  • 1. Data: 2002-10-16 19:38:33
    Temat: Dlaczego Nordea może a mBank nie może ?!?!?
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Pytałem sie na tym jak i mbankowym forum dlaczego mBank (szczegółnie w
    mBiznes koncie) umożliwia wydrukowanie tylko wieeeelce
    asekuracyjnego "Potwierdzenia złożenia dyspozycji przelewu" i to w sytuacji
    gdy wie że ten przelew został zrealizowany i klient nie może go odwołać. A
    poniżej dowód że jedak można wystawiać w internecie POTWIERDZENIA WYKONANIA
    PRZELEWU. To co poniżej, pochodzi ze strony internetowego banku NORDEA,
    wersja demo, możecie sami sprawdzić wchodząc na stronę www.nordea.pl,
    wybierając demo i jakis przelew a pojawi sie opcja drukuj a następnie
    wyskoczy okienko z wygenerowanym potwierdzeniem (w kolorze i w html'u)

    -----
    NORDEA SOLO
    Potwierdzenie wykonania przelewu
    Data wystawienia potwierdzenia: 2002-06-12 Sesja: 32284
    Dane zleceniodawcy
    Nr rachunku PL04144000030000000000100625
    Nazwa/adres
    zleceniodawcy NOWAK KATARZYNA, 84-789 GDYNIA, SZPUNARA 6/9
    Dane kontrahenta
    Nr rachunku 17100007-95526017-6104995-6691856
    Nazwa/adres
    kontrahenta GE CAPITAL BANK SA 80-853 GDAŃSK WAŁY JAGIELLOŃSKIE 56
    Dane płatności
    Tytuł ZWROT NADPŁATY
    Kwota 0,06 PLN
    Data realizacji 2002-05-28
    Identyfikator FT0214800266;1

    Dokument jest wydrukiem komputerowym - nie wymaga podpisów ani stempla
    bankowego

    Nordea Bank Polska S.A. www.nordeabank.pl Infolinia tel. 0 801 667 332

    To co serwuje mBank i mBiznes konto w kwestii internetowych potwierdzeń to
    tak naprawdę jest g***o warte i chociaż troche mysląca osoba czytajaca taki
    wydruk zauważy "panie ale tu jest mowa tylko o potwierdzeniu zlożenia
    dyspozycji przelewu a nie o tym że został zrealizowany" czy cos w tym stylu.
    A w moim zyciu zawodowo-cywilnym jest wiele sytuacji że takie potwierdzenie
    jak z NORDE'i jest w 100% wystarczajace i nie pozostawia niedomówień takich
    jak mbankowe. Odnoszę wrażenie że mbank pozostaje troche w tyle, z jednej
    strony wielki kompromis jeżeli chodzi dokumenty przy zakładaniu mBiznes konta
    a z drugiej asekuracja z potwierdzeniami. Jeden z mbankowych uczestników
    forum wspomnial ze bank uzasadniał dlaczego tak nie mógł zrobić ja jednak
    tego nie znalazlem.
    A wracajac do pytania postawionego w tytule posta.. może mBank za mało chce a
    chciec to móc :-)))!

    Sark

  • 2. Data: 2002-10-17 07:25:28
    Temat: Re: Dlaczego Nordea może a mBank nie może ?!?!?
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-10-16 21:38, Użytkownik Sark napisał:
> [...]
    > mBiznes koncie) umożliwia wydrukowanie tylko wieeeelce
    > asekuracyjnego "Potwierdzenia złożenia dyspozycji przelewu"

    A tak mi się zdarzyło, że wysłałem rano przelew do ZUS, wydrukowałem
    potwierdzenia, a przed południem zorientowałem się, że jeden przelew (z
    3) był na za dużą kwotę. Przelewy były w Historii/wykonane. Były też na
    liście do.wykonania/oczekujące ale bez mozliwości anulowania. Ten
    niewłaściwy udało anulować przez mLinię, dostałem zwrot na konto (słynne
    "storno"), puściłem drugi raz ten sam przelew ale na właściwą kwotę,
    wydrukowałem potwierdzenie i... mam dwa potwierdzenia tego samego
    przelewu na dwie różne kwoty.

