  • 11. Data: 2004-09-11 14:11:27
    Temat: Re: Czy IKE spowoduje boom na rynku kredytów?
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004 11:41:50 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk
    <m...@t...pl> wrote:

    >Przykład:
    >Mam 40 lat i ogromne długi to czy wierzyciel pierwsze gdzie jedzie to do ZUS
    >i zabiera składki płacone przezemnie przez 20 lat (przy założeniu ze pracuje) ??

    widziałeś kiedyś, żeby Państwo oddało dobrowolnie pobrany podatek?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2004-09-11 14:14:24
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 15:04:45 +0200, MarekZ naskrobał(a):

    > Powoduje ten fakt, iz jest to produkt dla wybitnie "potulnych". Zreszta
    > chyba z zalozenia jest to produkt adresowany do najemnych pracownikow o
    > niezbyt wysokich dochodach, ktorzy podpisywanych umow to raczej nie czytaja,
    > raczej podchodzacych do wszystkiego na zasadzie "w znoju i trudzie budujmy
    > lepsza przyszlosc".

    Jak sądzisz ile roczni oszczędzić może rodzina o średnich dochodach? IMO
    własnie 7000 /rok bez specjalnego oszczędzania.

    > Faktyczne zamrozenie srodkow czasami na kilkadziesiat
    > lat bez zabezpieczenia ich przed egzekucja uwazam zgrubsza za obraze
    > inteligencji przecietnego czlowieka.

    Nie przesadzaj FU i każdy inny instrument też podlega egzekucji wiec nie ma
    co się czepiac.

    > Poniewaz suma wplat na IKE jest
    > ograniczona, zwolnienie tego z egzekucji nie jest z zalozenia absurdalne, bo
    > nie moze prowadzic do ucieczki przed egzekucja dowolnie wysokiej sumy.

    zgadza się - choć IMO trzeba by sprawdzić czy IKE w postaci odpowiednio
    napisanej polisy ubezpieczeniowej na życie z funduszem podlega. Bardzo
    możliwe że nie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 13. Data: 2004-09-11 14:18:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 16:11:27 +0200, Jarek Andrzejewski naskrobał(a):

    > widziałeś kiedyś, żeby Państwo oddało dobrowolnie pobrany podatek?

    ZUS to nie podatek :) Teoretycznie podlega egzekucji ale i tak nic to nie
    zmieni ponieważ sam właściciel nie może tak po protsu wybrać tych środków z
    konta emerytalnego - a komornik dokonuje czynności w imieniu właśnie
    właściciela. Co innego pobieranie emerytury - wtedy właśnie komornik może
    ją zająć bo jej właściciel już ją może otrzymywać.
    Gdyby IKE nie dało się zerwać przez 60 rokiem to byłoby tak samo
    zabezpieczone jak ZUS przed egzekucją ale niestety ustawa dopuszcza
    możliowość zerwania IKE przed czasem :(.

  • 14. Data: 2004-09-11 14:57:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_> Jak dla mnie rewelacja, naprawde. Jedna
    rzecz dręczy mnie - czy IKE
    > podlega egzekucji sądowej i administracyjnej bo jeżeli tak to każdy
    > powienien się kilka razy zastanowić bo noga łatwo może sie podwinąć
    > do wieku 60 lat (wystarczy się spóźnić z PITEM).

    Od dawna juz podobne rozwiazanie istnieje na zachodzie - zwlaszcza w USA,
    gdzie tak sie ludzie ubezpiezaja - nie wiem tylk czy nie ma jakiegos limitu
    na to - np. plowy kwoty.

    http://www.PRnews.pl

  • 15. Data: 2004-09-11 22:33:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004 16:18:57 +0200, Sebol
    <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:

    >ZUS to nie podatek :)

    Nie? Definicję IMHO spełnia...

    za http://pl.wikipedia.org/wiki/Podatek

    "Podatek jest to obowiązkowe świadczenie pieniężne pobierane przez
    związek publicznoprawny (państwo, jednostka samorządu terytorialnego)
    bez konkretnego, bezpośredniego świadczenia wzajemnego. Zebrane
    podatki są wykorzystywane na potrzeby ustalone przez organ
    pobierający."

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2004-09-12 12:23:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 12 Sep 2004 00:33:56 +0200, Jarek Andrzejewski naskrobał(a):

> [...]
    > bez konkretnego, bezpośredniego świadczenia wzajemnego. Zebrane
    > podatki są wykorzystywane na potrzeby ustalone przez organ

    ROFL - to nie płać ZUSu jako pracodawca i idz do szpitala. Jak przyjdzie
    faktura z NFZ na pare tysięcy zł to od razu zauważysz gdzie jest to
    bezpośrednie świadczenie wzajemne :D

  • 17. Data: 2004-09-13 21:48:10
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 12 Sep 2004 14:23:08 +0200, Sebol
> [...]

    >ROFL - to nie płać ZUSu jako pracodawca i idz do szpitala. Jak przyjdzie
    >faktura z NFZ na pare tysięcy zł to od razu zauważysz gdzie jest to

    hmmm, nie sprawdzałem tego (mam DG), ale w przypadku _obowiązkowych_
    ubezpieczeń co najwyżej ZUS o składkę może ścigać, ale odmówić
    świadczenia już nie.

    A poza tym dotąd - tak mi się wydawało - była mowa o _gromadzeniu_ w
    ZUS kasy na emeryturę (w kontekście IKE - zerknij do tematu).
    A póki co o wysokości emerytur decyduje parlament i nie wiemy czy w
    przyszłości _teraz_ obiecany związek zgromadzonej kasy z wypłacaną
    emeryturą będzie obowiązywał nadal...

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2004-09-14 09:02:02
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2004 23:48:10 +0200, Jarek Andrzejewski naskrobał(a):

    > hmmm, nie sprawdzałem tego (mam DG), ale w przypadku _obowiązkowych_
    > ubezpieczeń co najwyżej ZUS o składkę może ścigać, ale odmówić
    > świadczenia już nie.

    To dotyczy pracowników a nie pracodawcy. Poza tym nie wiem jakie ma to
    znaczenie z punktu widzienia dyskusji - płacisz na ubezpieczenie wiec jest
    bezpośrednie świadczenie wzajemne - kwestia zasady rozliczeń jest
    drugorzędna :>

  • 19. Data: 2004-09-14 09:57:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

> [...]

    >ROFL - to nie płać ZUSu jako pracodawca i idz do szpitala. Jak przyjdzie
    >faktura z NFZ na pare tysięcy zł to od razu zauważysz gdzie jest to

    A co ma prywatny szpital do NFZ?
    --
    ___________ (R)

  • 20. Data: 2004-09-16 01:30:56
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 11:02:02 +0200, Sebol
    <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> wrote:

    >Poza tym nie wiem jakie ma to
    >znaczenie z punktu widzienia dyskusji - płacisz na ubezpieczenie wiec jest
    >bezpośrednie świadczenie wzajemne

    IMHO jednak nie ma bezpośredniości, bo wpłacasz teraz określony
    procent przychodu, a wysokość przyszłej emerytury zależy od widzimisię
    ustawodawcy.
    --
    Jarek Andrzejewski