  • 31. Data: 2003-04-09 19:55:33
    Temat: Re: EURONET ZLODZIEJE !!!
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b71snj$1i1$1@news.onet.pl...

    > Jako użytkownik grup dyskusyjnych chciałem (podobnie jak inni w tym wątku)
    > wytłumaczyć w czym tkwi problem i ew. podsunąć rozwiązanie.

    No nie wiem , moze swiat sie tak zmienil ze sie w nim gubie :)))

    Jezeli dostaje od urzadzenia pisemny komunikat
    ze nie byla w stanie wykonac zadanie z powodu
    "błądu w podajniku" i że "twoje konto nie zostało obciążone"
    to chyba mam powod do zmartwien, ze to samo urzadzenie
    pomniejszylo dostepne mi srodki z innych urzadzen tego typu

    Prawda jest ze
    "że każde urządzenie od czasu do czasu może
    ulec awarii. Jak napisałem szczęściem w nieszczęściu jest to, że bankomat
    odnotował fakt awarii."

    I bardzo dobrze , ze odnotowal !!!!!!!!!
    Ale zle zareagowwal , z powodu fatalnego oprogramowania

    Chyba jest jasne, ze bank nie moze dostac informacje
    o dokonanej transakcji z urzadzenia, ktore wie , ze ma
    uszkodzony podajnik banknotow

    Z calym szacunkiem , ale uwazam ze Panska obrona euronetu
    w tej sytuacji bedzie zla przysluga dla mysli technicznej Polskich
    inzynierow

  • 32. Data: 2003-04-09 19:56:43
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "corner" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Logiker <l...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b71rsg$9cu$...@n...news.tpi.pl...

    > A skąd bankomat ma wiedzieć, że ma uszkodzony podajnik, skoro nie używał
    go
    > do pory twojej wypłaty.

    WIE BO MAM OD NIEGO WYDRUK O TYM SWIADCZACY !
    TO MALO ?

  • 33. Data: 2003-04-09 19:59:13
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "olo" <k...@t...usunto.pl> napisał w wiadomości

    > tam się bankomaty nie psują ?
    > proszek do prania sam rozróżnia białe od kolorowego ?
    > Ci bliscy sąsiedzi to na wschód czy na zachód ?
    >
    > To co Ci sie przytrafiło nie jest czymś niesamowitym - jest to oczywiście
    > nieprzyjemne ALE
    > korzystajac z bankomatu trzeba być niestety na to przygotowanym - podobnie
    > jak wsiadając do samochodu ryzykujesz że możesz miec stłuczkę, a
    przechodząc
    > przez ulicę ryzykujesz potrącenie,

    Nie spodziewalem sie tu spotkac az tak licznego grona
    obroncow zwyklego niechlujstwa kilku informatykow

  • 34. Data: 2003-04-09 19:59:20
    Od: z...@p...onet.pl

    > niestety nie moge sie z tym zgodzic
    > pierwszy moj program napisalem w 1981 ( FORTRAN IV)
    > i wiem co nie co o tym

    I co ty sie wieszasz razem ze swoim programem?
    :-)
    to tylko maszyna moze sie mylic a sa procedury ktore to wyjasnia.Sytuacja
    stresujaca ale live is brutal and full of zasadzkas :-)

  • 35. Data: 2003-04-09 20:06:27
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I co ty sie wieszasz razem ze swoim programem?
    > :-)

    Gratuluje dobrego samopoczucia oraz zostanie uzytkownikiem
    bankomatu EURONET :)

    EOT

  • 36. Data: 2003-04-09 20:16:53
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Logiker" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jest jasne, ze bank nie moze dostac informacje
    > o dokonanej transakcji z urzadzenia, ktore wie , ze ma
    > uszkodzony podajnik banknotow

    Napisałem wyżej, że bankomat NAJPIERW dokonał autoryzacji i wtedy powstała
    blokada (na marginesie - blokady zakłada bank, nie Euronet), a dopiero potem
    ATM przystąpił do wydawania pieniędzy - wtedy miała miejsce awaria i
    zacięcie się podajnika. Autoryzacja nie jest zawiadomieniem banku o
    wykonaniu transakcji ale o PRÓBIE wykonania transakcji. To bardzo duża
    różnica - patrz np. opisane wyżej rżnice między kwotą autoryzacji a kwotą
    obciązenia.

    Bank nie dostanie informacji o dokonaniu transakcji, gdyż bankomat "wie" że
    nie wydał pieniędzy i nie wyśle polecenia obciążenia konta, co potwierdził
    na wydruku.

    > Z calym szacunkiem , ale uwazam ze Panska obrona euronetu
    > w tej sytuacji bedzie zla przysluga dla mysli technicznej Polskich
    > inzynierow

    Nie wydaje mi się abym bronił Euronetu. To co opisuję to ogólne zasady
    działania kart bankowych. Niezależnie od tego czy w Polsce czy u sąsiadów.
    Niezależnie od tego czy w Euronecie, Polcardzie czy innych.

    Z mojej strony koniec dyskusji (idę spać :-)))

    Pozdrawiam

    Marek

  • 37. Data: 2003-04-09 20:18:21
    Od: z...@p...onet.pl

    > Gratuluje dobrego samopoczucia oraz zostanie uzytkownikiem
    > bankomatu EURONET :)
    >
    > EOT

    Na Euronet jestem skazany :-(
    Jako pzrzadny uzytkownik bankomatu powinienes zglosic fakt uszkodzenia
    bankomatu aby nastepny klient nie mial tego samego problemu. Za uszkodzenie
    bankomatu nie mozna miec pretensji do euronetu ale do sposobu zalatwienia
    takiej sytuacji przez nich.Napisz jak to zalatwia a nie denerwuj sie na
    bezduszna maszyne. Moze to jakis debil przed toba probowal go uszkodzic a ty
    jestes ofiara jego dzialan?
    BTW euronet ma Amerykanskie bankomaty :-)

  • 38. Data: 2003-04-09 20:29:16
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

> [...]
    że
    > nie wydał pieniędzy i nie wyśle polecenia obciążenia konta, co potwierdził

    Jezeli inny bankomat mnie poinformowal ze tych pieniedzy
    co to cudo techniki euronetu nie wydalo na koncie nie mam
    to jest to dla mnie jeden pies , czy to jest zablokowane,
    nie dostepne , czy nie zaksiegowane - ja tej kasy potrzebowalem !!!

    > Z mojej strony koniec dyskusji (idę spać :-)))

    Milych snow :)

  • 39. Data: 2003-04-09 20:32:08
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Logiker pisze:
    >Bank w ktorym mam konto udostepnia
    >usluge pod warunkiem ustawie swoje zabezpieczenia
    >przegladarki na "najnizszy poziom bezpieczenstwa" :))

    Internet Explorera można tak skonfigurować aby tylko wybrane witryny
    miały najniższy poziom bezpieczeństwa.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 40. Data: 2003-04-09 20:37:03
    Od: "Logiker" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Radek B" <r...@f...inv.pl> napisał w wiadomości

    > Internet Explorera można tak skonfigurować aby tylko wybrane witryny
    > miały najniższy poziom bezpieczeństwa.

    Wiem , ale nie swiadczy to chyba najlepiej o autorach tychze wytryn
    Autoryzacja apletow ( np THAWTE ) to koszt pareset USD rocznie ,
    i naprawde to wstyd dla kazdego banku przyznawanie sie do takich
    "oszczednosci "