  • 11. Data: 2003-05-22 16:00:57
    Temat: Re: Czy pozwolisz sklonować swoją kartę płatniczą?
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Czy ma sens inwestowanie w technologię Magneprint, jeśli w perspektywie
    > kilku lat zostaną wprowadzone karty chipowe?

    Moim zdanie nie ma to sensu albo znowu czegoś nie rozumiem.

    Skoro należy:
    (1) wymienić wszystkie karty na nowe, z podpisem opisującym właściwości
    fizyczne paska;
    (2) wymienić wszysykie terminale na takie, co będą mogły odczytywać
    właściwości fizyczne paska;

    to czy nie lepiej po prostu konsekwentnie wprowadzać karty chipowe, które
    wymagąją dokładnie tego samego?

    Coś mi się wydaje, że ktoś tu znowu chce zarobić wprowadzając kolejny
    "lepszy" standard.
    Ale OK - róźnorodność jest lepsza bo spowalnia globalizacje :-)

    W.

  • 12. Data: 2003-05-22 16:18:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> writes:

    > No tak, ale jak na karcie bedzie i chip i pasek, to takie
    > zabezpieczenie jest zadne. Co z tego, ze mam chipa, jesli do placenia
    > pasek wystarczy? Dalej bedzie mozliwe sklonowanie karty i placenie
    > tam, gdzie jest czytnik paskow magnetycznych.

    Tyle ze wtedy reklamacja bedzie od reki uznawana, i placil bedzie sklep.
    Wiec sklepowi bedzie sie oplacalo miec terminal do kart chipowych.
    Jak wyjedziesz do Nairobi itp, to tam pewnie dalej beda posuwac zelazkiem
    (zwlaszcza poza miastem), ale to juz ich problem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 13. Data: 2003-05-22 16:31:57
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    >a zreszta numer karty i tak zostaje na slipie no nie wiec po co go pilnowac
    >jak potem sobei to moze kupic cos w interneci e:(

    Ale to już jest zupełnie inna sprawa - inny rodzaj przestępstwa. W tym wątku
    chodzi kopiowanie paska magnetycznego.

  • 14. Data: 2003-05-22 17:34:33
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    > czyli jak place w knajpie i kelner ma wyjsc na zaplecze to co ma isc z
    nim
    > i jak mu to zaproponowac .."pojde z PANEM CZY RACZEJ TO ON POWINIEN
    WIEDZIEC
    > O TYM ?

    Mieć kartę zawsze "na oku" znaczy ZAWSZE, w każdej sytuacji.
    Bez względu na to, gdzie kelner się z kartą udaje, ZAWSZE powinniśmy iść z
    nim.

    Ja najczęściej mówię "Czy może Pan/Pani przynieść terminal?"
    Kelner albo przynosi terminal albo proponuje bym się z nim do niego udał.
    Takie zachowanie staje się już standardem, a każde inne należy uznać za
    lekkomyślność.

    Może na grupie jest ktoś, kto padł ofiarą skimmer'ów i mógłby opowiedzieć
    jakąś traumatyczną historię?
    To na pewno przekonałoby wszystkich jeszcze nieprzekonanych!
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 15. Data: 2003-05-22 17:34:56
    Od: Marcin Kozłowski <s...@U...pl>

    Użytkownik "domeczek" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pilnowac
    > jak potem sobei to moze kupic cos w interneci e:(

    ja tam nie daje kelnerowi karty aby gdzie z nia psozedl..
    po prostu wstaje i ew. mowie ze sie przejde.. i karte daje dopiero przy
    terminalu..
    a jesli kelner juz ma karte w reku to po prostu wstaje i z nim ide

    pozdro
    SirmarK

  • 16. Data: 2003-05-25 17:14:15
    Temat: Re: Czy pozwolisz sklonować swoj? kartę płatnicz??
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 22 May 2003 19:34:33 +0200, "Karol Żwiruk"

> [...]
    >jakąś traumatyczną historię?
    >To na pewno przekonałoby wszystkich jeszcze nieprzekonanych!

    No coz, mam nieco odmienne zdanie.
    Nie mozna wpadac w panike i dac sie zwariowac.
    Skimming to spore zagrozenie ale nalezy pamietac, ze straty z nim
    zwiazane przede wszystkim obciazaja banki. Skoro klient ma karte to
    pozadny bank reklamacje powinien uznac bez zadnego problemu. A nawet
    jesli tego nie zrobi to w sadzie nie bedzie mial szans.
    To wlasnie bankom zalezy najbardziej na skutecznej walce ze
    skimmingiem.

    A sam proces moze takze dokonywac sie na oczach klienta. Czasem sie
    spotyka, ze oprocz przeciagania karty przez POS stosowany jest drugi
    czytnik do wprowadzenia danych do systemu ksiegowego sklepu. A kto wie
    co on na prawde z danymi robi. Albo czytniki w kasach fiskalnych czy
    nawet przerobiony terminal.
    Wiec nawet uwazna obserwacja karty moze przed skimmingiem nie
    uchronic.

    Samo typowe urzadzenie do skimmingu to przenosny czytnik podobny do
    czytnika instalowanego na dzwiach do pomieszczen bankomatowych.

    Natomiast produkcja falszywych kart to juz spory biznes wiec raczej
    coraz rzadziej przestepcy decyduja sie po prostu na nagrywanie danych
    na inne karty. No a w wypadku nawet kiepsko slaszowanych kart niemal
    kazdy merczant je zaakceptuje. I raczej nie widze szans, zeby
    sprzedawcy zaczeli sie kartom dokladniej przygladac.

    Technologia magnaprint z tego co wiem raczej w Europie nie bedzie
    wprowadzana, tu wszyscy stawiaja na chipa jak najszybciej.

    Tylke swiezo po konferencji w Szczytnie, gdzie o skimmingu sporo mozna
    bylo sie dowiedziec :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 17. Data: 2003-05-25 17:15:48
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

> [...]
    > nawet przerobiony terminal.
    > Wiec nawet uwazna obserwacja karty moze przed skimmingiem nie

    Dokladnie.
    W krakowskim MPK przy kupowaniu biletu i placeniu karta - numer
    karty zostaje przepisany przez kasjera(-ke) do ichniego systemu
    komputerowego.
    Licze dni kiedy ktos w koncu pokusi sie i kupic cos w Internecie :(

    Marcin

  • 18. Data: 2003-05-25 17:50:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 25 May 2003 17:15:48 GMT, "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>
    wrote:

> [...]
    >komputerowego.
    >Licze dni kiedy ktos w koncu pokusi sie i kupic cos w Internecie :(

    Numer to i tak przeciez ma kazdy sklep na slipie.