  • 1. Data: 2004-01-20 08:12:16
    Temat: Dziwna praktyka Pekao SA
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040120/e
    konomia/ekonomia_a_14.html

    Dane będą później

    Prezes Pekao SA Jan Krzysztof Bielecki, który pełni tę funkcję od
    października 2003 roku, wprowadził zmiany w polityce informacyjnej banku.
    Ich skutkiem jest brak odpowiedzi na niektóre pytania dziennikarzy,
    dotyczące bieżącej działalności instytucji, przede wszystkim danych
    statystycznych. Prezes tłumaczy takie zmiany przestrzeganiem procedur
    informacyjnych, dlatego że bank jest spółką publiczną.

    Pekao SA od 1997 roku jest notowany na giełdzie. Do października 2003 r. bez
    przeszkód można było uzyskać informacje o aktualnej liczbie np. kont
    osobistych, wydanych kartach płatniczych czy też zatrudnieniu. Teraz jednak
    polityka informacyjna została zmieniona i aby otrzymać takie dane
    statystyczne, trzeba czekać na ich publikację w raporcie kwartalnym
    przesyłanym Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG). - Bank
    przestrzega procedur dotyczących sposobu informowania rynków finansowych
    przez spółki giełdowe i nieujawniania informacji, które są częścią raportów
    kwartalnych, przed ich właściwą publikacją - informuje rzecznik prasowy
    Pekao SA Robert Moreń. Zdaniem prezesa Pekao SA Jana Krzysztofa Bieleckiego,
    który zdecydował o wprowadzeniu zmian, wybiórcze podawanie informacji
    dotyczących działalności operacyjnej banku może wpływać na cenę jego
    akcji. - Dlatego Pekao SA wprowadza czytelne zasady polityki informacyjnej
    stosowane od lat w krajach Europy Zachodniej. Najpierw z danymi musi
    zapoznać się rada nadzorcza, potem dopiero mogą one być przekazane rynkowi.
    Jako prezes banku chcę być formalistyczny, konsekwentny i ostrożny -
    twierdzi Bielecki.

    Zdaniem przedstawicieli KPWiG w całej sprawie chodzi o brak dobrej woli ze
    strony banku. - Informacje dotyczące liczby kont osobistych czy też kart nie
    należą do strategicznych i mogą być przekazywane mediom - twierdzi Michał
    Stępniewski, rzecznik prasowy Komisji. Dodaje, że jeśli bank chciałby
    informować o tej części działalności jednocześnie i media, i komisję, to
    mógłby skorzystać z przekazania danych jednocześnie w formie raportu
    bieżącego, bez czekania na publikację raportu kwartalnego.

    Inne banki giełdowe nie widzą problemu w publikowaniu danych o kontach czy
    kartach. Dla rzecznika prasowego Banku Zachodniego WBK Piotra Gajdzińskiego
    stosowane przez Pekao SA tłumaczenie jest naciągane, a blokada tego typu
    informacji mocno przesadzona.

    Dotąd Pekao SA był dobrze oceniany przez inwestorów i analityków za
    przejrzystość. Wprowadzane zmiany sugerują jednak, że polityka informacyjna
    tej instytucji, przynajmniej w stosunku do dziennikarzy, będzie zupełnie
    inna.

    A. My.

    Dariusz Dąbrowski, dyrektor w FIRST Public Relations:
    Polityka informacyjna instytucji zaufania publicznego, jaką jest np. bank,
    wymaga szczególnej jawności. Dziwna wydaje się postawa powoływania się na
    wymogi przepisów rynku kapitałowego, w sytuacji gdy KPWiG - organ
    nadzorujący - nie widzi przeciwwskazań do ujawniania tego typu danych. Być
    może istnieją inne przepisy, które uniemożliwiają podanie pewnych danych,
    np. spółka może być notowana na zagranicznej giełdzie, która narzuca pewne
    obowiązki, także informacyjne. Oczywiście powinno to zostać wyjaśnione.
    Każda firma powinna się komunikować z rynkiem, a szczególnie dotyczy to
    instytucji finansowej, bo w przeciwnym razie mogą pojawić się plotki,
    komentarze. Ukrywanie czegoś może być gorsze od złych informacji.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2004-01-20 10:29:16
    Temat: Re: Dziwna praktyka Pekao SA
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    I co w tym dziwnego? Może chłopcy z Pekao zauważyli wreszcie Wielki Odpływ i
    nie chcą się nim chwalić ;-)))) ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-01-20 11:52:04
    Od: m...@p...onet.pl

    > I co w tym dziwnego? Może chłopcy z Pekao zauważyli wreszcie Wielki Odpływ i
    > nie chcą się nim chwalić ;-)))) ?

    Cosik mi się wydaje że chłopcy dostaną w dupala aż miło będzie popatrzyć

  • 4. Data: 2004-01-20 19:09:24
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

    tak tak ja tez niedawno pozegnalem sie z tym "bankiem"

    --
    j...@p...pl
    gg 207344

  • 5. Data: 2004-01-20 19:09:40
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Odpływ i

    > Cosik mi się wydaje że chłopcy dostaną w dupala aż miło będzie
    popatrzyć

    Nie zdziwiłbym się na przykład odpływowi sporej części z tych
    kilku(-nastu?) tysięcy klentów Telepekao po przeniesieniu Eurokont WWW
    do klasycznych oddziałów. Jeśli nie w momencie przeniesienia, to wkrótce
    później. Zwłaszcza, że jakoś na razie chyba nie za wiele oodziałów jest
    podłączonych do nowego systemu informatycznego i jak dalej tak powoli
    pójdzie, to za pół roku nadal nie będzie on funkcjonował poza oddziałami
    będącymi dawnymi oddziałami Pekao SA jako jednego z baków "grupy
    czworga" :-) A jeśli tak, to klienci, którym zdecydowanie wygodniej
    korzystć z usług innych oddziałów, będą mieli dodatkowe utrudnienia.
    Z zaciekawieniem, ale i ze spokojnym sumieniem (bo najdalej na
    początku przyszłego tygodnia składam wypowiedzenie) będę się temu
    przyglądał.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 6. Data: 2004-01-27 01:08:50
    Od: "alek" <m...@g...pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> wrote in message
    > I co w tym dziwnego? Może chłopcy z Pekao zauważyli wreszcie Wielki Odpływ
    > nie chcą się nim chwalić ;-)))) ?

    Hehehe Ja też odpływam!!!!