow? Marketingowa flaga? Poligonem doswiadczalnym dla PKO BP? Zabawka dla
    ledwo co zatrudnionych (przelewaj do nas pensje a dostaniesz szklanke!!!)?
    Ktos cos slyszal, ktos cos wie? Bo ja z czasem wiem coraz mniej i szukam
    bardziej powaznej instytucji finansowej...

  • 2. Data: 2003-04-09 19:55:19
    Temat: Re: Inteligo - slepa uliczka?
    Od: "Marcin Mucha" <you_wish@to_know.it>

    Co Ty za Brednie wypisujesz
    1) Potwierdzenie przelewu moga wyslac na kilka sposobow
    a Odrazu do instytucji ktora go wymaga Faksem
    b Mailem do ciebie tez natychmiast
    c Poczta Kilka dni
    Moim zdaniem Inteligo jest bardzo dobre. Zapewniaja wysoki pozxiom uslug
    przy minimalnych oplatach bo 4,50 Miesiecznie za serwis place esemesem to
    chyba nie wiele?
    Prowadzenie konta jest darmowe jesli tylko twoje saldo wynosi wiecej niz 99
    zl
    a oplata za przelew naprawde znikoma bo 99 groszy to chyba nie jest wiele a
    w zaamian za to masz linie 0800121121 szybka i mila obsluge no i karte za
    ktora placisz co prawda 99 gr ale mozesz nia placic odrazu w internecie a w
    innych bankach np: BZWEBK MBANK musisz za nai doplacic 25 zl rocznie
    Wiec to chyba nie jest wysoka oplata za taki poziom uslug?
    A i na otwarcie konta w inteligo czekalem 3 Dni a nie tak jak kolega w
    Mbanku 2,5 miesiaca.
    No i to by bylo na tyle.
    Pozdrawim
    Pawel

  • 3. Data: 2003-04-09 21:44:01
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Mucha wrote:
    > Co Ty za Brednie wypisujesz

    Hi hi - ale poziom dyskusji sie zaczyna :)

    > 1) Potwierdzenie przelewu moga wyslac na kilka sposobow
    > a Odrazu do instytucji ktora go wymaga Faksem
    > b Mailem do ciebie tez natychmiast
    > c Poczta Kilka dni

    No ale wada dosyc duza jest ta historia...
    Ja np dlategotak bluzgalem swego czasu na BZ WBK czy Fortis.. Bo sobie
    skasowali historie...

    > Moim zdaniem Inteligo jest bardzo dobre. Zapewniaja wysoki pozxiom
    > uslug przy minimalnych oplatach bo 4,50 Miesiecznie za serwis place
    > esemesem to chyba nie wiele?

    A widzisz - co to znaczy wysoki poziom uslug? Dla mnie to jest np
    serwis SMSewoy - ale on jest platny...

> [...]
    > no i karte za ktora placisz co prawda 99 gr ale mozesz nia placic
    > odrazu w internecie a w innych bankach np: BZWEBK MBANK musisz za

    Ale w mBanku mam fundusze, pelna oferte kredytow, niedlugo KK. Tego
    nie mam w Inteligo, ktore stanelo w miejscu i sie nie rozwija...
    A platne przelewy to jednak... no wlasnie - przy duzej ilosci to juz
    troche cie bedzie kosztowalo. To ja wtedy wole miec konto w marmurku,
    jesli juz musze placic - to wole miec oddzial pod nosem..

    > Wiec to chyba nie jest wysoka oplata za taki poziom uslug?

    Zdefiniuj za jaki poziom uslug? Bo w twoim mailu banjpierw
    stwierdziles, ze to wysoki poziom uslug, a pozniej swoj wywod
    zakonczyles adnotacja do swojego stwierdzenia...

    > A i na otwarcie konta w inteligo czekalem 3 Dni a nie tak jak
    > kolega w Mbanku 2,5 miesiaca.
    > No i to by bylo na tyle.

    To TY czekales ;) Sa tacy, ktorzy czekali w mBanku krocej a w Inteligo
    dluzej. Wiec argument... taki sobie

  • 4. Data: 2003-04-10 06:08:28
    Od: "jaru" <j...@a...bsd.black.pl>

    > A i na otwarcie konta w inteligo czekalem 3 Dni a nie tak jak kolega w
    > Mbanku 2,5 miesiaca.
    > No i to by bylo na tyle.

    Ja czekalem jeden dzien na otwarcie rachunku w mBank.

  • 5. Data: 2003-04-10 07:23:26
    Od: "Marcin Mucha" <you_wish@to_know.it>

    No dobra sorry za ten poziom rozmowy
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-04-10 08:02:09
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    >a oplata za przelew naprawde znikoma bo 99 groszy to chyba nie jest wiele a

    zalezy ile robi sie przelewow.

