    From: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy pozwolisz sklonować swoją kartę płatniczą?
    Date: Thu, 22 May 2003 11:48:31 +0200
    Sender: u...@o...pl@waw-k11-w08-mp1-51.netlandia.pl

    Witam!
    Generalnie polecam zachowanie czujności, na pewno używasz od czasu do czasu
    karty i wiesz jak powinna wyglądać standardowa transakcja. Wszelkie
    zdarzenia odbiegające od takiego scenariusza powinny wzbudzać twoją
    podejrzliwość.
    Szczególnie należy zwracać uwagę na wszelkie urządzenia, poza terminalem,
    znajdujące się w pobliżu naszej karty. Sam skaner może różnie wyglądać,
    jednak aby z niego skorzystać trzeba przejechać po nim kartą.
    Warto tez zdawać sobie sprawę z aspektu psychologicznego całej sytuacji.
    Oszust nie wie, czy nie jesteś przypadkiem ekspertem od kart płatniczych i
    czy od ręki go nie zdemaskujesz. Większość przestępców, poza tymi
    najbardziej zdemoralizowanymi, nie będzie raczej działać na oczach swojej
    ofiary. Dlatego, jak już pisałem, ważne by swoją kartę mieć zawsze w zasięgu
    wzroku.
    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net