  • 1. Data: 2003-12-22 13:33:00
    Temat: Zagraniczny Money order
    Od: "Jarek" <d...@o...pl>

    Zakupiłem coś na pewnej aukcji zagranicznej. :-)). Próbowałem zapłacić
    sprzedającemu poprzez Bidpay-a, niestety pierwsza wpłata została zatrzymana i
    niepotwierdzona (po 2 tyg Mbank odblokował srodki). Zrobiłem drugą wpłatę,
    czekałem 2 tygodnie, niestety dalej wpłata była nie zatwierdzona. Po 2
    tygodniach pieniądze na moim koncie zostały odblokowane, a wiec wkurzyłem sie i
    zapłaciłem poprzez payingfast. Tam wpłata automatycznie zatwierdzona i
    pieniązki ładnie po 1 dniu wysłane. Mineło od tego zdarzenia, 4 dni, a tu dzis
    otwieram skrzynke i widze email, że moja wpłata w bidpay została zatwierdzona i
    pieniądze wysłane. ?????????I teraz pytanko jak to bedzie ??, bo dzwoniłem do
    mbanku, i powiedzieli, ze jak juz dostałem zwrot, czyli srodki sa odblokowane
    to nie mogą mi zabrać pieniędzy, no ale chyba ten bidpay jakos musi ta kase
    sciagnąć, albo coś, pisałem do nich o anulowanie tego 3 dni temu, ale zero
    odzewu. No i teraz nie wiem czekać co sie stanie czy może coś zrobić ??.
    Napisałem tylko do sprzedającego, zeby sie nie zdziwił jak dostanie podwójną
    kase, i jesli tak się stanie i zrealizuje te 2 czeki to niech mi wysle 2 sztuki
    tego towaru. Może cos poradzicie, nie mam pojecia co zrobić :-(((

  • 2. Data: 2003-12-22 16:13:05
    Temat: Re: Zagraniczny Money order
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Jarek"
> [...]
    > to nie mogą mi zabrać pieniędzy, no ale chyba ten bidpay jakos musi ta kase

    Czy płaciłeś eKartą albo Visą Gold albo kredytową? Z twojego pytania rozumiem że
    miałeś blokadę na
    tej karcie,
    która do 2 tygodniach zniknęła i pieniądze były dostępne.
    Jeżeli ktoś na mLinii powiedział że po wygaśnięciu blokady nie mogą obciążyć twojej
    karty tą
    transakcją, to jest to
    nieprawda. Oczywiście że mogą, co wiem z własnego doświadczenia.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2003-12-22 16:59:20
    Od: "Jarek" <d...@o...pl>

> [...]
    twojej karty tą
    > transakcją, to jest to
    > nieprawda. Oczywiście że mogą, co wiem z własnego doświadczenia.

    Płaciłem przy użyciu eKarty, a w mlini powiedzieli, że mojego konta w mbanku
    nie mogą obciążyć.Jedyną mozliwością jest obciążenie konta ekarty, ale jesli z
    mojego ekonta na ekarte nic nie przeleję, to nie ma jak sciągnąc tych pieniędzy.
    Sam teraz nie wiem co zrobić :-((

  • 4. Data: 2003-12-22 19:10:44
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Jarek"

> [...]
    > mojego ekonta na ekarte nic nie przeleję, to nie ma jak sciągnąc tych pieniędzy.

    Jeżeli autoryzacja odbyła się pomyślnie, to nawet jeżeli na eKarcie nie ma nic, przy
    rozliczeniu transakcji (jeżeli nastąpi) obciążone zostanie twoje eKonto.
    Jeżeli na eKoncie też nie ma nic, będzie debet.
    Rzecz jest wypróbowana w praktyce.
    Osobiście nie uważam mLinii za wiarygodne źródło informacji.
    Co do zapłaty to obawiam się że mBank Cię obciąży. Jeżeli Bidpay zapłacił to zażąda
    pieniędzy od mBanku, a mBank od Ciebie. Zapytaj sprzedającego czy dostał pieniądze
    dwa razy. Jeżeli jest uczciwy to może np. wysłać czek - stracisz wtedy tylko koszty
    inkasa
    czeku w polskim banku zamiast całej kwoty.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2003-12-23 10:50:19
    Od: "Jarek" <d...@o...pl>

> [...]
    koszty inkasa
    > czeku w polskim banku zamiast całej kwoty.

    Miałeś racje, dzis moje konto zostało obciążone, ale jak bank może do tego
    dopuścić 10 dni po odblokowaniu pieniedzy i 25 dni po zleceniu zapłaty ??.
    Złozyłem w mbanku reklamację, ale cos mi si wydaje, że to oleją. Czy ty w swoim
    przypadku także takowa reklamację składałeś ???

  • 6. Data: 2003-12-23 13:25:43
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    4...@n...onet.pl,
    Jarek <d...@o...pl>:

    > Miałeś racje, dzis moje konto zostało obciążone, ale jak bank może do
    > tego dopuścić 10 dni po odblokowaniu pieniedzy i 25 dni po zleceniu
    > zapłaty ??.

    Nie tylko moze ale powinien.

    > Złozyłem w mbanku reklamację, ale cos mi si wydaje, że to
    > oleją.

    Na jakiej podstawie?

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-12-23 14:02:20
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "RobertS"

    > Na jakiej podstawie?

    To teraz do olewania reklamacji potrzebna jest podstawa?
    To mamy w mBanku spory postęp ostatnimi czasy ;-)))

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2003-12-23 14:24:31
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bs9hu3$8do$...@a...news.tpi.pl,
    Bogdan B. <b...@h...pl>:
    > Użytkownik "RobertS"

    > To teraz do olewania reklamacji potrzebna jest podstawa?
    > To mamy w mBanku spory postęp ostatnimi czasy ;-)))
    >
    > Bogdan B.

    :))))

    --
    Robert