    >w zaamian za to masz linie 0800121121

    to fakt - duuzy plus.

    > no i karte za
    >ktora placisz co prawda 99 gr ale mozesz nia placic odrazu w internecie a w
    >innych bankach np: BZWEBK MBANK musisz za nai doplacic 25 zl rocznie

    hihi... w inteligo placisz prawie 12 zl rocznie, a "BZWEBK MBANK" tylko
    ok. 2 zl miesiecznie ;-)))

    >A i na otwarcie konta w inteligo czekalem 3 Dni a nie tak jak kolega w
    >Mbanku 2,5 miesiaca.

    eee, to jedno zdarzenie o niczym nie swiadczy.

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Bez glodowania i liczenia kalorii -

  • 7. Data: 2003-04-10 12:23:46
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie patrze na to co ostatnio wyprawia Inteligo i zaczynam sie
    zastanawiac
    > czy ktokolwiek ma jakakolwiek wizje przyszlosci tego tworu.

    Ja mam - wlasnie ja pisze (praca magisterska)

    > Inteligo poszlo inna droga i zaczelo ostro
    > podnosic prowizje. Sytuacja obecnie jest taka, ze poziom oplat w Inteligo
    > jest "marmurkowy", a oferta w stosunku do bankow "w realu" zadna.

    IMHO poziom opłat jest "półmarmurkowy", bo jednak niższy niż w niektórych
    marmurkach. Mimo to jak ktoś ma do wyboru Inteligo lub mBank i ważne dla
    niego jest oprocentowanie i opłaty to z pewnością wybierze mBank. Tylko czym
    teraz Inteligo bedzie zwabiać klientów? Ofertą? Mimo wszystko oferta mBanku
    jest szersza (kredyt, FI etc). Oplatami czy oprocentowaniem? (no comment)
    Jedyne co w miarę mogłoby mnie zachęcić do założenia konta w Inteligo są
    bezprowizyjne bankomaty PKO BP. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? (poza serwisem
    SMSowym i VE do IO/MO/TO).

    > Inteligo jest teraz de facto oddzialem PKO BP i jako taki
    > powinno byc traktowane

    Tak na marginesie wprowadz to niezly balagan w mojej pracy, bo raz pisze o
    IFS, a gdzie indziej o oddziale PKO pod nazwa Inteligo i czasem używam
    okreslenia marka Inteligo. Które z dwóch ostatnich jest Waszym zdaniem
    trafniejsze?

    >. Ze bedzie kredyt odnawialny? Wow. Gratulacje.
    > Jeszcze troche, a moze ofertowo Inteligo zblizy sie do poziomu banku
    > spoldzielczego, i to z tych mniejszych.

    Bez przesady. Az tak zle to nie jest.

    >. Im szybciej w
    > Inteligo pojawi sie pelna oferta PKO BP, tym lepiej.

    Chyba, ze z pojawieniem sie pelnej oferty PKO BP pojdzie pojawienie sie
    pelnych oplat PKO BP. Wtedy pewnie nei nadaza z drukowaniem formularzy
    zamkniecia konta.

> [...]
    czym
    > Inteligo powinno byc. Samoobslugowym oddzialem dla bardziej wymagajacych

    Moim zdaniem wlasnie taka niestety jest koncepcja. PKO BP czuje siepewnie na
    swojej pozycji i potrzebowalo tylko swego rodzaju poswiadczenia swojej
    nowoczesnosci, a przeciez najlepszym na to sposobem jest zakup marki
    kojarzacej sie szaremu uzytkownikowi bankow z najnowszymi technologiami.

    > Ktos cos slyszal, ktos cos wie? Bo ja z czasem wiem coraz mniej i szukam
    > bardziej powaznej instytucji finansowej...

    Dowiemy sie pewnie za pare miesiecy, a prace musze oddac za 2 tygodnie, wiec
    bede zgadywal i snul wlasne koncepcje :)

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 8. Data: 2003-04-11 18:24:00
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Jednego nie rozumiem - grupa potrafi roztrzasac dlugosc stania w kolejce w
    oddziale banku spoldzielczego w Pcimiu Dolnym, a koncepcji na temat
    przyszlosci Inteligo nikt nie ma?
    Przepraszam za maly OT.

  • 9. Data: 2003-04-11 22:56:24
    Od: j...@p...onet.pl

    > eee, to jedno zdarzenie o niczym nie swiadczy.

    Niejedno: ja czekalem 1,5 miesiaca, moja zona 2 miesiace

  • 10. Data: 2003-05-08 14:25:43
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    j...@p...onet.pl skribis:

    >Niejedno: ja czekalem 1,5 miesiaca, moja zona 2 miesiace

    w takim razie dwa zdarzenia o niczym nie swiadcza.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Forum o network marketingu (MLM, marketing sieciowy)
    http://www.arystoteles.pl/nmf/