  • 1. Data: 2002-09-03 10:33:16
    Temat: ecard, polcard.. ?
    Od: r...@g...pl (Robert Mirecki)

    Witam.
    Ostatnio troche sie interesuje ta tematyka..
    Mianowicie, jak wyglada sytuacja rozliczania
    transakcji internetowych (glownie Visa mastercard etc)
    w Polsce. Chodzi mi bardziej o ta strone rozliczajacego
    (w naszym przypadku znane mi to polcard i ecard)
    Czy bedzie jakas konkurrncja na tym rynku (rozliczanie
    platnosci w internecie). w Usa mamy np. paysystems.com
    i wiele innych firm.

    Czy kazdy przedsiebiorca moza sobie taka dzialanosc
    zalozyc? (podpisac umowy z bankami)
    Potrzebuje do tego jakis kapital?

    Gdzie szukac informacji na ten temat?, moze ktos z Was
    interesowal sie ta sprawa.

    Pozdrawiam,

    --
    Robert Mirecki

  • 2. Data: 2002-09-03 10:41:47
    Temat: Re: ecard, polcard.. ?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Sep 03, 2002 at 10:33:16AM +0000, Robert Mirecki wrote:

> [...]
    > Czy bedzie jakas konkurrncja na tym rynku (rozliczanie
    > platnosci w internecie). w Usa mamy np. paysystems.com

    Wychodzi dosc drogo. Pewnie dlatego m.in. ecard nie uzywa wlasnego
    systemu, a rozlicza sie przez Danie ;-)

    > Czy kazdy przedsiebiorca moza sobie taka dzialanosc
    > zalozyc? (podpisac umowy z bankami)

    Trzeba.

    > Potrzebuje do tego jakis kapital?

    I to duzy.

    > Gdzie szukac informacji na ten temat?, moze ktos z Was
    > interesowal sie ta sprawa.

    "A co tatus chcialby wiedziec?" ;-)

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-09-03 10:59:43
    Od: r...@g...pl (Robert Mirecki)

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Wychodzi dosc drogo. Pewnie dlatego m.in. ecard nie uzywa wlasnego
    > systemu, a rozlicza sie przez Danie ;-)

    > Trzeba.

    > I to duzy.

    > "A co tatus chcialby wiedziec?" ;-)

    Nie owijajac w bawelne "jakie warunki trzeba spelnic
    by zalozyc (smiesznie to zabrzmi) firme
    rozliczajaca transakcje internetowe (a'la ecard.pl)"
    To sa tylko moje rozmyslania, ktore kto wie kiedys
    mozna przerodzic w rzeczywistosc.

    Dzieki za odpowiedz :-)
    Pozdrawiam,

    --
    Robert Mirecki

  • 4. Data: 2002-09-03 11:10:17
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > I to duzy.

    Moglbys to jakoś sprecyzowac ?

    Pix

  • 5. Data: 2002-09-03 12:11:12
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Sep 03, 2002 at 01:10:17PM +0200, pix wrote:

    > Moglbys to jakoś sprecyzowac ?

    Sposob platnosci za transakcji - czyli wlasnie zamrozenie pieniedzy
    konieczne na taka dzialalnosci.

    Powiem tak - ty placisz w sklepie, sklep dostaje kase mniej wiecej od
    razu (nastepny dzien), natomiast aklajer po kolejnym lub wiecej dniach
    (z banku wydawcy karty).

    Na pewno musi zalozyc ze on kase za transakcje karta dostanie pozniej
    niz sam placi sklepowi (bo niby co sklep obchodzi problem wydostania
    kasy od banku wydawcy karty?).

    A o kosztach w rodzaju POS czy inny system do rozliczania transakcji
    (o ile pamietam na swiecie sa projektowane i uzwane jedynie dwa
    systemy, z czego jeden wystepuje na dwie platformy) nawet nie wspomne.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-09-03 15:16:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Sposob platnosci za transakcji - czyli wlasnie zamrozenie pieniedzy
    > konieczne na taka dzialalnosci.
    (ciach)

    To wyjaśnia sprawę - THX.
    Orientujesz się może, jak dokładnie wygląda rozliczenie transakcji, a
    właściwie droga przepływu pieniądza ?
    Mam na myśli taką sytuację - załóżmy, że jest polski sklep internetowy
    obsługiwany np. przez eCard.
    Załóżmy dalej, że 90% jego klientów to obcokrajowcy (nierezydenci), którzy
    kupują towary o niewielkiej wartości, np. 100 euro.
    Sklep płaci stosunkowo niewielką prowizję (zdaje się 2-3% ?), natomiast
    eCard ściąga pieniądze z banku zagranicznego, a to chyba leci SWIFTem, który
    kosztuje znacznie więcej.
    Czy taki eCard dopłaca wtedy do transakcji ???

    Pix

  • 7. Data: 2002-09-04 07:00:44
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Sep 03, 2002 at 05:16:22PM +0200, pix wrote:

    > Orientujesz się może, jak dokładnie wygląda rozliczenie transakcji, a
    > właściwie droga przepływu pieniądza ?

    Mniej wiecej, choc jak sie zaraz okaze mniej ...

> [...]
    > kosztuje znacznie więcej.
    > Czy taki eCard dopłaca wtedy do transakcji ???

    Sadze ze nie. IMO spodziewam sie jakiegos posrednictwa visy (lub innej
    organizacji) przy takim rozliczaniu, postaram sie dowiedziec jak to
    wyglada, bo to jest faktycznie ciekawe ;-)

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-09-04 11:10:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Sadze ze nie. IMO spodziewam sie jakiegos posrednictwa visy (lub innej
    > organizacji) przy takim rozliczaniu, postaram sie dowiedziec jak to
    > wyglada, bo to jest faktycznie ciekawe ;-)

    Byłoby fajnie gdyby udało Ci się uzyskać jakieś informacje na ten temat
    (no i napisać na pbb :-)

    Pix

  • 9. Data: 2002-09-04 14:03:01
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Sep 04, 2002 at 01:10:46PM +0200, pix wrote:

    > Byłoby fajnie gdyby udało Ci się uzyskać jakieś informacje na ten temat
    > (no i napisać na pbb :-)

    Nie obiecuje ze dostane, ale jesli dostane to chetnie.

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-09-07 14:53:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    > Byłoby fajnie gdyby udało Ci się uzyskać jakieś informacje na ten temat
    > (no i napisać na pbb :-)

    Dobrze zakladalem - rozliczenie transakcji klientow spoza rodzimego
    kraju jest wspierane przez visa (mowie oczywiscie o kartach visa).

    --

    --w