  • 1. Data: 2002-09-03 11:39:44
    Temat: Dlaczego PEKAO SA przetrzymuje pieniadze jeden dzien?
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Czy ktos ma ten sam problem co ja? Wyjasniam w czym rzecz.
    Jak wysylam pieniadze z konta internetowego ING-BSK rano (9 rano) do
    przykladowo BRE, to na koniec dnia mam w BRE pieniadze na koncie. Jak robie
    to samo dajac przelew do PEKAO SA, to pieniadze pojawiaja sie na koncie
    dopiero nasepnego dnia po poludniu.
    Teraz w druga strone. Jak daje polecenie przelewu z PEKAO SA za pomoca
    Teleserwisu (przelew rowniez o 9 rano) do ING, to pieniadze pojawiaja sie na
    moim koncie w ING-BSK dopiero nastepnego dnia po poludniu.
    A jak robie przelew z BRE do ING-BSK (tazke 9 rano), to pieniadze sa jeszcze
    tego samego dnia.

    Wyciagam wniosek, ze przelewy w ktorych uczestniczy PEKAO SA (badz to po
    stronie nadawczej badz odbiorczej) trwaja ponad 30 godzin (24 godziny jako
    cala doba + 6 godzin nastepnego dnia - po poludniu). Czyzby PEKAO okradalo
    swych klientow lokujac pieniadz na ON na rynku miedzybankowym i czerpiac z
    tego dochody kosztem klienta?

    Co o tym sadzicie?

    Malin

  • 2. Data: 2002-09-03 11:46:31
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Czyzby PEKAO okradalo
    > swych klientow

    TAK !!!

    > lokujac pieniadz na ON na rynku miedzybankowym i czerpiac z
    > tego dochody kosztem klienta?

    Pewie tak, w koncu ten 1 mld zl z ksiezyca sie nie bierze :-)

    > Co o tym sadzicie?

    To norma w pekaosa :-)) O ile dobrze pamietam, to przelew jest 'ksiegowany'
    tego samego dnia ale dostepny nastepnego... Czasem potrafia nawet ksiegowac
    przelew 3 dni !
    *hint -nie korzystac z pekao :-))
    pzd

  • 3. Data: 2002-09-03 12:02:35
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:al26p9$glo$1@news.onet.pl...
> [...]
    > swych klientow lokujac pieniadz na ON na rynku miedzybankowym i czerpiac z

    Omijać szerokim łukiem, chyba że coś dają za darmo co bardzo ułatwia wypłatę
    gotówki :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2002-09-03 12:36:07
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

> [...]

    > stronie nadawczej badz odbiorczej) trwaja ponad 30 godzin (24 godziny jako
    > cala doba + 6 godzin nastepnego dnia - po poludniu).

    Wlaśnie policzylem operacje na moich wyciagach.

    Na 18 przelewow od marca do dzisiaj br z PKO SA do BRE (Multibank).
    Na 18 przelewow zleconych przez teleserwis, pomiedzy godzina 8 a 9 rano,
    17 bylo zaksiegowanych jeszcze tego samego dnia w BRE albo po drugiej albo
    po trzeciej sesji eliksir-u.
    Ten jeden raz to byla kwesta sypnietego z jakiegos powodu Eliksiru i
    pamietam, ze tego dnia wszystko szlo z opoznieniem, o czym zreszta bylo na
    szanownej liscie.
    Wiec cos panowie zmyslacie albo ja mam wspaniale szczescie!
    :-)

    Konrad K.

  • 5. Data: 2002-09-03 12:45:28
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Wiec cos panowie zmyslacie albo ja mam wspaniale szczescie!
    > :-)

    P.S. A mogles tego dnia kase wyciagnac kase z bankomatu?

  • 6. Data: 2002-09-03 12:45:39
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Wiec cos panowie zmyslacie albo ja mam wspaniale szczescie!

    To sprobuj w druga strone tzn. do pekao :-)))

  • 7. Data: 2002-09-03 12:58:54
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    > jako

    > To sprobuj w druga strone tzn. do pekao :-)))

    Tak sie zlozylo, ze w ostatni Piatek (30.08.2002) zlecilem przed pierwsza
    sesja w Multi (6:30) przelew do PKO SA, jeszcze w ten sam Piatek przed 16,
    teleserwis podawal mi saldo konta, powiekszone o kwote mojego przelewu.
    Czary jakies??????

    :-)

    Chyba jednak ktos na liscie ma tendencje do ... hm..... niewazne.
    Konrad

  • 8. Data: 2002-09-03 13:08:32
    Od: "Reaktorek" <r...@z...pl>

    > P.S. A mogles tego dnia kase wyciagnac kase z bankomatu?

    Oczywiscie, ze moglem. Kiedy kasa trafia z PKO SA do Multi, mozna ja nawet
    juz po 2 sekundach wyplacic z bankomatu.
    Jezeli natomist pytasz o odwrotna sytuacje, tzn. przesylania kasy np: z BRE
    do PKO SA. i wyplaty poprzez uzycie Maestro.
    To powiem tyle, nie odkryl tu nikt ameryki, zreszta juz przed chwila komus
    napisalem:

    " Brak korelacji pomiedzy saldami w tzw. "systemach kartowych" i tym co
    widzisz bezposrdenio na swoim koncie, nie jest niczym nowym.
    Zapraszam do PKO SA.
    Dopiero po nocnym przetworzeniu CKC obslugujace twoja Maestro widzi kase,
    ktora juz np: od 8:02 wisiala na Twoim koncie, bo ja tam wplacales lub
    zostal zaksiegowany przelew.

    Dziala to zawsze w dwie strony, wiec o ile w pierwszym przypadku traci
    klient o tyle w odwrotnej sytuacji to Bank moze umoczyc d.... o co mi chodzi
    to sie domysl i dospiewaj sobie !!!"

    Jezeli natomiast chcecie dowodow to proponuje maly eksperyment:
    Przez teleserwis dokonajcie zlecenia przelewu na jakis rachunek do innego
    banku, po wykonaniu przelewu saldo waszego Eurokonta, pomniejszy sie o kwote
    przelewu plus prowizja, daje wam jednak gwarancje, ze przy uzyciu Maestro
    spokojnie .......
    trala la la........
    :-)
    Milego eksperymentowania.

  • 9. Data: 2002-09-03 13:13:12
    Od: "Dzieju" <dzieju@[Antyspam].priv2.onet.pl>

    Użytkownik "Reaktorek" <r...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | teleserwis podawal mi saldo konta, powiekszone o kwote mojego przelewu.

    Na koncie miales kase, ale nie byla dostepna w bankomacie.

    pozdr
    Andrzej

  • 10. Data: 2002-09-03 13:15:04
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Użytkownik Reaktorek <r...@z...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:al2bq3$bh2$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > teleserwis podawal mi saldo konta, powiekszone o kwote mojego przelewu.

    Czyli radzisz puszczac przelew zaraz po polnocy (aby o polnocy jeszcze
    odsetki byli naliczane w ING), by miec pewnosc, ze tego samego dnia dotra do
    PEKAO? Kurcze bede musial wobec tego klasc sie pozniej spac :( Rano o 6:30
    nikt mnie nie sciagnie z lozka. Wiec chyba wole to robic w nocy niz nad
    ranem (mowie o przelewach).

    Szkoda troszke, bo w innych bankach mozna nie byc rannym ptaszkiem i
    puszczac przelewy okolo godziny 9 rano.
    No ale trudno.... mus to mus ;-)

    Malin