  • 1. Data: 2007-05-08 12:04:07
    Temat: Czy zlozony w oddziale przelew mozna anulowac?
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Tak sie wlasnie zastanawiam, czy po wykonaniu przelewu z konta mozna go
    anulowac zanim nie wyjdzie sesja elixir?
    Zastanawiam sie, bo sprzedaje samochod. Umowie sie z kupujacym w oddziale jego
    banku (BOS), on zrobi przelew na moje konto i sie rozejdziemy. Ale nie wiem,
    czy on nie moze czasem wrocic za 5 minut i poprosic o anulowanie takiego przelewu?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-05-08 12:26:45
    Temat: Re: Czy zlozony w oddziale przelew mozna anulowac?
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Tak sie wlasnie zastanawiam, czy po wykonaniu przelewu z konta mozna go
    > anulowac zanim nie wyjdzie sesja elixir?

    Nie wiem czy w każym przypadku oraz czy w tym konkretnym banku, ale jest to
    możliwe i spotykane (zazwyczaj gdy ktoś się pomylił w kwocie/danych itd.).
    Rozsądnym rozwiązaniem w twoim przypadku jest założenie konta w Bosiu :)
    sprawdzasz czy kasa jest na twoim koncie i przelewasz gdzie chcesz, a konto
    zamykasz.

  • 3. Data: 2007-05-08 12:36:30
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    > Nie wiem czy w każym przypadku oraz czy w tym konkretnym banku, ale jest to
    > możliwe i spotykane

    Kurcze, to nie wyglada ciekawie. A moze oprocz przelewu jest cos takiego jak
    wplata na konto w innym banku? Moze bredze, bo nie znam terminologii, ale np.
    jak oplace cos na poczcie, to raczej nie moge tego cofnac... czy w marmurowych
    bankach jest tak samo?

  • 4. Data: 2007-05-08 12:43:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > rozejdziemy. Ale nie wiem, czy on nie moze czasem wrocic za 5 minut
    > i poprosic o anulowanie takiego przelewu?

    Zaloz konto w tym samym banku - wtedy przelew powinien byc
    natychmiastowy (ale sprawdz, czy w tym banku tak jest).

    Albo zaloz konto w tym samym banku i zrobcie wyplate/wplate w tym
    samym okienku - gotowki nawet nie musicie brac do reki...

    MJ

  • 5. Data: 2007-05-08 12:53:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > jego
    > banku (BOS), on zrobi przelew na moje konto i sie rozejdziemy.

    powinniscie sie inaczej umówić:
    1. wydasz mu auto jak kasa znajdzie się na twoim koncie, albo
    2. umowcie sie w twoim banku - kolo przyniesie gotowke, a ty ja wplacisz na
    swoje konto (przy okazji kasjer sprawdzi czy falszywek nie dostales) ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-05-08 13:08:39
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Marcin <m...@w...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > terminologii, ale np. jak oplace cos na poczcie, to raczej nie moge
    > tego cofnac... czy w marmurowych bankach jest tak samo?

    Cokolwiek byś nie zrobił, póki kasa nie pojawi się na Twoim koncie, w
    Twojej historii rachunku, nie masz pewności że się ona tam znajdzie.
    Jeżeli miałby robić wpłatę gotówkową to umówcie się w oddziale banku
    gdzie masz konto, a jeśli przelew to musicie oboje mieć konto w tym
    samym banku żeby było bezpiecznie i natychmiastowo. Albo wydajesz mu
    samochód dopiero po zaksięgowaniu przelewu na Twoim koncie.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 7. Data: 2007-05-08 13:37:31
    Od: k...@k...gliwice.pl

    jest to oczywiście możliwe, tyle że raczej dotyczy to głównie firm.
    Bank potrafi pobrać sobie za takie wycofanie transakcji nawet kilkaset
    złotych.

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 8. Data: 2007-05-08 18:53:36
    Od: WG <n...@e...invalid>

    Dnia 8 May 2007 06:37:31 -0700, k...@k...gliwice.pl napisał(a):

    > jest to oczywiście możliwe, tyle że raczej dotyczy to głównie firm.
    > Bank potrafi pobrać sobie za takie wycofanie transakcji nawet kilkaset
    > złotych.

    Przechodziłem coś takiego w VW (nie, nie jestem kolina ;)). Zamówiłem
    laptop w sklepie internetowym, puściłem przelew, a po ok. 15 minutach
    dostaję mail ze sklepu, że stany podane na stronie lekko mijają się z
    rzeczywistością i laptopów brak. Dzwonię do VW i pytam, czy można wycofać
    przelew, czy poczekać aż sklep go zwróci. Nie było problemów, po chwili
    pieniądze wróciły.

    Wojtek

  • 9. Data: 2007-05-08 20:40:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski"
    > Albo zaloz konto w tym samym banku i zrobcie wyplate/wplate w tym
    > samym okienku - gotowki nawet nie musicie brac do reki...

    dokladnie tak kiedys wlasnie zrobilem kupujac dzialke
    masz potwierdzenie wplaty w reku a kasjerka zadnej
    pracy przy przeliczaniu pieniedzy :-)
    *** blad ***

  • 10. Data: 2007-05-09 08:21:14
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>

    k...@k...gliwice.pl wrote:
    > jest to oczywiście możliwe, tyle że raczej dotyczy to głównie firm.
    > Bank potrafi pobrać sobie za takie wycofanie transakcji nawet kilkaset
    > złotych.

    hm... nie wiem, ale w Multibanku nie ma problemu w anulowaniem. Przelew
    jest widoczny jako "przelew przyszły" (Różni się w historii tym że nie
    da się oddrukować potwierdzenia wykonania przelewu) do momentu jego
    realizacji, czyli sesji Elixir, i do tego momentu mogę w niego kliknąć i
    zrobić anulowanie. Nie wiąże się to też z żadną dodatkową opłatą
    (prznajmniej w moim rachunku)