  • 161. Data: 2017-05-27 15:15:15
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Wiedziec to niby wie ... ale czy aby na pewno wie, co oznacza takie
    > ryzyko, jak Wibor skoczy na 10% ? A ja na 20 ?
    > A jaka jest gorna granica ?

    W przypadku stóp procentowych sprawa jest trudniejsza, bo wymaga
    rozumienia procentu składanego - kiedyś to był materiał podstawówki,
    ale teraz chyba też najdalej w gimnazjum tego uczą?

    Ludzie zakładają zwykle, że kierunek zmian pozostanie w przyszłości bez
    zmian. Normalnie tak jest, jeśli nie pojawiają się nowe okoliczności -
    ale one często pojawiają się.

    Tu spotkały się dwie (przynajmniej) - zahamowanie wariackiego wzrostu
    cen (w PLN) oraz odwrócenie kierunku zmian kursu PLN. Gdyby wystąpił
    tylko jeden czynnik, nikt by specjalnie pewnie nie żałował.
    Dodatkowo stopy procentowe w PLN spadły do normalniejszego poziomu, co
    spowodowało, że (nowe w danym momencie) kredyty w CHF nie były już tak
    dużo (a później w ogóle, biorąc pod uwagę spready) lepsze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 162. Data: 2017-05-27 15:16:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Zatem co sadzisz o zachowaniu banków i ich pracowników przy oferowaniu
    > mniej świadomym klientom instrumentów spekulacyjnych pod nazwą
    > kredytów hipotecznych?

    Nie lubię manipulantów żadnego rodzaju, pewnie rozumiesz co mam na myśli.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 163. Data: 2017-05-27 15:22:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tzn jakby mnie kto zapytal jeszcze na poczatku 2008, to bym
    > powiedzial, ze oczywiscie frank moze podrozec, i to nawet duzo, ale
    > wtedy wzrosna zarobki, wzrosna ceny, i wzrosnie wibor.
    >

    > No i zarobki wzrosly ... po 7 latach :-(

    No bez przesady, zarobki cały czas rosły i rosną raczej równo, myślę że
    po kilka % rocznie (w ciągu powiedzmy ostatnich 10, może 15 lat,
    wcześniej była większa inflacja i szybsze wzrosty).
    Nie zauważyłem żadnej nagłej zmiany w tym okresie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 164. Data: 2017-05-27 15:54:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Dopuszczasz myśl, że miał po prostu szczęście?

    :) Bardzo wygodne zrządzenie losu.
    Nie, nie wierze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 165. Data: 2017-05-27 17:08:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 16:03, Krzysztof Halasa pisze:

    > Powtarzasz to wielokrotnie, ale to nie jest skuteczna metoda w dyskusji.
    I trzeba to powtarzać bo przyjdzie taki jeden "stymulowany" redaktorzyna
    czy inny fachowiec i w opiniotfuuuurczym medium wciska ciemnotę ludziom.
    Nawał jednostronnej interpretacji oderwanej od przepisów prawa jest
    przerażający.
    TO TRZEBA POWTARZAĆ. Przynajmniej będzie nauczką dla naszych dzieci.
    Nie ufaj bankom, Nie ufaj instytucjom je nadzorującym, Nie patrz na
    zabezpieczenia finansowe ani inne durne gwarancje.
    Przyjmij do wiadomości że twoje podatki przekazane na ten cel poszył w
    błoto.
    A na pewno nie ufaj sformułowaniu pojawiającemu się w państwowych
    dokumentach "instytucja zaufania społecznego"
    Nie ufaj też sądom że twoje słuszne pretensje poparte paragrafami
    rozpatrzą bezstronnie nie bacząc na lobbing możnych i silniejszych.

    Człowieku myśl trochę i jak ci ktoś mówi że opiekuńcze państwo o ciebie
    zadba to MÓWI. :-)

  • 166. Data: 2017-05-29 23:09:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

> [...]
    > rozpatrzą bezstronnie nie bacząc na lobbing możnych i silniejszych.
    >
    > Człowieku myśl trochę i jak ci ktoś mówi że opiekuńcze państwo o

    Nikt tu chyba nie twierdzi, że banki to instytucje zaufania
    jakiegokolwiek, że państwo opiekuńcze, itd. Chociaż właściwie, to sam
    domagasz się chyba, by właśnie tak było.

    Natomiast zupełnie czymś innym jest niezgodność umów kredytowych
    z prawem, czymś innym jest ich nieetyczność, np. nieetyczność oferowania
    kredytów w walutach obcych.

    "Dowodzenie" tych ostatnich rzeczy przy pomocy pierwszych to walka
    z chochołem. Państwo opiekuńcze i zaufanie do banków ma się dokładnie
    nijak do idei kredytów walutowych, a mieszanie tych spraw jest zwykłą
    demagogią, zorientowaną na "ciemny lud". Obawiam się, że tu nikt takich
    wywodów "nie kupi", choćbyś je powtarzał w nieskończoność.

    Napisz o czymś konkretnym, np. o jakimś konkretnym zarzucie do
    konkretnej umowy stosowanej przez konkretny bank, to będzie można się
    nad tym zastanowić. Przypomnę, że takich konkretnych zarzutów znamy
    wiele, niektóre są moim (i nie tylko) zdaniem zasadne, ale są także
    kompletne bzdury.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 167. Data: 2017-05-30 07:54:38
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-29 o 23:09, Krzysztof Halasa pisze:
    > Nikt tu chyba nie twierdzi, że banki to instytucje zaufania
    > jakiegokolwiek, że państwo opiekuńcze, itd. Chociaż właściwie, to sam
    > domagasz się chyba, by właśnie tak było.

