  • 1. Data: 2009-01-02 23:26:46
    Temat: KK MC Invest - gdzie przenieść i czy w ogóle się da?
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Tak się złożyło iż mam MC z Invest Banku ważną do 03/09 z limitem 6,5k.
    Czy ta karta jest w ogóle gdzieś przenaszalna i jeśli tak to gdzie?

    Interesuje mnie karta z zerową opłatą roczną przy obrotach maks 1000
    PLN/mies (lub za kilka-klikanaście transkacji, jeśli liczone są "od
    sztuki") i (co chyba oczywiste) podglądem przez net. Jakieś dodatkowe
    bajery typu rozłożenie zakupów na raty, przelewy "za rachunki"
    traktowane jako bezgotówkowe, zniżki w jakichś sklepach mile widziane.
    Oprocentowanie raczej mało istotne, kursy przy transkacjach
    zagranicznych bez znaczenia.

    Jak na razie mam 2 pomysły.

    1) Visa Rossmann z mBanku - w Rossmannie wydaję tyle, że spokojnie
    zniżka zrekompensowałaby większość opłaty za 2 rok i kolejne lata.
    2) Visa Silver z Getinu - jedyny koszt nie do uniknięcia to obowiązkowe
    ubezpieczenie za 54 PLN rocznie. Póki jednak istnieją słynne przelewy w
    placówce z rachunku karty traktowane jako bezgotówkowe, to zatem nawet
    przelewając jedynie część limitu na jakieś konto oszczędnościowe da się
    jeszcze na tym nieco zarobić. Bez tych przelewów zrobiłoby się jednak
    drogawo, a przecież w każdej chwili mogą je zlikwidować :-(.

    Inne KK jakie mam, to Visa Nowa z Rajfiego i MC Komfortowa z Polbanku

    Przemek

  • 2. Data: 2009-01-03 08:36:01
    Temat: Re: KK MC Invest - gdzie przenieść i czy w ogóle się da?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> wrote in message
> [...]
    > jeszcze na tym nieco zarobić. Bez tych przelewów zrobiłoby się jednak
    > drogawo, a przecież w każdej chwili mogą je zlikwidować :-(.

    Visa Money BZWBK- 5 trans./mies zwalnia z oplaty 5zl/mies, wszystkie platne
    ubezpieczenia mozna wylaczyc. Przelew z karty teraz drogi 1%,.
    Jezeli kupujesz tylko w PL to karte masz praktycznie darmo.

  • 3. Data: 2009-01-03 08:40:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 03 Jan 2009 09:36:01 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > Visa Money BZWBK- 5 trans./mies zwalnia z oplaty 5zl/mies, wszystkie
    > platne ubezpieczenia mozna wylaczyc. Przelew z karty teraz drogi 1%,.
    > Jezeli kupujesz tylko w PL to karte masz praktycznie darmo.

    Aczkolwiek BZWBK chyba nie przyjmuje wniosków z przeniesienia. Mówię
    chyba, bo przynajmniej na stronie się tym nie chwali.
    A karta jest niezła, najtańsza w ofercie Zachodniego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-01-03 08:58:34
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Aczkolwiek BZWBK chyba nie przyjmuje wniosków z przeniesienia. Mówię
    > chyba, bo przynajmniej na stronie się tym nie chwali.
    > A karta jest niezła, najtańsza w ofercie Zachodniego.

    Tak, nie przenoszą.

  • 5. Data: 2009-01-03 08:59:32
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

> [...]
    > jeszcze na tym nieco zarobić. Bez tych przelewów zrobiłoby się jednak
    > drogawo, a przecież w każdej chwili mogą je zlikwidować :-(.

    Ten zysk wobec idących w dół stóp procentowych nie będzie duży. I masz
    rację - mogą łatwo zlikwidować, bo chyba nawet nie ma w TOiP przelewów z
    karty (nie znalazłem).

  • 6. Data: 2009-01-03 19:42:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Visa Money BZWBK- 5 trans./mies zwalnia z oplaty 5zl/mies, wszystkie
    > platne ubezpieczenia mozna wylaczyc. Przelew z karty teraz drogi 1%,.
    > Jezeli kupujesz tylko w PL to karte masz praktycznie darmo.

    Wcale nie taki drogi, bo jak się wie jak z niego korzystać, to można go
    jako kredyt oprocentowany rocznie na poziomie 6-9% używać. Ale pewnie 3 zł
    to już nie jest.

  • 7. Data: 2009-01-04 00:50:39
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Szymon wrote:

    > Ten zysk wobec idących w dół stóp procentowych nie będzie duży. I
    No ale coś się zarobić da. Chyba ze 2% netto da się spokojnie uzyskać, a
    to by dało przy przelewaniu 6k 120 rocznie. Po odliczeniu 54 PLN za
    obowiązkowe ubezpieczenia zostaje 66 PLN - to już coś jest warte....

    > masz rację - mogą łatwo zlikwidować, bo chyba nawet nie ma w TOiP
    > przelewów z karty (nie znalazłem).

    A po co ma być, skoro jest za free ;-)?

    A może by tak VC Multi?
    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/802/1425186/taryfa_prowizji_i_oplat_1425186.pd
    Zwolnienie jest za 1000 PLN lub 10 transakacji na miesiąc. Jeszcze
    lepsza byłaby Platinum Multi (3000 lub 10 transakcji zwalnia od opłaty
    rocznej) a oprocentowanie w miar niskie i darmowe wszystkie bankomaty.
    ale chyba nie ma jak ominąć opłaty za wydabie (500 PLN) :-(

    Przemek