    Chyba rzeczywiście takie potwierdzenia mają małą wartość jako dowód
    puszczenia przelewu.

    I jeszcze pytanie do znawców tematu: czy wszystkie przelewy do ZUS,
    niezależnie od godziny zlecenia łapią się tylko na tę ostatnią ZUSowską
    sesję?

    andy

  • 3. Data: 2002-10-17 08:49:45
    Temat: Re: Dlaczego Nordea może a mBank nie mo
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > przelewu na dwie różne kwoty.
    >
    > Chyba rzeczywiście takie potwierdzenia mają małą wartość jako dowód

    I co na jednym i drugim potwierdzeniu masz takie same numery referencyjne
    transakcji ?!?! ... nie wierzę, przyjżyj sie dokładnie

    > I jeszcze pytanie do znawców tematu: czy wszystkie przelewy do ZUS,
    > niezależnie od godziny zlecenia łapią się tylko na tę ostatnią ZUSowską
    > sesję?

    Wg mojej wiedzy jest to tylko sesja zusowska i tylko nią idą przelewy do zusu.

    Sark

  • 4. Data: 2002-10-17 14:30:28
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dnia 02-10-17 10:49, Użytkownik Sark napisał:

    > I co na jednym i drugim potwierdzeniu masz takie same numery referencyjne
    > transakcji ?!?! ... nie wierzę, przyjżyj sie dokładnie

    spoko, numery ref. są różne, bo dla mBanku są to dwa różne przelewy, ja
    próbuję spojrzeć na to od drugiej strony: jak ktoś przyniesie mi takie
    "potwierdzenie" przelewu to chyba będzie ono dla mnie miało zerową
    wartość - dopóki nie zobaczę kasy na koncie. To nie jest problem tylko
    przelewu do ZUS, generować takie potwierdzenia można dowolnie (zlecać
    przelew, drukować, anulować, zlecić np. na inną kwotę, drukować).

    Jakoś przedtem nie myślałem o tym, dopiero jak dostałem do ręki
    (wydrukowałem) dwa potwierdzenia z wpłatą za to samo, ale na dwie różne
    kwoty coś mnie tknęło. A jeszcze do tego przyszło do mnie wezwanie do
    zapłaty zaległej faktury z NOM-u - sprawdziłem: przelew poszedł, mam
    papierowe potwierdzenie (złożenia zlecenia) wydrukowane przez siebie.
    Cholera.

    andy

  • 5. Data: 2002-10-17 23:06:27
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > "potwierdzenie" przelewu to chyba będzie ono dla mnie miało zerową
    > wartość - dopóki nie zobaczę kasy na koncie.

    le jst też mnóstwo sytuacjiżyciowych gdy w takiej formie jak z NORDEA Banku
    wystarczy w zupełności

    > To nie jest problem tylko
    > przelewu do ZUS, generować takie potwierdzenia można dowolnie (zlecać
    > przelew, drukować, anulować, zlecić np. na inną kwotę, drukować).

    No cóż, to ze system jest troche do dupy (bo wystarzyłoby aby wydruk PWP był
    mozliwy tylko po jegorealizacji przez bank) to jedna sprawa a druga to
    kwestia twojej uczciwości postępowania (tak naprawde nie musisz opierac sie
    na wydrukach bankowych tylko stworzyć własną extra podróbę)

    > Jakoś przedtem nie myślałem o tym, dopiero jak dostałem do ręki
    > (wydrukowałem) dwa potwierdzenia z wpłatą za to samo, ale na dwie różne
    > kwoty coś mnie tknęło.

    A co wpadłeś na pomysł że sam możesz sobie wydrukowac lepsze (edytor teksu
    +ewentualnie edyutor grafiki :-))

> [...]
    > zapłaty zaległej faktury z NOM-u - sprawdziłem: przelew poszedł, mam
    > papierowe potwierdzenie (złożenia zlecenia) wydrukowane przez siebie.

    No to reklamacje do mBanku piszesz podając _koniecznie_ numer referencyjny
    transakcji i załączając potwierdzenie uzyskane ze strony mbanku (a spóbuj tak
    zareklamować np. przelew do ZUS który później anulowałeć, he, he :-))...wbrew
    pozorom nie tak łatwo ooszukać.

    Sark