    Nie domagam się tylko uzmysławiam dyskutantom że na funkcje opiekuńcze w
    nadmiernej ilości płacą swoje podatki a na przykładzie nadzoru bankowego
    i tej przeklętej nazwy "zaufania publicznego" pokazuję że nic w zamian
    nie dostają.
    To jest funkcja edukacyjna bo przecież gimbaza czyta :-)

> [...]
    > demagogią, zorientowaną na "ciemny lud". Obawiam się, że tu nikt takich
    > wywodów "nie kupi", choćbyś je powtarzał w nieskończoność.

    Jest wyrok prawomocny który na podstawie "zachwiania etycznego" (znaczy
    obowiązującego paragrafu) podważył zgodną wszak z prawem umowę między
    dwoma dorosłymi stronami i to nawet nie konsumentami tylko firmami w
    gruncie rzeczy wiedzącymi dokładnie co podpisują :-)

    Trzymam się tego wyroku _ostatecznego_ bo się okazuje że jednak można w
    co wszyscy tutaj obrończy banksterów nie wierzyli a wyrażających inne
    zdanie odsądzali od czci i wiary :-)

> [...]
    > nad tym zastanowić. Przypomnę, że takich konkretnych zarzutów znamy
    > wiele, niektóre są moim (i nie tylko) zdaniem zasadne, ale są także

    Rżniesz głupa prawda? :-)
    Wybacz ale jest tego od groma a najprościej znajdziesz w wyrokach sądów.

    Wiem że nieprawomocnych ale ten w sprawie Kucharskiego też kiedyś był
    nieprawomocny :-)

  • 168. Data: 2017-05-30 08:03:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <...@...pl> writes:

> [...]
    > między dwoma dorosłymi stronami i to nawet nie konsumentami tylko
    > firmami w gruncie rzeczy wiedzącymi dokładnie co podpisują :-)

    [...]
    > Trzymam się tego wyroku _ostatecznego_ bo się okazuje że jednak można
    > w co wszyscy tutaj obrończy banksterów nie wierzyli a wyrażających
    > inne zdanie odsądzali od czci i wiary :-)

    Mylisz pojęcia. Nikt nie bronił iść do sądu i walczyć. Ale frankowcy
    twierdzą, że wszystkie umowy w CHF są do kitu.
    To trochę tak, jakbyś teraz chciał podważać wszysktie umowy piłkarzy z
    klubami.

    > Rżniesz głupa prawda? :-)
    > Wybacz ale jest tego od groma a najprościej znajdziesz w wyrokach sądów.

    Nie przesadzałbym z tym "od groma"

    KJ
    Never use "etc." -- it makes people think there is more where there is not
    or that there is not space to list it all, etc.

  • 169. Data: 2017-05-30 11:57:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-30 o 08:03, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > twierdzą, że wszystkie umowy w CHF są do kitu.
    > To trochę tak, jakbyś teraz chciał podważać wszysktie umowy piłkarzy z

    Mieszasz pojęcia. Kucharski był tu dla przykładu że można stosować
    "zasady współżycia społecznego w orzecznictwie.

    W przypadku frankowiczów to byłby tylko dodatek do listy zastrzeżeń do umów.
    - fikcyjny spred i brak franków w obrocie
    - sprzeczne z _prawem bankowym_ nazywanie instrumentu spekulacyjnego
    kredytem hipopotecznym
    - złamanie zakazu waloryzacji kapitału do jakiegokolwiek wskaźnika i to
    ustalanego dowolnie przez bank
    - manipulowanie wysokością zdolności kredytowej w celu nakłonienia do
    kredytu we frankach
    - i dopiero na koniec naruszenie zasad współżycia społecznego przez
    wykorzystanie pozycji dominującej i podstępne dodatkowe wzbogacenie się
    banku kosztem klienta niedysponującego takimi zdolnościami, narzędziami
    i wiedzą.

    Gdzie jak nie tu naruszona zasady współżycia społecznego?

    Wszak taki zapis prawny obowiązuje.

  • 170. Data: 2017-06-01 16:59:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Nie domagam się tylko uzmysławiam dyskutantom że na funkcje opiekuńcze
    > w nadmiernej ilości płacą swoje podatki

    Chyba na 500+, chociaż nie, przecież to z obligacji.
    Ja nie widzę tych "funkcji opiekuńczych". Nie żebym uważał, że to bardzo
    źle.

    > a na przykładzie nadzoru
    > bankowego i tej przeklętej nazwy "zaufania publicznego" pokazuję że
    > nic w zamian nie dostają.

    Żadnego "zaufania publicznego" nigdzie nie ma, a więc żadne podatki też
    na to nie idą. Dawno, dawno temu - ale chyba nie o to chodzi.

> [...]
    > między dwoma dorosłymi stronami i to nawet nie konsumentami tylko
    > firmami w gruncie rzeczy wiedzącymi dokładnie co podpisują :-)

    A co to ma do rzeczy? Nie wiem co wspólnego ma "zachwianie etyczne"
    (znaczy obowiązujący paragraf) z powszechnie uznanymi normami etycznymi
    - chyba nic.

    > Trzymam się tego wyroku _ostatecznego_ bo się okazuje że jednak można
    > w co wszyscy tutaj obrończy banksterów nie wierzyli a wyrażających
    > inne zdanie odsądzali od czci i wiary :-)

    Niestety wyrok ostateczny nie jest pouczający (innych niż osądzony) :-)

    Żadnych "obrońców banksterów" tu nie widziałem, chyba że "jak ktoś nie
    znami, to obrońca banksterów". Moralność obowiązuje wszystkie strony.

    Nadajesz się na polityka.
    --
    Krzysztof Hałasa