  • 1. Data: 2002-10-08 17:00:07
    Temat: Czek bankierski POMOCY
    Od: z...@p...onet.pl

    Czy czek bankierksi kupiony w PEKAO SA może zrealizować dowolna osoba?
    Może napisze tak, chce przesłać 50 $ do USA, na razie nie mam tam jeszcze
    konta, te pieniadze sa dla znajomych, nie znam ich numeru konta więc ma kilak
    pytań:

    Czy czek bankierski który kupie w PEKAO może zrealizować inna osoba z innym
    nazwiskiem?
    Czy czek bankierski z PEKAO można zrealizować w USA?
    Czy są lepsze (czyt. tańsze) sposoby na wysłanie tam pieniedzy (pomijam koperte
    z pieniędzmi)?

  • 2. Data: 2002-10-08 17:13:49
    Temat: Re: Czek bankierski POMOCY
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kilak
    > pytań:
    >
    > Czy czek bankierski który kupie w PEKAO może zrealizować inna osoba z

    Czek bankierski moze byc wystawiony tylko na nazwisko beneficjenta.

    > Czy czek bankierski z PEKAO można zrealizować w USA?

    Mozna.

    > Czy są lepsze (czyt. tańsze) sposoby na wysłanie tam pieniedzy (pomijam
    koperte
    > z pieniędzmi)?

    Do jednych z tanszych chyba nalezy teraz 'ryczaltowy' SWIFT w PKOBP [45PLN],
    ale w tym wypadku zakup czeku bankierskiego bedzie tanszy.

    Maciej

  • 3. Data: 2002-10-08 17:52:43
    Od: o...@w...pl (Marecki)

> [...]
    > nazwiskiem?
    > Czy czek bankierski z PEKAO można zrealizować w USA?
    > Czy są lepsze (czyt. tańsze) sposoby na wysłanie tam

    Ponieważ wiele razy taki czek z PKO S.A. wysylalem siostrze wiec mogę Ci
    konkretnie odpowiedziec.
    Czek bankierski PKO S.A. wystawia z American Express New York, kiedys
    był to tez Citibank New York, można go wplacic bądź zrealizowac w kazdym
    banku w USA bez problemu. Kazda osoba może ten czek wplacic na swoje
    konto w USA jeśli od razu na gorze z tylu czeku wpiszesz 'Pay to the
    Order of' i tam zlozysz swój podpis, najlepiej czytelny jeśli czek jest
    wystawiony na Ciebie, jeśli na osobe dla ktorej wysylasz nic nie musisz
    podpisywac. Czek to poki co najtanszy sposób, za czek placi się 5% jego
    wartosci, ale jest tez jakies minimum, chyba 10zl.

  • 4. Data: 2002-10-08 18:30:00
    Od: z...@p...onet.pl

    > Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > kilak

    > innym
    >
    > Czek bankierski moze byc wystawiony tylko na nazwisko beneficjenta.

    a jeżeli ten czek podpisze to czy każda osoba będzie mogła go zrealizować?

    > Mozna.

    to dobrze

  • 5. Data: 2002-10-08 18:34:58
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > podpisywac. Czek to poki co najtanszy sposób, za czek placi się 5% jego
    > wartosci, ale jest tez jakies minimum, chyba 10zl.

    Dziękuje bardzo za informacje.

    Chciałbym się jeszcze upewnić po "Pay to the Order of" mam podać Imie i
    Nazwisko osoby która będzie go realizowała? I po tym Nazwisku swój Podpis.

  • 6. Data: 2002-10-08 18:40:36
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > podpisywac. Czek to poki co najtanszy sposób, za czek placi się 5% jego
    > wartosci, ale jest tez jakies minimum, chyba 10zl.

    Mam jeszcze jedno pytanie, czy czek taki może kupić mój syn (osoba nieletnia)?
    czy musze sam iść?

  • 7. Data: 2002-10-08 19:15:53
    Od: o...@w...pl (Marecki)

    Tak, i pod tym Twój podpis