  • 1. Data: 2003-01-07 11:12:58
    Temat: Czy ktos zalozyl skutecznie konto sprzedawcy na E-bayu?
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Jesli jest ktoś taki, to bardzo prosilbym o garść informacji
    lub o znak życia - miałbym parę drobnych pytań.
    Mam konto, kilkadziesiat opinii, ale wszystkie jako
    kupujący - teraz czas coś sprzedać - i utknąłem :-(

    Chodzi generalnie o transakcje rzędy kilkuset-tysiąca
    Euro/USD, koniecznie możliwiość wyciągnięcia tej
    kasy w Polsce, z np. mojego banku, ale żeby się
    dało płacić tym, czym Amerykanie sobie życzą -
    (Pay-pal, Bid-pay, Bill point). Jak napiszę, że płatność
    tylko Western Union, to po prostu wystraszę połowę.

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 2. Data: 2003-01-07 14:13:34
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Ja mam konto sprzedawcy, mam też konto PayPal.
    Jeszcze nic nie sprzedawałem, ale nie widzę problemu.
    Najlepiej to podać że można płacić przez http://www.moneybookers.com/
    Takie jak PayPal, tyle że można do Polski wyciągnąć za 1.50 EUR.
    Amerykanie rzadko to mają, ale nie problem by se założyli.
    Chociaz oni tam leniwi są strasznie.

    Zwróć uwagę na http://www.e-gold.com/
    Jest tam też chyba kilka sersiów które pozwalają przetransferować kasę z
    PayPal na e-gold (z tym że prowizje bywają duże 5-10%). A z e-gold z
    kolei można przetransferować (to z kolei zwykle bezpłatnie) na
    Moneybookers.com. A z tamtąd za 1.50 EURO do polskiego banku.

    Zawsze możesz się też dogadać z kimś z poslki co akurat chcę coś kupić
    na eBay gdy Ty coś sprzedałeś, że on przelewa na Twoje konto w polsce,
    a Ty mu dokonujesz jego zapłaty PayPalem. Kumasz mechanizm?

    Proponuję zrobić taką małą giełdę środków finansowych PayPal -
    Moneybookers - polskibank. Ponieważ wewnątrz tych systemów transakcje
    są tanie a pomiędzy drogie, to byśmy się tylko wymieniali środkami nie
    dokonując w rzeczywistości drogich transferów
    międzynarodowych/międzysystemowych.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-01-07 16:06:10
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > są tanie a pomiędzy drogie, to byśmy się tylko wymieniali środkami nie
    > dokonując w rzeczywistości drogich transferów

    To chyba coś w rodzaju izby rozliczeniowej.
    A może by w ten sposób minąć też SWIFTa ? ;-)

    Pix

  • 4. Data: 2003-01-07 21:02:29
    Od: "krab" <k...@h...pl____>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mam konto sprzedawcy, mam też konto PayPal.
    > Jeszcze nic nie sprzedawałem, ale nie widzę problemu.

    teoretycznie - nigdy nie ma problemow :-))
    ale pewnie znasz takie powiedzonko: że organ nie uzywany ... zanika :-)

> [...]
    > Takie jak PayPal, tyle że można do Polski wyciągnąć za 1.50 EUR.
    > Amerykanie rzadko to mają, ale nie problem by se założyli.

    o to to !!! i nie maja zaufania, bo np ebay ich nie poleca (pewnie sa za
    tani i/więc nie daja lapowek)

    a(ale) problemy sie zaczna (a i kombinacje też!) bo w ciagu najblizszych dni
    !! (middle of January 2003) - billpoint zamykają !! a popularny w usia
    paypal nadal polski jako country - nie widzi, więc w zasadzie (i czysto
    teoretycznie) - polak jako klient ebay - traci rację bytu ! bo nie istnieje
    w odpowiednim menu !
    :-((((((

  • 5. Data: 2003-01-08 18:26:33
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 7 Jan 2003 22:02:29 +0100, "krab" <k...@h...pl____> wrote:

> [...]
    >teoretycznie) - polak jako klient ebay - traci rację bytu ! bo nie istnieje

    Skad to info ? Fak, jesli to prawda to juz ebay mnie straci :((.
    Kupowalo sie tam troche, a ja naiwny skladalem wniosek o KK :((.
    Gdzie jest jakis email do zglaszania problemow do ebay ? Szukalem na
    stronie i znalazlem tylko jakies denne fora dyskusyjne, na ktorych sa
    piania jaki to ebay jest super. Podobno oni kupili Paypala jakies pol
    roku temu, ale zero poprawy, a na pytania kiedy bedzie Polska
    odpowiada automat ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 6. Data: 2003-01-08 19:07:21
    Od: "Chinchilla" <g...@n...com.pl-a_to_jest_strasznie_dlugi_dodatek_antyspamowy_.usun.go>

> [...]
    > Takie jak PayPal, tyle że można do Polski wyciągnąć za 1.50 EUR.
    > Amerykanie rzadko to mają, ale nie problem by se założyli.

    no ja sie nie dziwie w sumie. skanowanie karty kred., ID, wysylka
    mailem/faxem, czekanie 5 dni na potwierdzenie ...
    po co skoro maja paypal od reki

    --
    Chinchilla
    Now playing: Winamp stopped

  • 7. Data: 2003-01-09 09:16:48
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Tue, 7 Jan 2003 14:13:34 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    pisze:

    >Ja mam konto sprzedawcy, mam też konto PayPal.
    >Jeszcze nic nie sprzedawałem, ale nie widzę problemu.
    Dzięki, że się odezwałeś, już traciłem nadzieję.

