  • 1. Data: 2003-05-22 08:18:29
    Temat: Czy pozwolisz sklonować swoją kartę płatniczą?
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Witam!
    Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę z problemów związanych z bezpieczeństwem
    kart
    płatniczych i oszustwami, które z ich użyciem są wykonywane. Niewątpliwie
    najniebezpieczniejszym z oszustw jest skimming, czyli klonowanie kart.
    Złodziej wykonuje kopię karty, by potem wykorzystywać ją do płatności na
    rachunek ofiary.
    Jest to przestępstwo coraz bardziej powszechne, a sprzyja mu przestarzała
    technologia paska magnetycznego kart. Organizacje płatnicze wiedząc o tym,
    starają się wprowadzać technologie ograniczające lub uniemożliwiające
    skimming.
    Jedną z takich dróg jest wprowadzenie kart chipowych, których nie sposób
    łatwo klonować. Inną jest stosowanie dodatkowych zabezpieczeń,
    takich jak np. technologia Magneprint.

    Czy waszym zdaniem możliwe jest w ciągu kilku lat wprowadzenie kart
    chipowych i rezygnacja z paska magnetycznego kart?
    Czy ma sens inwestowanie w technologię Magneprint, jeśli w perspektywie
    kilku lat zostaną wprowadzone karty chipowe?
    Czy ludzie zdają sobie sprawę z zagrożenia jakie niesie ze sobą możliwość
    klonowania kart, i czy przeciwdziałają mu?

    Więcej na ten temat w artykule:
    http://www.kartyonline.net/art_12.html

    Zachęcam do lektury i dyskusji.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2003-05-22 08:47:19
    Od: "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

    podstawowy ból tego pomysłu jest taki, że i tak trzeba by wymieniać
    terminale - osobiście gdybym miał wybierać rozwiązanie za które i tak mam
    zapłacić spore pieniądze a w rezultacie podnoszę poziom bezpieczeństwa tylko
    częściowo to wolałbym coś bardziej rewolucyjnego zwiększającego znacznie
    bezpieczeństwo

  • 3. Data: 2003-05-22 09:12:13
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    Mam pytanie może lamerskie :(
    Mówi sie, że trzeba mieć cały czas "na oku" kartę, aby kontrolować czy ktoś
    przypadkiem nie usiłuje skopiować naszego paska magnetycznego. No właśnie
    ale ja nie jestem wcale pewien czy rozpoznałbym próbe kopiowania na moich
    oczach - czy jest to proces skomlikowany? Na co zwracać uwagę?
    Pozdrawiam i przepraszam, że nieco OT.
    JaGery.

  • 4. Data: 2003-05-22 09:38:02
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bai2qr$5i0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > zapłacić spore pieniądze a w rezultacie podnoszę poziom bezpieczeństwa
    tylko
    > częściowo to wolałbym coś bardziej rewolucyjnego zwiększającego znacznie
    > bezpieczeństwo

    Kulka w mózg z mikonadajnikiem jak w filmach SF.
    I będzie łatwa identyfikacja i trudne kopiowanie

  • 5. Data: 2003-05-22 09:48:31
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Witam!
    Generalnie polecam zachowanie czujności, na pewno używasz od czasu do czasu
    karty i wiesz jak powinna wyglądać standardowa transakcja. Wszelkie
    zdarzenia odbiegające od takiego scenariusza powinny wzbudzać twoją
    podejrzliwość.
    Szczególnie należy zwracać uwagę na wszelkie urządzenia, poza terminalem,
    znajdujące się w pobliżu naszej karty. Sam skaner może różnie wyglądać,
    jednak aby z niego skorzystać trzeba przejechać po nim kartą.
    Warto tez zdawać sobie sprawę z aspektu psychologicznego całej sytuacji.
    Oszust nie wie, czy nie jesteś przypadkiem ekspertem od kart płatniczych i
    czy od ręki go nie zdemaskujesz. Większość przestępców, poza tymi
    najbardziej zdemoralizowanymi, nie będzie raczej działać na oczach swojej
    ofiary. Dlatego, jak już pisałem, ważne by swoją kartę mieć zawsze w zasięgu
    wzroku.

  • 6. Data: 2003-05-22 10:36:03
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    >technologia Magneprint.

    Jesli dobrze zrozumialem ma to polegac na identyfikacji paska na podstawie
    niepowtarzalnych cech jego budowy. Ciekawe po co tak kombinowac, jesli kazdy
    z nas ma taki niepowtarzalny kod na palcu. Ciekawe ile czasu na to beda
    potrzebowac, 10 a moze 15 lat ?

    pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2003-05-22 11:27:38
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <p...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ludzie zdają sobie sprawę z zagrożenia jakie niesie ze sobą możliwość
    > klonowania kart, i czy przeciwdziałają mu?

    Rzekłbym, że nie tylko możliwe, ale i konieczne.Juz od 2005 roku kraje UE
    umieszczą na wszystkich swoich kartch chipy. Oczywiscie, żeby cały proces
    przeszedł bezboleśnie pasek na razie zostanie, ale nie sądzę żeby potrzebna
    była wymiana rodzaju takiego paska. Coraz wiecej terminali POS umożliwia
    płacenie kartami elektronicznymi, a ta nowa technologia być może będzie
    wymagać wymiany tych terminali (a może się mylę???). Poza tym koszt karty
    mikroprocesorowej jest na tyle niski, że chyba mija się z celem wdrażanie
    technologii opartej nadal na pasku magnetycznym, co prawda odrobinę
    bezpieczniejszej od obecnej, ale nadal posiadajacej wiele wad.
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    bartoldzik :)

  • 8. Data: 2003-05-22 11:48:10
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Bartosz napisał:

> [...]
    > technologii opartej nadal na pasku magnetycznym, co prawda odrobinę
    > bezpieczniejszej od obecnej, ale nadal posiadajacej wiele wad.

    No tak, ale jak na karcie bedzie i chip i pasek, to takie zabezpieczenie
    jest zadne. Co z tego, ze mam chipa, jesli do placenia pasek wystarczy?
    Dalej bedzie mozliwe sklonowanie karty i placenie tam, gdzie jest
    czytnik paskow magnetycznych.

    Bartol

  • 9. Data: 2003-05-22 12:04:58
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    >
    > Bartol
    > Masz rację. To może zdecydowałbyś się na kartę wyłącznie z chipem, której
    nie mógłbyś używać np. za granicą? Chyba nie. Chodzi tu wyłącznie o fakt
    posiadania przez ten produkt chipa. Juz teraz wiele POS-ów ma możliwość
    odczytania kart chipowych. PolCard deklaruje, że do końca tego roku wymieni
    wszystkie swoje POS-y na umożliwiające transakcje kartami
    mikroprocesorowymi. Oznacza to po prostu, że w momencie wprowadzenia w
    naszym kraju kart elektronicznych na masową skalę praktycznie niewiele
    będzie miejsc gdzie będziemy musieli korzystać z paska, a to właśnie jest
    powodem, dla którego nie warto zawracać sobie głowy nowym typem paska.
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    bartoldzik :)

  • 10. Data: 2003-05-22 15:22:40
    Od: "domeczek" <S...@g...pl>

    czyli jak place w knajpie i kelner ma wyjsc na zaplecze to co ma isc z nim
    i jak mu to zaproponowac .."pojde z PANEM CZY RACZEJ TO ON POWINIEN WIEDZIEC
    O TYM ?
    a zreszta numer karty i tak zostaje na slipie no nie wiec po co go pilnowac
    jak potem sobei to moze kupic cos w interneci e:(