  • 1. Data: 2007-05-08 07:22:59
    Temat: Spłata kredytu hipotecznego w Fortisie
    Od: "piotr" <djumbo@*interia.pl>

    Witam

    Kredyt hipoteczny w Fortisie
    Poranny kurs CHF 2,31 ( z 7 maja )
    Później nie wiadomo z jakich powodów kurs CHF powindował do 2,33 (na rynku
    forex nic się nie działo)

    Oczywiście spłata kredytu nastąpiła z dniem dzisiejszym według tego wyższego
    kursu - rezultat ok. 15 zł więcej na racie.
    Dzisiejszy kurs CHF w Fortisie znowu 2,31

    Czy nie jest to celowe działania ? Czy inne banki też tak kombinują z kursem
    walut w dniu spłaty raty ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-08 07:27:12
    Temat: Re: Spłata kredytu hipotecznego w Fortisie
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2007 09:22:59 +0200,
    osoba podpisana: piotr <djumbo@*interia.pl>
    napisała:
    [...]
    > Czy nie jest to celowe działania ? Czy inne banki też tak kombinują z kursem
    > walut w dniu spłaty raty ?

    Kiedyś tez tak mi się wydawało. I śledziłem różnice względem kursu NBP
    dla kolejnych dni miesiąca. Nie zauważyłem, zeby w dniu płatności rat
    bank (tam: BZWBK) coś podwyższał.

    KJ
    poisoned coffee, n.:
    Grounds for divorce.

  • 3. Data: 2007-05-09 09:10:39
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Co mozesz napisać szerzej o kredycie w Fortisie ?
    Generalnie jesteś zadowolony ?
    Marża zapewne dośc niska?
    Czy nie było jakiś pułapek?
    THX

  • 4. Data: 2007-05-09 14:09:22
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Powiem szczerze. Jesli bank z gory okresla date splaty wszystkich swoich
    kredytow na jeden i ten sam dzien, to prawdopodobienstwo podobnych zachowan
    jest spore.
    Wystarczy popatrzec na Dombank. Tam jest to juz po prostu smieszne.

  • 5. Data: 2007-05-09 14:50:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2007 14:09:22 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Krzysztof Ziolkowski <z...@g...pl>
    napisała:
> [...]
    > jest spore.
    > Wystarczy popatrzec na Dombank. Tam jest to juz po prostu smieszne.

    W porządku. Ale czy ktoś to mierzył ?
    Moze pokazać kawałek arkusza pokazującego, że faktycznie kurs spłaty
    mocno odstawał w *te dni* ?
    KJ

    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 6. Data: 2007-05-11 10:15:05
    Od: Luka <p...@g...com>

    On 9 Maj, 16:50, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > yo-yo, n.:
    > Something that is occasionally up but normally down.

    Witam,

    Chociaż Multibank nie narzuca konkretnego dnia spłaty raty kredytu
    hipotecznego, doradza openfinance doradził aby nie było to np 25 dzień
    miesiąca, bo kurs może być w tym dniu wyższy od rynkowego. To by
    potwierdzało tezę że banki kombinują coś z kursem waluty.

    Pozdrawiam, PP

  • 7. Data: 2007-05-11 10:30:08
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 11 May 2007 03:15:05 -0700,
    osoba podpisana: Luka <p...@g...com>
    napisała:
> [...]
    [...]
    > Witam,
    >
    > Chociaż Multibank nie narzuca konkretnego dnia spłaty raty kredytu
    > hipotecznego, doradza openfinance doradził aby nie było to np 25 dzień
    Dlaczego 25, a nie np 10 czy 13 ?
    > miesiąca, bo kurs może być w tym dniu wyższy od rynkowego. To by
    > potwierdzało tezę że banki kombinują coś z kursem waluty.

    Albo, że doradca wierzy w spiskową teorię dziejów.
    Powtórzę: czy ktoś to mierzył ?

    KJ

    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler