  • 1. Data: 2020-05-24 03:50:11
    Temat: Pieniądze z niczego -- film z jutuby
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy naprawdę aktywa banku to majątek
    banku? -- na to pytanie ten pan:

    https://www.youtube.com/watch?v=_VSxaq3vm1A

    odpowiedział. (nie -- bo dłużnik może ogłosić upadłość)
    [upadłość ukazana jest chyba na końcu filmu -- 24:17 do 25:01]

    Czy naprawdę wystarczy mieć 175 pln za 1.5% (niekoniecznie
    rocznie) aby wygenerować zysk z pożyczenia 5 kpln, czyli by
    rocznie zyskać od (GB SA) 238.7 do (PKO BP SA) 805.7 pln?

    -=-

    Czy naprawdę bank pożycza komuś pieniądze, których nie ma?
    (których KTO nie ma? i JAKI bank?)

    Czy naprawdę komercyjny bank pożycza komuś pieniądze, których ów bank nie ma?

    Czy naprawdę komercyjny bank pożycza od NBP po 1.5%?

    -=-

    Rzecz jasna powyższe pytania osadzamy w rzeczywistości sprzed COVID-19.
    (10 wrz 2017 r.)

    -=-

    BTW -- to GB czy GNB?

    -=-

    'Diament' to pojęcie nieco szersze niż 'brylant' -- tak,
    jak 'węgiel' to pojęcie nieco szersze niż 'diament'. ;)

    -=-

    Obracałem pieniędzmi, których nie miałem.
    Od mego klineta bralem zaliczkę i qpowałem towar na qpiecką
    krechę -- w pewnej chwili miałem i cudzy towar, i cudze
    pieniądze, [pieniądze na utrzymanie tego towaru? ci ludzie:
    https://www.youtube.com/watch?v=o7cDkmcqBFc
    zapomneli o utrzymaniu...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-05-24 23:56:59
    Temat: Re: Pieniądze z niczego -- film z jutuby
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 May 2020 03:50:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    >
    > odpowiedział. (nie -- bo dłużnik może ogłosić upadłość)
    > [upadłość ukazana jest chyba na końcu filmu -- 24:17 do 25:01]

    Tak to z tymi aktywami - zawsze moga sie okazac nic nie warte.

    > Czy naprawdę wystarczy mieć 175 pln za 1.5% (niekoniecznie
    > rocznie) aby wygenerować zysk z pożyczenia 5 kpln, czyli by
    > rocznie zyskać od (GB SA) 238.7 do (PKO BP SA) 805.7 pln?

    Cos tu chyba nie tak.
    Ostatnio banki maja spory % kapitalow wlasnych, rzedu kilkunastu %.
    Choc zaliczaja do nich pieniadze pozyczone na obligacje ...

    > Czy naprawdę bank pożycza komuś pieniądze, których nie ma?
    > (których KTO nie ma? i JAKI bank?)
    > Czy naprawdę komercyjny bank pożycza komuś pieniądze, których ów bank nie ma?

    Bankowa kreacja pieniadza jest znana od wiekow, ale czy to mozna tak w
    pelni nazwac "pozyczaja pieniadze ktorych nie maja" ?

    > Czy naprawdę komercyjny bank pożycza od NBP po 1.5%?

    W tej chwili byc moze, dawniej ...
    -chyba bylo troche drozej,
    -mimo, ze mial mozliwosc pozyczania, to tego zazwyczaj nie robil.

    NBP publikuje co miesiac "bilans pieniadza", jest tam i pozycja
    "naleznosci od bankow", i zazwyczaj bylo tam zero.
    Wyjatkiem byl kryzys po 2008 roku, i niedawno Idea czy Getin.

    To NBP pozycza od bankow komercyjnych pieniadze, pod haslem
    "bony pieniezne NBP".

    > BTW -- to GB czy GNB?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Getin_Noble_Bank

    Spolka obecnie nazywa sie Getin Noble Bank SA, i powstala z polaczenia
    spolek GB i NB.

    A ze woli prowadzic banki pod markami GB i NB, to juz spolki sprawa.

    J.

  • 3. Data: 2020-05-25 03:02:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." owopct1hidwv$....@4...net

    > Cos tu chyba nie tak.

    Więc jak? -- ścinamy faceta na Jutubie?
    Już mi kilka razy podpadł za sprawą żydowską...
    Zasugerował, że Niemiaszki truły żydków/Żydków, by pozyskać hajs,
    choć tu i ówdzie (choćby chudy Goebbels?) słychać, że nie o hajs
    szło, lecz o kulturę! Żydki zagrażały Niemcom kulturowo!

    > Ostatnio banki maja spory % kapitalow wlasnych, rzedu kilkunastu %.
    > Choc zaliczaja do nich pieniadze pozyczone na obligacje ...

    Oscyloskopia XXI wieku? -- ma nadal jako swoje, choć
    już kupił za nie obligacje? Czy może źle zrozumiałem?

    Tak czy siak -- by pożyczyć komuś, bank musi mieć w swym władaniu!
    Czyż nie tak?!

    > Bankowa kreacja pieniadza jest znana od wiekow, ale czy to mozna
    > tak w pelni nazwac "pozyczaja pieniadze ktorych nie maja" ?

    Otóż to!!! To już druga osoba
    (wcześniej postawiłem link do jakiejś kobiety -- doradcy podatkowego)
    poznana przeze mnie w necie tak widząca [jak daltonista kolory?] kreowanie szmalu...

    > W tej chwili byc moze, dawniej ...
    > -chyba bylo troche drozej,

    LCZarnecki chyba płacił aż 4% AGlapińskiemu, by mieć na rezerwę... ;)
    Można by spokojnie rzec -- NBP pożyczył komercyjnemu coś, czego nie miał! ;)
    (pożyczka w efekcie była płaceniem odsetek)

    > -mimo, ze mial mozliwosc pozyczania, to tego zazwyczaj nie robil.

    Dlaczego? Dlaczego Mille pożyczał od klientów na 2.7%,
    skoro mógł od NBP pożyczyć na mniejszy %%?

    - czy rząd może do woli pożyczać od NBP?
    (najlepiej -- pożyczać i nie zwracać)
    - czy rząd może do woli pożyczać od komercyjnego?
    - czy komercyjny może do woli pożyczać od NBP?

    > NBP publikuje co miesiac "bilans pieniadza", jest tam i pozycja
    > "naleznosci od bankow", i zazwyczaj bylo tam zero.

    Bo raczej komercyjni pożyczą od swych klientów, których nazwą deponentami.
    [choć to raczej ponętni, nie ponentni...]

    > Wyjatkiem byl kryzys po 2008 roku, i niedawno Idea czy Getin.

    Pamiętam 4%.

> [...]

    > i powstala z polaczenia spolek GB i NB.

    > A ze woli prowadzic banki pod markami GB i NB, to juz spolki sprawa.

    Niech prości ludzie jak najdłużej myślą, że mam tych banków sporo?...

    --