    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy ktos zalozyl skutecznie konto sprzedawcy na E-bayu?
    Date: Thu, 9 Jan 2003 17:10:09 +0000 (UTC)

    > Szkopuł w tym, że dla PayPal nie istnieje taki kraj jak Polska.
    > Czyli stoimy w miejscu.

    Wpisz dowolny inny kraj (byle nie USA), załóż konto w jakimś serwisie
    pośredniczącym w transferach z Paypal na e-gold i natychmiast po
    transakcji transferuj na e-gold. Jak Ci zablokują Paypal to przynajmniej
    bez siana. Zobacz listę serwisów alternatynych do Paypal na
    http://www.paypalwarning.com/

    Możesz też kazać im płacić do mnie na mój Paypal. Skasuję Cię 1% min 3
    zł od przelewu za pośrednictwo. Ale spoko możesz założyć swoje konto
    Paypal.

    > Tłumacz tu teraz, że zamaist mi wysłać kasę, mają ją wysłać innemy
    > amerykaninowi, od którego jakiś Polak właśnie coś kupił, a jak się zym
    > Polakiem dogadam.

    To nie tak. Amerykanin transferuje na Twoje konto, a Ty się z Polakiem
    zamieniasz środkami już potem. Transfery wewnątrz Paypal są bezpłatne.

    Albo załóż konto merchanta na Moneybookers. Różnica jest taka że jeśli
    user się zarerestruje i wysle im skan dowodu i karty to Ty za przyjecie
    płatności od tego usera płacisz 2%. Jeśli masz konto merchanta to możesz
    przyjąć płatność od usera który po prostu wklepie dane karty beż żadnych
    skanów, ale Ty za przyjęcie takiej płatności płacisz 5% dla kart
    verified lub 8% dla kart unverified. Karty z USA chyba raczej będą
    "verified". Wydaje mi się że chodzi o dostępność adresu właściciela dla
    akceptanta. Spoza USA pewnie większość unverified. A może o co innego
    chodzi, spytaj się ich.

    Albo skorzystaj z http://www.webpay.pl/ - płacący też nie musi się
    rejestrować. Prowozja jakoś 5% z hakiem. Główna wada to że otrzymujesz
    wypłaty tylko raz w miesiącu (przelewem na konto w Polsce). Strony
    również po angielsku.

    Zobacz czy jakiś z serwisów współpracujących z e-gold na
    http://www.e-gold.com nie przyjmuje wpłat kartą od userów bez
    rejestracji z tańszą prowizją niż 5%.

    Możliwości jest multum. Ciężko tylko poniżej 5% zejść.

    Radzę założyć sobie konto Paypal i tam przyjmować płatność od bardzo
    leniwych i niereformowalnych klientów, a od reszty na łatwiejsze dla
    Ciebie formy. Znaczy proponować inną formę, na przykład rejerstrację w
    Moneybookers, a jak będą narzekać to "a niech będzie Paypal".

    --
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl