  • 1. Data: 2004-09-11 10:46:19
    Temat: Czy IKE spowoduje boom na rynku kredytów?
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Troche z innej beczki - bo pomijając kwestie oszczędzania. Czy ktoś
    zastanowił się na nową rolą IKE na rynku bankowym?
    Otóż art 15 par 1,2 ustawy o IKE pozwala na obciązanie zastawem środków na
    IKE. Myślałem, że śnie jak to zobaczyłem. :) Przecież to idealny sposób na
    spowodowanie aby pieniądze dodatkowo pracowały dla nas. Wręcz idealny
    sposób na zabezpieczenie kredytów bankowych bez zbędnych formalności. W
    zasadzie każdyu będzie mógł posiadać kartę kredytową zabezpieczoną IKE, a w
    razie nagłych super-pilnych wydatków pozwoli to na zaciągniecie
    komercyjnego kredytu krótkookresowego pod zastaw IKE zamiast jej kosztowne
    rozwiązywanie!!!. Dodatkowo można sobie wyobrazić IKE jako dodatkowe
    zabezpieczenie długoterminowych kredytów hipotecznych dla osób o wyższym
    ryzyku kredytowym :)
    Jak dla mnie rewelacja, naprawde. Jedna rzecz dręczy mnie - czy IKE podlega
    egzekucji sądowej i administracyjnej bo jeżeli tak to każdy powienien się
    kilka razy zastanowić bo noga łatwo może sie podwinąć do wieku 60 lat
    (wystarczy się spóźnić z PITEM).

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-09-11 11:16:17
    Temat: Re: Czy IKE spowoduje boom na rynku kredytów?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > egzekucji sądowej i administracyjnej bo jeżeli tak to każdy powienien się
    > kilka razy zastanowić bo noga łatwo może sie podwinąć do wieku 60 lat

    Ja tez ta kwestie uwazam za dramatycznie istotna. Jak do tej pory niestety
    nie znalazlem niczego, co by sugerowalo, ze takowym egzekucjom nie podlega.
    Co powoduje, ze go sobie nie zaloze :-).

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-11 11:41:50
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-09-11, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 11 Sep 2004 13:16:17 +0200, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    > wklepał(-a):

    > Jeśli IKE nie podlegałoby egzekucji to w jaki sposób wierzyciel mógłby odzyskać
    > należne mu środki?
    Przykład:
    Mam 40 lat i ogromne długi to czy wierzyciel pierwsze gdzie jedzie to do ZUS
    i zabiera składki płacone przezemnie przez 20 lat (przy założeniu ze pracuje) ??

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 4. Data: 2004-09-11 11:42:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2004-09-11 12:39:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 11:41:50 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk naskrobał(a):

    > Przykład:
    > Mam 40 lat i ogromne długi to czy wierzyciel pierwsze gdzie jedzie to do ZUS
    > i zabiera składki płacone przezemnie przez 20 lat (przy założeniu ze pracuje) ??

    Obowiązkowe składki społeczne podlegają osobnej ustawie i nie podlegają
    egzekucji.

  • 6. Data: 2004-09-11 12:47:56
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 13:42:57 +0200, Sławomir Szyszło naskrobał(a):

    > Jeśli IKE nie podlegałoby egzekucji to w jaki sposób wierzyciel mógłby odzyskać
    > należne mu środki?

    zgadza sie :> Ta więc podlega egzekucji.

  • 7. Data: 2004-09-11 12:52:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 11:41:50 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk <m...@t...pl>
    wklepał(-a):

    >Przykład:
    >Mam 40 lat i ogromne długi to czy wierzyciel pierwsze gdzie jedzie to do ZUS
    >i zabiera składki płacone przezemnie przez 20 lat (przy założeniu ze pracuje) ??

    A czy środki na ZUS podlegają zastawowi? No więc...

  • 8. Data: 2004-09-11 13:04:45
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Dnia Sat, 11 Sep 2004 13:42:57 +0200, Sławomir Szyszło naskrobał(a):

    > zgadza sie :> Ta więc podlega egzekucji.

    Powoduje ten fakt, iz jest to produkt dla wybitnie "potulnych". Zreszta
    chyba z zalozenia jest to produkt adresowany do najemnych pracownikow o
    niezbyt wysokich dochodach, ktorzy podpisywanych umow to raczej nie czytaja,
    raczej podchodzacych do wszystkiego na zasadzie "w znoju i trudzie budujmy
    lepsza przyszlosc". Faktyczne zamrozenie srodkow czasami na kilkadziesiat
    lat bez zabezpieczenia ich przed egzekucja uwazam zgrubsza za obraze
    inteligencji przecietnego czlowieka. Poniewaz suma wplat na IKE jest
    ograniczona, zwolnienie tego z egzekucji nie jest z zalozenia absurdalne, bo
    nie moze prowadzic do ucieczki przed egzekucja dowolnie wysokiej sumy.

    marekz

  • 9. Data: 2004-09-11 13:25:32
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Sep 2004 15:04:45 +0200, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >lepsza przyszlosc". Faktyczne zamrozenie srodkow czasami na kilkadziesiat

    Jest to jakieś rozwiązanie dla tych, którzy na papierze mają przysłowiowe 800
    zł, a pod stołem dostają resztę. W ich przypadku składki na ZUS i OFE są
    śmiesznie niskie, więc mogą sami oszczędzać w IKE.

    A kto ci każe brać zastaw na te środki?

  • 10. Data: 2004-09-11 13:32:45
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kto ci każe brać zastaw na te środki?

    Cos sie chyba nie zrozumielismy. Patrze z punktu widzenia potencjalnego
    wlasciciela IKE. Skoro srodki zgromadzone na IKE sa chronione przed
    ewentualna egzekucja tylko w takim samym stopniu jak na dowolnym innym
    rachunku bankowym (czyli do wysokosci tych trzech jakichs_tam srednich) a
    dodatkowo w razie niebezpieczenstwa ich zajecia nie jest trywialne, jak je z
    tego rachunku zabrac bez poniesienia jakichs wiekszych strat, trzeba raczej
    miec zasob inteligencji na lewo od sredniej, aby uznac IKE za atrakcyjna i
    *bezpieczna* forme przechowywania srodkow.

    Oczywiscie to kwestia zaufania do panstwa i instytucji typu zus, do jakich
    prob pozyskiwania srodkow od podatnikow sa gotowe sie posunac z powodu
    zagrozenia bankructwem. Jak ktos ma takowe zaufanie, IKE moze zakladac. Ja
    jednak jestem raczej go pozbawiony. :-)

    marekz