  • 1. Data: 2020-05-24 01:10:09
    Temat: Dlaczego złotówka drgnęła q górze?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Ludziska sprzedają walutę i kupują obligacje?
    Czy może to zwiastun/forpoczta runięcia złotówki w dół?
    https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5d&t=l&a=ln&b=1&r=chf
    pln+eurpln+gbppln

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-05-25 00:42:02
    Temat: Re: Dlaczego złotówka drgnęła q górze?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    <5ec9ad78$0$546$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Ludziska sprzedają walutę i kupują obligacje?
    >Czy może to zwiastun/forpoczta runięcia złotówki w dół?
    > https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5d&t=l&a=ln&b=1&r=chf
    pln+eurpln+gbppln

    Ludziska kupili w kwietniu gdy ogłoszono obniżkę oprocentowania
    emisji majowej.
    Biorąc pod uwagę skalę dodruku (procentowo) NBP przebił EBC,
    SNB, BoE i szwedzki. Wyżej tylko amerykański FED (dolar też
    się obsunął). W dodatku NBP nie ogłosił ile dodrukuje, a więc
    bez limitu. Ale tego ludziska pewnie nie porównywali.
    Może nie runie, po 4 latach rządów socjalistów i tak jest
    nisko.
    O najniższych realnych ujemnych stopach w Polsce (za Kenią,
    Angolą itp. potęgami).
    https://independenttrader.pl/polacy-spoleczenstwo-na
    jsilniej-okradane-z-oszczednosci.html

    Pewna strata:

    https://strefabiznesu.pl/oszczedzanie-przy-niskim-op
    rocentowaniu-w-maju-warto-ulokowac-oszcz
    ednosci-w-obligacje-oszczednosciowe-skarbu-panstwa-2
    4052020-r/ar/c3-14948930
    " można dojść do wniosku, że ministrowi finansów nie bardzo
    zależy na detalicznych wpływach ze sprzedaży obligacji czyli
    praktycznie - na daniu zarobić konsumentom. Woli handel
    hurtowy gdzie obligacje kupują w znacznej części instytucjonalni
    inwestorzy zagraniczni.
    To weryfikacja głoszonych na lewo i prawo haseł o polskich
    interesach, ochronie polaków etc."

    Arek

  • 3. Data: 2020-05-25 03:29:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5ecaf826$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Ludziska kupili w kwietniu gdy ogłoszono
    > obniżkę oprocentowania emisji majowej.

    Czyli już nie kupią?

    > Biorąc pod uwagę skalę dodruku (procentowo) NBP przebił EBC,
    > SNB, BoE i szwedzki.

    Ile już dodrukował i ile jeszcze zamierza?

    > Wyżej tylko amerykański FED (dolar też się obsunął).

    EBC, SNB, FED i inni -- ile teraz dodrukowali?

    > W dodatku NBP nie ogłosił ile dodrukuje,

    Skąd ma wiedzieć, ile zeżre jeszcze wirus? ;)

    > a więc bez limitu. Ale tego ludziska pewnie nie porównywali.

    > Może nie runie, po 4 latach rządów socjalistów i tak jest nisko.

    Pomijając fluktuacje, wygładzając -- chyba pln spadł o 10% podczas rządów PiS.
    (by było jasne -- nie bronię PO-PSL)

    )\._.,--....,'``.
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

  • 4. Data: 2020-05-26 19:49:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    <5ecb207f$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>...

    >"Arek" 5ecaf826$0$520$6...@n...neostrada.pl

    >Czyli już nie kupią?

    Ogłosili, że spadło znacznie zainteresowanie (nic dziwnego
    po obniżce). Zresztą teraz NBP skupuje.

    >Ile już dodrukował i ile jeszcze zamierza?

    Kwiecień i maj ok. 72 mld zł. Skupił za nie obligacje
    Skarbu Państwa (ponad 50 mld) i obligacje PFR i BGK
    gwarantowane przez Skarb Państwa (prawie 22 mld).
    To ok. 3% PKB. W II kwartale dodruk w stosunku do PKB
    był wyższy tylko w USA. A właśnie jutro (27 maja) miał
    być kolejny skup obligacji za wydrukowane złotówki.
    Idziemy na kolejny niechlubny rekord świata?
    Manipulacje z BGK (pośrednik) po to by ominąć Konstytucję,
    że niby NBP bezpośrednio nie finansuje deficytu...

