  • 21. Data: 2015-11-06 12:43:54
    Temat: Re: Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-11-06 o 12:28, J.F. pisze:
    > http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,17169795,Pr
    acownica_banku_wyprowadzila_z_kont_klientow_setki.ht
    ml
    > Myslisz, ze bank nie mial umowy ?
    > Na pewno mial, i dopiero grafolog cos moze powiedziec.

    >Od tego jest. W czym problem? Fałszerstwa podpisów to sprawa stara
    >jak
    >sam podpis.

    Ale ja mam dwie rece. Myslisz, ze nie dam rady zaciagnac wielu
    kredytow i powiedziec potem, ze nie moje ?

    2926,Marcin_szukal_pracy__Przelal_1_zl__Jest__slupem
    __.html
    >Głupota daje różne dziwne konsekwencje, takie życie.
    Zaraz tam glupota - moga cie naciagnac na wplate na jakas fundacje,
    sprzedaz na allegro, mandat z fotoradaru itp.

    A dane z dowodu jakies tajne nie sa, nie trzeba jawnie do skanera
    wkladac ...

    J.

  • 22. Data: 2015-11-06 12:50:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 12:43, J.F. pisze:
    acownica_banku_wyprowadzila_z_kont_klientow_setki.ht
    ml

    > Ale ja mam dwie rece. Myslisz, ze nie dam rady zaciagnac wielu kredytow
    > i powiedziec potem, ze nie moje ?

    No i co?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-11-06 12:54:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >>> http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,17169795,Pr
    acownica_banku_wyprowadzila_z_kont_klientow_setki.ht

    I grafolog potwierdzi, ze nie moje. Przeciez ja lewa reka pisac nie
    potrafie...

    J.

  • 24. Data: 2015-11-06 13:09:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 12:54, J.F. pisze:
    acownica_banku_wyprowadzila_z_kont_klientow_setki.ht
    ml

    > I grafolog potwierdzi, ze nie moje. Przeciez ja lewa reka pisac nie
    > potrafie...

    To zrób tak. A potem powiedz, czy grafolog nie badał jak piszesz lewą ręką.

    No i nadal nie wiem co te twoje pomysły mają cokolwiek wspólnego z tematem?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-11-06 13:25:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To zrób tak. A potem powiedz, czy grafolog nie badał jak piszesz lewą
    >ręką.
    >No i nadal nie wiem co te twoje pomysły mają cokolwiek wspólnego z
    >tematem?

    Jak bank ma umowe, wszystkie dane sie zgadzaja, bank ma kserokopie
    dowodu okazanego przy umowie, pracownik oswiadcza, ze umowa podpisana
    przy nim, ze osoba przypominala te z fotki w dowodzie, dowod nie
    zgloszony jako zaginiony, a grafolog stwierdza, ze pismo sie nie
    zgadza ... no nie wiem, co sad na to powinien. Tak, zeby sprawiedliwie
    bylo, tzn zgodnie z prawda, i nie narazic zadnej ze stron na oszusta.
    Nagranie z kamery monitoringu jeszcze bank moze przedstawic, niezbyt
    wyrazne.

    Odbic odcisk palca na umowie ?
    W zasadzie tez daje sie skopiowac, ale przyjmijmy ze nie.

    polizac i zostawic probke DNA ?

    J.

  • 26. Data: 2015-11-06 14:41:36
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-06 o 12:00, Liwiusz pisze:

    > Nie sądzę, aby się wzięło, ponieważ jest to prawnie niemożliwe, aby
    > musieć odpowiadać za dług zaciągnięty przez złodzieja. To jest tylko
    > kwestia odpowiednio podjętej obrony, bo oczywiście chowanie głowy w
    > piasek (albo skarżenie się prasie zamiast złożenia odpowiedniego środka
    > zaskarżenia) może rzeczywiście spowodować, że terminy na zaskarżenie
    > miną bezpowrotnie.