    [...]
    >Chociaz oni tam leniwi są strasznie.
    No właśnie.

> [...]
    >kolei można przetransferować (to z kolei zwykle bezpłatnie) na
    >Moneybookers.com. A z tamtąd za 1.50 EURO do polskiego banku.
    Dżisus Chrysler! Toż to jak w skeczu "Rozecwajgowa ma wesksel...".
    Szkopuł w tym, że dla PayPal nie istnieje taki kraj jak Polska.
    Czyli stoimy w miejscu.

    >Zawsze możesz się też dogadać z kimś z poslki co akurat chcę coś kupić
    >na eBay gdy Ty coś sprzedałeś, że on przelewa na Twoje konto w polsce,
    >a Ty mu dokonujesz jego zapłaty PayPalem. Kumasz mechanizm?
    Tak, tylko z amerykanami bywa równie. Poza tym często im chodzi
    o jakiś dowód zakupu, klientami bywają też firmy bo zdarza mi się
    handlowac sprzętem profesjonalnym. Tłumacz tu teraz, że zamaist
    mi wysłać kasę, mają ją wysłać innemy amerykaninowi, od którego
    jakiś Polak właśnie coś kupił, a jak się zym Polakiem dogadam.
    Musza to zaakceptować dwaj amerykanie (pewnie mocno się
    dziwić), a ja mam zaufać rodakowi, że mi zapłaci kilka/kilkanaście
    tysięcy złotych, bez żadnego bata....

    No właśnie...

  • 8. Data: 2003-01-09 16:06:19
    Od: "Maxcius" <maxxcius@_spam_niet_poczta.onet.pl>

    > Skad to info ? Fak, jesli to prawda to juz ebay mnie straci :((.

    http://pages.ebay.com/help/buyerguide/bp-buyer.html

    Maxcius

  • 9. Data: 2003-01-09 17:10:09
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > Szkopuł w tym, że dla PayPal nie istnieje taki kraj jak Polska.
    > Czyli stoimy w miejscu.

    Wpisz dowolny inny kraj (byle nie USA), załóż konto w jakimś serwisie
    pośredniczącym w transferach z Paypal na e-gold i natychmiast po
    transakcji transferuj na e-gold. Jak Ci zablokują Paypal to przynajmniej
    bez siana. Zobacz listę serwisów alternatynych do Paypal na
    http://www.paypalwarning.com/

    Możesz też kazać im płacić do mnie na mój Paypal. Skasuję Cię 1% min 3
    zł od przelewu za pośrednictwo. Ale spoko możesz założyć swoje konto
    Paypal.

    > Tłumacz tu teraz, że zamaist mi wysłać kasę, mają ją wysłać innemy
    > amerykaninowi, od którego jakiś Polak właśnie coś kupił, a jak się zym
    > Polakiem dogadam.

    To nie tak. Amerykanin transferuje na Twoje konto, a Ty się z Polakiem
    zamieniasz środkami już potem. Transfery wewnątrz Paypal są bezpłatne.

    Albo załóż konto merchanta na Moneybookers. Różnica jest taka że jeśli
    user się zarerestruje i wysle im skan dowodu i karty to Ty za przyjecie
    płatności od tego usera płacisz 2%. Jeśli masz konto merchanta to możesz
    przyjąć płatność od usera który po prostu wklepie dane karty beż żadnych
    skanów, ale Ty za przyjęcie takiej płatności płacisz 5% dla kart
    verified lub 8% dla kart unverified. Karty z USA chyba raczej będą
    "verified". Wydaje mi się że chodzi o dostępność adresu właściciela dla
    akceptanta. Spoza USA pewnie większość unverified. A może o co innego
    chodzi, spytaj się ich.

    Albo skorzystaj z http://www.webpay.pl/ - płacący też nie musi się
    rejestrować. Prowozja jakoś 5% z hakiem. Główna wada to że otrzymujesz
    wypłaty tylko raz w miesiącu (przelewem na konto w Polsce). Strony
    również po angielsku.

    Zobacz czy jakiś z serwisów współpracujących z e-gold na
    http://www.e-gold.com nie przyjmuje wpłat kartą od userów bez
    rejestracji z tańszą prowizją niż 5%.

    Możliwości jest multum. Ciężko tylko poniżej 5% zejść.

    Radzę założyć sobie konto Paypal i tam przyjmować płatność od bardzo
    leniwych i niereformowalnych klientów, a od reszty na łatwiejsze dla
    Ciebie formy. Znaczy proponować inną formę, na przykład rejerstrację w
    Moneybookers, a jak będą narzekać to "a niech będzie Paypal".

  • 10. Data: 2003-01-09 17:22:26
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Thu, 9 Jan 2003 17:10:09 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

> [...]
    >transakcji transferuj na e-gold. Jak Ci zablokują Paypal to przynajmniej
    >bez siana. Zobacz listę serwisów alternatynych do Paypal na
    Mi niestety zablokowali konto na Paypal po jakichs 10 transakcjach, a
    potem kazde nowe, ktore probowalem otworzyc bylo automatycznie w
    trybie Restricted (chyba mozna bylo tylko przyjmowac na nie kase).
    Takze powyzsze rozwiazanie wydaje mi sie niezbyt dobre. Chyba ze cos
    zmienilo sie w ciagu ostatnich 6 miesiecy odkad ostatni raz probowalem
    placic za cos przez Paypal (a wiec zakladac konto tam).

    pzdr,
    Dentarg