    >EBC, SNB, FED i inni -- ile teraz dodrukowali?

    >Skąd ma wiedzieć, ile zeżre jeszcze wirus? ;)

    Nikt nie wie, ale przynajmniej na krótką metę niektóre
    banki centralne ogłaszają zamiary.

    >Pomijając fluktuacje, wygładzając -- chyba pln spadł o 10% podczas rządów PiS.
    >(by było jasne -- nie bronię PO-PSL)

    Zapowiedzi rozdawnictwa na kredyt dołują, zwłaszcza gdy
    wiele państw Europy miało równowagę lub nadwyżkę (Czechy,
    nie mówiąc o Niemczech), na ich tle wypadliśmy marnie.
    Na to nałożył się cykliczny przepływ kapitału od wschodzących
    do rozwiniętych i z powrotem - była 1. faza (się może przedłużyć
    z powodu wirusa).
    Jak wygląda stabilność PLN to się okazało po nadejściu
    pandemii - jeszcze w dół.

    Arek

  • 5. Data: 2020-05-27 17:38:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5ecd5690$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Ogłosili, że spadło znacznie zainteresowanie (nic
    > dziwnego po obniżce). Zresztą teraz NBP skupuje.

    Za pieniądze zyskane na spekulacjach? -- handlu walutami
    i złotem oraz na inwestycjach... ;) Bo na pewno nie ;) drukuje...

    > Kwiecień i maj ok. 72 mld zł. Skupił za nie obligacje
    > Skarbu Państwa (ponad 50 mld) i obligacje PFR i BGK
    > gwarantowane przez Skarb Państwa (prawie 22 mld).
    > To ok. 3% PKB.

    3% zdrowego PKB -- trudno zgadnąć, ile teraz będzie...

    > W II kwartale dodruk w stosunku do PKB
    > był wyższy tylko w USA. A właśnie jutro (27 maja) miał
    > być kolejny skup obligacji za wydrukowane złotówki.
    > Idziemy na kolejny niechlubny rekord świata?

    Czy poligrafia nie jest składową gospodarki?

    > Manipulacje z BGK (pośrednik) po to by ominąć Konstytucję,
    > że niby NBP bezpośrednio nie finansuje deficytu...

    Nie deficytu -- NIE MA deficytu! Jest Tarcza!

    > Nikt nie wie, ale przynajmniej na krótką metę
    > niektóre banki centralne ogłaszają zamiary.

    Już wiem? -- po co ten pan:
    https://www.youtube.com/watch?v=_VSxaq3vm1A

    wpuszcza ludzi w maliny mówieniem o pożyczaniu
    nieistniejących pieniędzy przez banki komercyjne...

    Jeszcze przed laty wiedział, że nadejdzie wiekopomna
    chwila, gdy Fiskusowi zabraknie szmalu?...

    > Zapowiedzi rozdawnictwa na kredyt dołują, zwłaszcza gdy
    > wiele państw Europy miało równowagę lub nadwyżkę (Czechy,
    > nie mówiąc o Niemczech), na ich tle wypadliśmy marnie.

    Morawiecki mówił, że doskonale!
    Wprawdzie nie słyszałem o ,,zielonej wyspie'',
    ale znaczeniowo niemal powtarzał mantrę DTuska.

> [...]
    > z powodu wirusa).
    > Jak wygląda stabilność PLN to się okazało po nadejściu

    Jak ma wyglądać? Stan narodowego pieniądza chyba musi odzwierciedlać
    stan gospodarki, a gospodarka polska to głównie: polskie rolnictwo,
    wspierane przez Zachód; niepolskie banki i niepolscy ubezpieczyciele;
    mieszany handel; polskie usługi; polska medycyna oparta o Zachód,
    szkolnictwo niezbyt mocno związane z rzeczywistością...