    Kwestia zazwyczaj jest taka, że ofiara dowiaduje się o
    kredycie/kredytach jak komornik puka do drzwi. Wtedy jest za późno na
    obronę - trzeba zapłacić, a potem dopiero się dochodzić. A jak akcja
    jest "grubsza", czyli kilka kredytów plus kilka umów np z telefonią
    komórkową to walczy na wielu frontach z kilkoma firmami windykacyjnymi,
    które mają gdzieś jakiekolwiek tłumaczenia.
    E-sąd wydaje tytuł egzekucyjny/wykonawczy bardzo szybko, natomiast
    wszelkie odwołania i skargi ofiary trwają miesiącami, a na sprzeciw jest
    już za późno, bo nakazy zapłaty trafiały pod fałszywy adres.

    W sumie skoro to nie jest dla Ciebie problem, mógłbyś napisać jakiś
    krótki "tutorial" co robić w takim przypadku, żeby się skutecznie obronić.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-11-06 14:56:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >wszelkie odwołania i skargi ofiary trwają miesiącami, a na sprzeciw
    >jest już za późno, bo nakazy zapłaty trafiały pod fałszywy adres.

    Z tym ze zauwaz - wymaga to zlego adresu.
    Skan prawdziwego dowodu moze to utrudnic, gdyz adres tam jest dobry.

    Pozostaje kwestia jego nieaktualnosci (czeste), sprytu firmy
    windykacyjnej (ponoc bardzo czeste), sprytu oryginalnego wierzyciela -
    raczej rzadkie, bank chyba nie bedzie adresu celowo zmienial,
    niefrasobliwosci e-sadu - tych skanow nie ma, ale powod ma - jak ktos
    tam wpisze "umowa kredytowa zawarta z obywatelem XXX zamieszkalym w
    ...", no chyba, ze nie bedzie im sie chcialo dwa razy przepisywac i
    wpisze tylko "umowa kredytowa".

    J.

  • 28. Data: 2015-11-06 15:08:54
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-06 o 14:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Z tym ze zauwaz - wymaga to zlego adresu.
    > Skan prawdziwego dowodu moze to utrudnic, gdyz adres tam jest dobry.

    Adres jest używany taki jaki podał oszust do kontaktu, a nie z dowodu.
    Poza tym mnóstwo osób ma w dowodzie nieaktualny adres, albo nie ma go
    wcale. Za parę lat nikt nie będzie miał.
    W przypadku większości takich spraw opisywanych w prasie ofiara nie
    otrzymywała korespondencji od wierzycieli, sądowej, ani od firm
    windykacyjnych.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2015-11-06 15:28:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Adres jest używany taki jaki podał oszust do kontaktu, a nie z
    >dowodu.

    Bank moze i tam kierowal pierwsze pisma, sad juz chyba powinien pod
    adres zamieszkania.
    Oczywiscie mozna bylo we wniosku do sadu podac adres do korespondencji
    jako zamieszkania.

    >Poza tym mnóstwo osób ma w dowodzie nieaktualny adres, albo nie ma go
    >wcale. Za parę lat nikt nie będzie miał.

    Ale my tu o tysiacach spraw z przeszlosci, gdy jeszcze mial.

    >W przypadku większości takich spraw opisywanych w prasie ofiara nie
    >otrzymywała korespondencji od wierzycieli, sądowej, ani od firm
    >windykacyjnych.

    O ile pamietam, to ponoc ci windykatorzy podawali sadowi zly adres, a
    potem jak juz mieli nakaz, to komornikowi dobry ...

    Tak czy inaczej - na poczatku byl bank czy inny wierzyciel - i tu
    musial oszust jakos oszukac, jesli mialo sie udac ... albo faktycznie
    sporo osob ma nieaktualny ...

    J.

  • 30. Data: 2015-11-06 17:19:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 15:08, Miroo pisze:
    > Adres jest używany taki jaki podał oszust do kontaktu, a nie z dowodu.

    Już nie, teraz sądy sprawdzają adres w bazie pesel.

    Co powoduje, że dalsza dyskusja na temat twoich wyobrażonych szwindli
    nie ma sensu.

    --
    Liwiusz