  • 1. Data: 2009-01-03 01:15:37
    Temat: Czy nie oplaca sie brac kredytow na samochod?
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    Witam,

    Temat w zasadzie wyniesiony z grupy samochodowej.

    Mamy 100k PLN w gotowce. Mozemy za to kupic samochod, ale wtedy
    pozbedziemy sie pieniedzy i nabedziemy cos, co juz w chwili kupna spada
    na wartosci, a potem juz tylko dalej traci. Sprzedajemy po x latach za
    np. 30% wartosci.

    Zostajemy wiec z 30k PLN ktore mozemy przeznaczyc np. czesciowo na nowy
    samochod.

    Lub mozemy wziasc kredyt (pomimo posiadania calej kwoty w gotowce) na
    100k PLN na 8 lat.

    Koszt calkowity np. Santander bank 96 miesiecy - 119 217.87 PLN Z
    prowizja liczmy 120k PLN.

    A nasze 100k PLN laduje na lokate (gdy jestesmy leniwi) lub cos lepszego
    (fundusze?).

    Lokaty teraz chodza nawet 11% w skali roku, potem podobno maja spac wiec
    liczmy 7% w skali roku co daje 56% na 8 lat?

    Jestesmy wiec 36k PLN na plus?

    Czy to oznacza ze nieoplaca sie kupowac samochodu za gotowke?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-03 01:48:35
    Temat: Re: Czy nie oplaca sie brac kredytow na samochod?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Niepoprawny" <n...@n...no> napisal w wiadomosci

    > Jestesmy wiec 36k PLN na plus?
    >
    > Czy to oznacza ze nieoplaca sie kupowac samochodu za gotowke?

    Te dywagacje nie sa zbyt sensowne. Na kredyt oplaca sie po prostu kupowac
    wtedy kiedy z posiadanych srodków da sie uzyskac wiecej niz wyniosa koszty
    kredytu z uwzglednieniem wartosci pieniadza w czasie. Samochodu nie
    rozpatrujemy tu jako lokaty kapitalu. Poza tym trzeba byc niezlym zakretem
    aby uwierzyc, ze koszt 8-letniego kredytu na 100k moze wyniesc tylko 20k.
    :-)

    marekz

  • 3. Data: 2009-01-03 02:12:03
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    "Niepoprawny" ...

> [...]
    > PLN na 8 lat.
    >
    > Koszt calkowity np. Santander bank 96 miesiecy - 119 217.87 PLN Z prowizja

    Ja wiem, ze jest pozno i w ogole czlowiek po swietach zmeczony jest, ale ...
    http://www.santanderconsumer.pl/11.xml
    Cena pojazdu - 100k PLN
    Liczba rat - 96 (8 lat)

    Rata - 1 809,24 PLN

    Do splaty = 1809,24 x 96 = 173 687 PLN

    --
    T.F.

  • 4. Data: 2009-01-03 03:21:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Niepoprawny wrote:

    > Koszt calkowity np. Santander bank 96 miesiecy - 119 217.87 PLN Z
    > prowizja liczmy 120k PLN.

    te 20 K dodatku to chyba rocznie.

    Bo inaczej by ci wyszło, że kredyt jest na 5%.
    Rzeczywiście, przy 5% to sie opłaca brać kredyt i zamiast samochodu
    wrzucić go na lokatę na 11% na 8 lat, a jeżdzić dalej rowerem.

  • 5. Data: 2009-01-03 06:58:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Sty, 04:21, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > te 20 K dodatku to chyba rocznie.
    >
    > Bo inaczej by ci wyszło, że kredyt jest na 5%.
    > Rzeczywiście, przy 5% to sie opłaca brać kredyt i zamiast samochodu
    > wrzucić go na lokatę na 11% na 8 lat, a jeżdzić dalej rowerem.

    Kredyt samochodowy na 5% [staly % na 8 lat] jest rownie realny co
    lokata 11% [staly %] na 8 lat, krasnoludki, Batman i najedzony
    student ;-)

  • 6. Data: 2009-01-03 11:33:03
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    witek pisze:

    > Bo inaczej by ci wyszło, że kredyt jest na 5%.
    > Rzeczywiście, przy 5% to sie opłaca brać kredyt i zamiast samochodu
    > wrzucić go na lokatę na 11% na 8 lat, a jeżdzić dalej rowerem.

    a co jesli to jest kredyt tylko na samochodz bo niektorzy dealerzy albo
    producenci go wpsolfinansuja ?

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 7. Data: 2009-01-03 14:56:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 03 Jan 2009 12:33:03 +0100, w <4...@p...pl>, Dannyboy
    <d...@p...pl> napisał(-a):

    > a co jesli to jest kredyt tylko na samochodz bo niektorzy dealerzy albo
    > producenci go wpsolfinansuja ?

    I współfinansują ci 50k do tego auta? To nie lepiej od razu poprosić ich o
    rabat w wysokości 40-50k?

  • 8. Data: 2009-01-03 14:58:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dannyboy wrote:

    > a co jesli to jest kredyt tylko na samochodz bo niektorzy dealerzy albo
    > producenci go wpsolfinansuja ?

    sprzedać samochód, wrzucić na lokatę.

  • 9. Data: 2009-01-04 10:55:50
    Od: "~" <...@p...pl>

    Uzytkownik "Niepoprawny" <n...@n...no> napisal w wiadomosci
    > Czy to oznacza ze nieoplaca sie kupowac samochodu za gotowke?

    Nie, to tylko marketing. Skoncentruj sie na znaczeniu slowa "od".
    % lokat spadaja, koszty obslugi kredytu rosna.

    http://www.ikredyt.info.pl/kredyty-samochodowe/przyg
    otuj-sie-na-kredyt-samochodowy.html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kredyty-samochodowe-
    Najnizsze-raty-zaplacimy-w-Lukas-Banku-1866081.html
    http://online.portal-kredytowy.pl/lukas/kredytsamoch
    odowy,oprocentowanie.html

    http://www.eckl.pl/kalkulator.php

    raty kredytu
    Symulacja rat kredytowych zostala wyliczona dla nastepujacych parametrów:
    Kwota kredytu: 100000 zl
    Ilosc miesiecznych rat: 96
    Waluta kredytu: PLN
    Raty: stale
    Oprocentowanie: 9.99 %

    Nr raty Rata kredytu OdsetkiKapital Do splaty
    1 1607.9 882.45 725.45 105274.55

    Suma odsetek: 48358.45 zl

    http://www.santanderconsumer.pl/11.xml
    Wyjatkowo korzystne oprocentowanie juz od 7,99% w PLN*
    *R.R.S.O wynosi 10,46%

    http://www.pocztowy.pl/kredyt_samochodowy.php
    100000 PLN
    96 rat
    1700 PLN
    Oprocentowanie zmienne

  • 10. Data: 2009-01-04 16:04:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    BK pisze:
    > Kredyt samochodowy na 5% [staly % na 8 lat] jest rownie realny co
    > lokata 11% [staly %] na 8 lat, krasnoludki, Batman i najedzony
    > student ;-)

    A niby czemu nie ? Ciągle są jakieś promocje (Fiat dawał nawet 0%).
    Jakiś czas temu (wakacje 2008) jak się tym interesowałem to za nowe
    samochody średni % to było ok 7%.

    --
    Mithos