    Jabłka, mleko, ziarno, wołowina -- są dobre, ale niekoniecznie
    stawiają Polaków wśród najsilniejszych gospodarek... Przydałaby
    się pełna produkcja -- od racjonalnego szkolnictwa i uczciwego
    projektowania (nie kopiowania nieświeżych projektów gotowych)
    po użyteczną produkcję finalną pożądaną na świecie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-05-27 19:40:14
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Arek napisał(a) w wiadomości: <5ecd5690$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
    ><5ecb207f$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>...

    Ludziska?
    CD Projekt na początku maja zapowiedział, że za nadwyżkę
    gotówki do 150 mln kupi. Drugie tyle zagranicznych (DE, USA).

> [...]
    >był wyższy tylko w USA. A właśnie jutro (27 maja) miał
    >być kolejny skup obligacji za wydrukowane złotówki.

    https://stooq.pl/n/?f=1355901
    Tym razem 14,3 mld zł.

    >[...]
    >
    >Nikt nie wie, ale przynajmniej na krótką metę niektóre
    >banki centralne ogłaszają zamiary.
    >[...]

    Wciąż aktualne.

    Arek

  • 7. Data: 2020-05-28 10:03:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    "Arek" 5ecd5690$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    >Za pieniądze zyskane na spekulacjach? -- handlu walutami
    >i złotem oraz na inwestycjach... ;) Bo na pewno nie ;) drukuje...

    Nie drukuje, przeciez na kazda wydana na obligacje zlotowke bedzie
    mial pokrycie w obligacjach :-P

    >Czy poligrafia nie jest składową gospodarki?

    U nas to juz informatyka a nie poligrafia :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-05-28 23:35:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ecf7041$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Nie drukuje, przeciez na kazda wydana na obligacje zlotowke bedzie mial pokrycie w
    obligacjach :-P

    Oczywiście -- przecież tych obligacji nie umorzy!

    > U nas to juz informatyka a nie poligrafia :-)

    Porono:
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-morawiecki-o-
    ogromnych-pieniadzach-dla-polski-z-unijnego-fun,nId,
    4521235
    wyjaśniające wszystko o działalności wirusa...

    Wyjaśnia przy okazji zachowanie złotówki?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2020-05-28 23:41:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 5ecea5ea$0$536$6...@n...neostrada.pl

    > Ludziska?
    > CD Projekt na początku maja zapowiedział, że za nadwyżkę
    > gotówki do 150 mln kupi. Drugie tyle zagranicznych (DE, USA).

    Nie rozumiem.

    > https://stooq.pl/n/?f=1355901
    > Tym razem 14,3 mld zł.

    -=-

  • 10. Data: 2020-05-28 23:53:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Arek napisał(a) w wiadomości: <5ecea5ea$0$536$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >CD Projekt na początku maja zapowiedział, że za nadwyżkę
    >gotówki do 150 mln kupi. Drugie tyle zagranicznych (DE, USA).

    Może jednak ludziska coś kupią? Jakie warunki emisji
    czerwcowej?
    Najpierw dodruk, następnego dnia obniżka stóp przez RPP.
    Nie damy sobie wydrzeć 1. miejsca w najniżych ujemnych
    rzeczywistych stopach procentowych. Podatek (inflacyjny)
    wprowadzony bez ustawy, stawka wciąż rośnie.

    https://www.money.pl/gielda/rpp-obnizyla-stopy-proce
    ntowe-do-01-w-przypadku-stopy-referencyj
    nej-6515388105770625a.html
    "Rada Polityki Pieniężnej (RPP) obniżyła stopy procentowe
    - do 0,10% z 0,50% w przypadku głównej stopy referencyjnej,
    podał bank centralny. Po posiedzeniu nie odbędzie się
    konferencja prasowa."

    Po co się tłumaczyć? Tak ma być i basta.
    referencyjna
    0,5% -> 0,1%
    lombardowa
    1,0% -> 0,50%
    depozytowa
    0,0% (bez zmian)
    redyskonta weksli
    0,55% -> 0,11%
    dyskontowa weksli
    0,60% -> 0,12%

    Akcja kredytowa właściwie już nie zależy od wyskości
    stóp - za duże ryzyko. Dlatego ich obniżanie jest bez
    sensu. Staram się nie używać mocnych słów ale tym razem
    złodziejstwo będzie pasowałe... Nie złodziejstwo, to
    rabunek.

    Arek