  • 11. Data: 2009-01-04 16:21:58
    Temat: Re: Czy nie oplaca sie brac kredytow na samochod?
    Od: "~" <...@p...pl>

    news:gjqmml$17t$1@news3.onet...
    > Fiat dawał nawet 0%

    "RSO: 5,65% (kalkulacja dla kredytu na 24 m-ce, wpłata własna 0%, opłata
    przygotowawcza 3%"

  • 12. Data: 2009-01-04 16:24:48
    Od: "wk" <j...@...bazin>

    > A niby czemu nie ? Ciągle są jakieś promocje (Fiat dawał nawet 0%). Jakiś
    > czas temu (wakacje 2008) jak się tym interesowałem to za nowe samochody
    > średni % to było ok 7%.

    No to idz do salonu, powiedz ze placisz gotowka i wynegocjuj najnizsza cene
    za samochod, ... a potem powiedz ze chcesz ten kredyt 0%... ;))))

    pozdrawiam, wk

  • 13. Data: 2009-01-04 18:12:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 02:15:37 +0100, Niepoprawny napisał(a):

    > Lokaty teraz chodza nawet 11% w skali roku, potem podobno maja spac wiec
    > liczmy 7% w skali roku co daje 56% na 8 lat?

    A skąd Ci wyszło te 56%? Z pomnożenia 7% przez 8 lat? O losie. Słyszałeś
    kiedyś o procencie składanym?

    1. rok: 100000 * 1,07 = 107000
    2. rok: 107000 * 1,07 = 114490
    3. rok: 114490 * 1,07 ~ 122504
    4. rok: 122504 * 1,07 ~ 131079
    5. rok: 131079 * 1,07 ~ 140254
    6. rok: 140254 * 1,07 ~ 150071
    7. rok: 150071 * 1,07 ~ 160575

    > Jestesmy wiec 36k PLN na plus?

    Łatwo sprawdzić. Wiadomo, że na lokacie przez 7 lat zarobimy 60,5 tysiąca.
    Wchodzimy więc na www.comperia.pl i porównujemy kredyty samochodowe.
    Założenia: kredyt na 7 lat, auto za 100 tysięcy, kredyt w PLN, bez wpłaty
    własnej. Najmniejsza rata wynosi 1615,63 zł, największa 1854,23 zł. W
    pierwszym wypadku kredyt kosztuje nas więc ~35700 zł, w drugim wypadku
    ~55700 zł. Możemy więc zarobić na kredycie od ~4900 zł do ~25000 zł.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-01-04 18:40:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 19:12:54 +0100, scream napisał(a):

    (...)
    > Łatwo sprawdzić. Wiadomo, że na lokacie przez 7 lat zarobimy 60,5 tysiąca.
    > Wchodzimy więc na www.comperia.pl i porównujemy kredyty samochodowe.
    (ciach)

    Możemy też iść o krok dalej. Według infoexperta taki seat leon traci na
    wartości około 42% w ciągu 32 m-cy. Ustalmy, że traci 50% w ciągu 36 m-cy i
    na tyle też ustalmy naszą lokatę. Nowy leon kosztuje od 54990 do 104990.
    Wybierzmy jakąś wersję "po środku", powiedzmy niech to będzie "reference
    1,4 TSi 125 KM" za 69990 zł. Wpłacamy 70000 zł na 7% lokatę i w ciągu 3 lat
    mamy z tego ~15750 zł, odejmujemy belkę i zostaje ~12750 zł. Cały czas
    posiłkując się comperia.pl bierzemy na auto kredyt na w złotówkach, na 3
    lata, bez wpłaty własnej. Najtańszy jest GMAC Bank, rata miesięczna ~2210
    zł więc kredyt na samochód kosztuje nas ~9560. Na lokacie zarobiliśmy
    ~12750 zł, więc zyskujemy ~3190 zł. Dodatkowo mamy auto cały czas warte
    około 35 tysięcy i bank zapłacił nam za to ponad 3 tysiące złotych.

    Prawdziwa maszynka do zarabiania kasy, nie? :))

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2009-01-04 20:02:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.01.2009 scream <n...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > około 35 tysięcy i bank zapłacił nam za to ponad 3 tysiące złotych.
    >
    > Prawdziwa maszynka do zarabiania kasy, nie? :))

    Jak uwzględnisz, że z lokat trzeba wyjmować kasę na spłatę kredytu, to już
    mniej.
    --
    Samotnik

  • 16. Data: 2009-01-04 21:29:28
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Łatwo sprawdzić. Wiadomo, że na lokacie przez 7 lat zarobimy 60,5 tysiąca.

    pod dodatkowym warunkiem że masz 7 letnią lokatę oprocentowaną ~8.65% w skali
    roku z roczną kapitalizacją

    taki drobny szczegół

  • 17. Data: 2009-01-04 21:35:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 4 Jan 2009 20:02:43 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Jak uwzględnisz, że z lokat trzeba wyjmować kasę na spłatę kredytu, to już
    > mniej.

    Masz rację. Uwzględniam też, że przecież ten kredyt spłacamy, więc po
    spłacie wcale nie mamy bilansu dodatniego na ponad 80 tysięcy, tylko na te
    4 tysiące i 35 tys. za samochód. Ergo - kupiliśmy auto i zyskaliśmy na tym
    całym cyrku tylko tyle, co mniejsza strata jego wartości. Chcialem, zeby
    autor wątku to zauważył :)

    Choć oczywiście jest to lepsza opcja niż sam kredyt albo kupno za gotówkę,
    bo tak czy inaczej wydajemy/tracimy troche mniej.

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2009-01-04 22:21:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Sty, 17:04, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > A niby czemu nie ? Ciągle są jakieś promocje (Fiat dawał nawet 0%).
    > Jakiś czas temu (wakacje 2008) jak się tym interesowałem to za nowe
> [...]

    Ta jasne nawet jak jest 0 [i to takie 0 co nie jest 0 ;-)] to jest na
    rok lub dwa, na 8 lat nie ma mowy dostac kredytu na poziomie 5% ;-)
    Taki kredyt jest poprostu nierealny [sam mowisz o 7%] tu byla
    teoretycznie mowa o 5% na 8 lat - to jest poprostu niemozliwe.