    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy sprzedawca ma prawo ręcznie wklepać nr karty?
    Date: Sun, 27 Mar 2005 10:39:38 +0200

    August napisał(a):

    > To chyba jakieś B2B, mikropłatności, stały klient w sklepie itp. ale zwykłe
    > transakcje detaliczne bez wcześniejszej obustronnej wymiany umów ?

    E tam, jest mnóstwo okazji do zapłaty bez podania CVV2...
    Choćby eCard nie sprawdza co wpisano...

    > Nawet jeśli mówisz że cvv2 nie jest weryfikowane to chyba w przypadku
    > reklamacji istnieje mozliwość sprawdzenia czy podano właściwy cvv2 u
    > pośrednika. Jeśli nie to chyba reklamacja którą kieruję do banku a bank do
    > pośrednika transakcji jest rozpatrywana pozytywnie i za
    > tę transakcję odpowiada pośrednik że w takiej formie ją przepuścił. Jeśli
    > cvv2 jest poprawny to w sumie ciężko byłoby udowodnić że to nie ty użyłeś
    > tej karty albo że dochowałeś należytej staranności w chronieniu cvv2.
    > Takimi przemyśleniami się kierowałem zamazując, co ja mówię - zdrapując
> [...]

    Tyle, że CVV2 _NIE_ jest PINem. Należy odróżnić dwie sytuacje -
    posłużenie się PINem - i tutaj bank będzie zaciekle bronił swoich racji,
    od sytuacji gdzie użyto numeru karty i CVV2 - to jest normalna
    transakcja, reklamowalna tak samo jakby była bez CVV2.

    W końcu CVV2 jest na karcie, NIKT nie wymaga od klienta aby go
    zdrapywał, a kartę podaje przy każdej płatności...

    W sumie to kody CVV2/CVC niewiele zwiększają bezpieczeństwo.

    Należy też pamiętać, że to, że ktoś wykradnie numer karty i dokona
    transakcji nie oznacza, że my za to zapłacimy. Będziemy mieli mniej lub
    więcej uciążliwości przy reklamacjach, ale ostatecznie bank powinien
    kwotę zwrócić (czego jestem żywym przykładem:).