  • 1. Data: 2003-12-22 13:59:36
    Temat: Kredyt Hipoteczny
    Od: "Paweł Terlecki" <p...@a...wp.dot.pl>

    Witam,

    Interesuje sie kredytem hipotecznym w celu nabycia nieruchomosci (domek
    szeregowy) i mam pytanie jakie oplaty poniose z tym zwiazane, poniewaz
    wiekszosc rzeczy rozszyfrowalem aczkolwiek nie jestem pewien co do ich
    poprawnosci, wiec tak:

    (Chodzi o kredyt przekraczajacy 100 tys)

    - podatek od czynnosci cywilnoprawnych (nabycie nieruchomosci) - 2% od
    wartosci nieruchomosci.

    - Teraz spisanie aktu notarialnego
    - od 60 001 do 1 mln zł - od pierwszych 60 tys. zł zapłacisz 1,1 tys.
    zł, od nadwyżki ponad 60 tys. zł 0,5 proc.;

    - teraz wpis stosunkowy
    - od 100 tys. zł - 6,6 tys. zł, od nadwyżki ponad 100 tys. zł dodatkowo
    5 proc., nie więcej jednak niż 100 tys. zł.,

    koszt takiego wpisu = wplacam 1/5 wpisu stosunkowego (dom)

    - wpis hipoteczny - wartosc 1/20 wpisu stosunkowego

    - podatek od hipoteki - 0,1 procent zabezpieczonej wierzytelnosci

    - oplata sadowa poniewaz biore kredyt wspolnie z zona

    Wiec moja prosba aby ktos kto ma chwilke czasu rzucil na to zestawienei
    okiem i podpowiedzial jesli czegos brakuje lub jest to zle wycenione.

    Pozdrawiam i dziekuje za poswiecony czas.

    Pawel

  • 2. Data: 2003-12-22 14:02:29
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Terlecki" <p...@a...wp.dot.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wartosci nieruchomosci.
    >
    > - Teraz spisanie aktu notarialnego
    > - od 60 001 do 1 mln zł - od pierwszych 60 tys. zł zapłacisz 1,1 tys.

    Nie wnikałem w szczegóły, ale jedna uwaga. Podatek od czynności oraz opłaty
    za spisanie aktu i wpis nowego właściciela są liczone od wartości
    nieruchomosci, a nie od wartości kredytu.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-12-22 17:44:33
    Od: "Marcin Kozlowski" <z...@U...pl>

    Użytkownik "Paweł Terlecki" <p...@a...wp.dot.pl> napisał w wiadomości
    > - podatek od czynnosci cywilnoprawnych (nabycie nieruchomosci) - 2% od
    > wartosci nieruchomosci.

    na raszte rzeczy zobacz sobie kalkulatory ktore sa..
    np
    http://www.poloniafuture.at/modules.php?name=KalcNot

    pozdro
    SirmarK