  • 1. Data: 2002-11-26 12:48:55
    Temat: Do Citimanow...
    Od: "B@ton" <k...@p...onet.pl>

    Temat juz jakis czas temu poruszalem, ale wydaje mi sie ze wyczerpujacej i
    zaspokajajacej ;) odpowiedzi nie uzyskalem. Otoz dostaje wyciag z KK EC/MC
    kazdego 17 danego miesiaca. Aktualnie GP konczy sie 9 grudnia. Postanowiel
    iz 100% zadluzenia bede splacal w terminie, przelewem z konta BPH. Czy jesli
    zdefiniuje przelew odroczony z odpowiednia kwota (calosc zadluzenia) na
    dzien w ktorym uplywa GP (czyli 9 grudnia) moge spac spokojnie i byc 100%
    pewny ze Citi zaliczy mi te pieniadze "w terminie". Moze dla bezpieczenstwa
    wyslac przelew 1 dzien wczesniej? ... no ale 51 dni to 51 dni ;)))))

    Teoretycznie przelew powinien wyjsc z bphu 1 sesja wychodzaca eliksiru,
    teoretycznie powinien dojsc 1 sesja przychodzaca w citi... (nie wiem jak
    ksieguje citi, ale to chyba nie ma znaczenia) to jest jednak teoria, a
    czytajac klopoty jakie ma obecnie Piotr P chcialbym tego uniknac... help me
    ;)))

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-11-26 14:01:36
    Temat: Re: Do Citimanow...
    Od: i...@p...onet.pl

    No cóż. Zakładając, że poszalałeś i masz do spłacenia 5k PLN to opóźniając
    płatność z BPHPBK walczysz o jakieś 30 gr za każdy dzień opóźnienia (to odsetki
    jakie dostaniesz od tej kwoty w BPH) Zakładam że płacisz z rachunku bieżącego
    bo bezpośrednio z lokaty to raczej się przelewu nie da zrobić. Oczywiście kto
    grosza nie szanuje ten .. itd ale czy naprawdę warto za 30 gr nadwyrężać sobie
    nerwy i ryzykować?
    Statystycznie 11 razy w roku sie uda ale ten jeden raz może coś wypaść i
    zaoszczędzone 3 zł zamieni się w kilkadziesiąt zł odsetek. Oczywiście jeżeli w
    BPHPBK była awaria to pewnie wywalczysz zwrot ale osobiście znam ciekwsze i
    przyjemniejsze zajęcia.

  • 3. Data: 2002-11-26 14:35:57
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    nie ma problemow, ksieguja z data z jaka przelew wyszedl z banku, ale w
    citiline zawsze mowia zeby placic wczesniej o jeden dzien ;)
    pozdr

  • 4. Data: 2002-11-26 16:03:59
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kto
    > grosza nie szanuje ten .. itd ale czy naprawdę warto za 30 gr nadwyrężać

    A co jesli zadluzenie na KK splacalbym wykorzystujac w tym celu limit
    debetowy w bphu? ;)))

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2002-11-26 17:29:21
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jesienną porą dnia czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Klemens pisze:

    > nie ma problemow, ksieguja z data z jaka przelew wyszedl z banku, ale w
    > citiline zawsze mowia zeby placic wczesniej o jeden dzien ;)
    A nie policzą wtedy prowizji od wcześniejszej spłaty? ;-)
    --
    mj

  • 6. Data: 2002-11-26 19:13:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jaszczur"
    > A nie policzą wtedy prowizji od wcześniejszej spłaty? ;-)

    9 XII to poniedziałek - nie da się 1 dzien wcześniej ;-))
    od kilku lat tak robie z Fortisa do CK WBK (na ostatni dzien)
    i zawsze dochodzi w tym samym dniu i jest OK mimo ze w przypadku WBK miałbyś
    wyraźny dopisek na zestawieniu: "Prosimy o wpłatę w terminie umożliwiającym
    jej otrzymanie przez Centrum Kart BZ WBK SA przed 09-12-2002"

    A więc chcą przed dniem ale dostają w tym dniu i jest OK
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-11-26 19:29:39
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    me.or.workplace.pl...
    > A nie policzą wtedy prowizji od wcześniejszej spłaty? ;-)

    zartujesz, nie? ;))

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2002-11-27 07:07:41
    Od: i...@p...onet.pl

    > A co jesli zadluzenie na KK splacalbym wykorzystujac w tym celu limit
    > debetowy w bphu? ;)))
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Baton

    Odpowiedź jest bardzo podobna. Koszt wynika z różnicy stóp procentowych od
    debetu w BPHPBK i kredytu na karcie Citi. Założyłem oprocentowanie Sezam 2%
    rocznie. Jeżeli różnica oprocentowania wynosi 10% to walczysz o 1,5 dziennie. a
    ryzykujesz odsetki od kredytu na karcie za miesiąc. W sunie chyba jednak nie
    warto.
    BTW Spłacanie kredytu na karcie kredytem w rachunku to prosta droga do
    niewypłacalności.

  • 9. Data: 2002-11-27 07:15:10
    Od: "Klemens" <j...@p...com.pl>

    no w citi to maja duza wyobraznie. :)