  • 21. Data: 2020-06-03 12:21:52
    Temat: Re: Dlaczego złotówka drgnęła q górze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5ed6edfb$1$17341$6...@n...neostrad
    a.pl...
    "J.F." 5ed52411$0$17357$6...@n...neostrada.pl

    >Dostali gotówkę, którą zanieśli do banku. ;)

    Hm ... moze i tak.
    NBP notuje tez "gotowka w kasach bankow", wydawalo mi sie to dziwne,
    ale moze.
    Tak z pamieci - przedostatnio bylo to ok 12mld, a ostatnio 16 mld.

    Ale nie zgadza mi sie raczej laczny przyrost tego "pieniadza w
    obiegu",
    bo skad sie wzial - NBP pieniadze rozdaje tylko dwom blondynkom :-)

    >Wpłatomaty pełne szmalu, bo ludzie tam wrzucają 500+?... ;)

    To by chyba caly czas wrzucali, a poza tym ... nie dostaja tego na
    konto ? :-)

    >Bez kropki?

    Bez. Glapinski solidnie wspomogl kraj :-)

    > Obligacje skarbowe wlasnie ?

    >Widocznie NBP może pożyczać, ile chce...

    >I może prowadzić konta komu chce... ;)

    Moze i moze pozyczac komu i od kogo chce, ale wydawalo mi sie, ze
    konta w NBP to maja tylko banki i instytucje panstwowe.

    J.

  • 22. Data: 2020-06-04 00:37:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ed779c1$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Hm ... moze i tak.
    > NBP notuje tez "gotowka w kasach bankow", wydawalo mi sie to dziwne, ale
    > moze. Tak z pamieci - przedostatnio bylo to ok 12mld, a ostatnio 16 mld.

    Sorry -- ale dla mnie to ciemna magia...
    [jest ujemna rezystancja, więc może jest
    też i ujemna jasnść -- minus 20 klm...]

    > Ale nie zgadza mi sie raczej laczny przyrost tego "pieniadza w obiegu",
    > bo skad sie wzial - NBP pieniadze rozdaje tylko dwom blondynkom :-)

    Całej masie pracowników także...
    Ponadto przeca ludzie różnych urzędów dostali szmal na obsługę tarcz...
    [pracują dzień i noc -- nocami ZUS nieczynny... wczoraj był
    wyjątek, bo zarezerwowałem wczorajszy wieczór dla siebie?...
    dziś proszę ZUSu, też mam robotę -- złożenie wniosku
    o zwrot nadpłaconego szmalu... wypełniam jedynie dyrektywy...]

    > To by chyba caly czas wrzucali, a poza tym ... nie dostaja tego na konto ? :-)

    Dostają, ale szybko pobierają. ;)

    > Bez. Glapinski solidnie wspomogl kraj :-)

    To akurat rozumiem!!! Rozumiem, że wsparł, ale nie rozumiem, jak wsparł...
    Kupił obligacje? Udzielił kredytu?... [czy odprowadził fragmentaryczną
    rezerwę obowiązkową?... do?... do jakiego banku?...]

    Ok... Już mam...

    "Arek" 5ecd5690$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Kwiecień i maj ok. 72 mld zł. Skupił za nie obligacje
    > Skarbu Państwa (ponad 50 mld) i obligacje PFR i BGK

    Czyli PFR ma ,,gotówkę'' -- składam wniosek! Via mBank!
    Jestem gotowy na tę okoliczność -- JPK posłałem, konto
    matce odblokowałem, więcej grzechów nie pamię_tam...
    Chyba jeszcze czas... 7 dni po wrzuceniu JPK...
    W poniedziałek...

    > Moze i moze pozyczac komu i od kogo chce, ale wydawalo mi
    > sie, ze konta w NBP to maja tylko banki i instytucje panstwowe.

    Mnie też...

    -=-

    Wczoraj złotówka zanurkowała -- może na widok Tarczy 4.0?...

    --