  • 1. Data: 2003-12-22 18:02:03
    Temat: Czy to mozliwe
    Od: "BP" <b...@p...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów!

    ZUS sobie o mnie przypomniał. Sprawy się potoczyły bardzo szybko, czego
    efektem jest blokada środków na mbizneskoncie. Pogodziłem się z ta sytuacją,
    zwłaszcza, że kwota jest niewielka w stosunku do spodziewanych wpływów. A i
    z ZUS-em warto uregulować zobowiązania.
    Na rachunku firmowym do dzisiejszego dnia była blokada środków, kasa
    przyszła, saldo się odpowiednio zmniejszyło. Czyli wszystko zgodnie z
    oczekiwaniami.
    Część kasy przelałem na ekonto. Niestety nie mogę z tych pieniędzy teraz
    skorzystać, bo, niewiadomo dlaczego mBank zablokował mi moje prywatne
    konto!!!
    Niezmiernie miła pani z mlinii nie potrafiła wyjaśnić tej sytuacji!!!

    Czy to normalna sytuacja!?
    Na szczęście są jeszcze inne banki.

    BP

  • 2. Data: 2003-12-22 18:31:53
    Temat: Re: Czy to mozliwe
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "BP" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Część kasy przelałem na ekonto. Niestety nie mogę z tych pieniędzy teraz
    > skorzystać, bo, niewiadomo dlaczego mBank zablokował mi moje prywatne

    jesli wplyw pokryl zajecie, to saldo juz powinno byc dla ciebie dostepne.
    moze zapomnieli zdjac blokade lub przyszlo nastepne zajecie?

  • 3. Data: 2003-12-22 20:27:53
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    rena wrote:
> [...]
    >
    > jesli wplyw pokryl zajecie, to saldo juz powinno byc dla ciebie dostepne.
    > moze zapomnieli zdjac blokade lub przyszlo nastepne zajecie?

    Jeśli rachunki bankowe nie posiadają mechanizmu automatycznych
    przesunięć/spłat, a tak jest chyba w mBanku, to na każdym rachunku została
    założona blokada do wysokości zajęcia. Tu domniemywam że organ egzekucyjny w
    wezwaniu do banku nie określił numeru rachunku z którego to zajęcie ma się
    odbyć. Jeśli jest inaczej to w zawiadomieniu skierowanym do dłużnika (odpis
    tytułu wykonawczego) powinien być numer rachunku. W przypadku blokady na
    wszystkich rachunkach dłużnika spłata z jednego z tych rachunków nie
    powoduje automatycznie zdjęcia blokady na innych. W mBanku system tego nie
    dokona i musi to zrobić pracownik banku. Sądzę że BP powinien zlożyć
    reklamację i żądać zdjęcia blokady jeśli istotnie powodem zajęcia był tylko
    jeden tytuł wykonawczy. Jednak nie sądzę by mLinka posiadała takie dane i
    uprawnienia więc na wynik reklamcji trzeba będzie poczekać do następnego
    dnia. W szczególnych przypadkach bank ma na to nawet 21 dni czasu. Ten
    przypadek raczej nie podchodzi pod ten termin, ale wykluczyć tego nie można
    bez dogłębnej znajomości dokumentów i wynikającej z nich procedury zajęcia
    wierzytelności.