  • 41. Data: 2018-11-20 01:01:06
    Temat: Re: Czarnecki dal czadu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1nr44k4u5uf5j.ut11o0rb36hv$....@4...net

    > Ale sa jeszcze zabezpieczenia i fundusze wlasne.

    Właśnie chyba nakazano powiększenie zabezpieczeń.
    (i stąd wziął się problem banków LCzarneckiego,
    który szedł ostrym kursem q maksymalnym zyskom;
    inne banki (choćby Mille, które zdradziło apetyt
    na podwieczorek ;) po zjedzeniu EB) były ostrożniejsze)

    > To moze byc i dla nich cios, jesli z zaskoczenia.

    Jeśli dobrze rozumiem, z góry wiadomo, kiedy KNF może
    ,,zamknąć'' dany bank, więc wielkich niespodzewanek nie
    ma, ale być może w razie paniki są zamknięcia nadzwyczajne.

    https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    20. Kiedy Komisja Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję
    o zawieszeniu działalności banku lub kasy?

    W przypadku, gdy:

    - według bilansu sporządzonego na koniec okresu sprawozdawczego
    aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań

    lub

    - z powodów związanych bezpośrednio z sytuacją finansową banku
    nie reguluje on swoich zobowiązań w zakresie wypłaty środków
    gwarantowanych wobec deponentów

    Komisja Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję o zawieszeniu
    działalności banku i ustanowieniu zarządu komisarycznego,
    o ile nie został on ustanowiony wcześniej, oraz jednocześnie
    podejmuje decyzję o jego przejęciu przez inny bank, za zgodą
    banku przejmującego,

    lub

    występuje do właściwego sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości
    banku. W tym ostatnim przypadku następuje spełnienie warunku
    gwarancji i wypłata środków gwarantowanych.

    W przypadku spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej Komisja
    Nadzoru Finansowego podejmuje decyzję o zawieszeniu działalności
    kasy jeżeli na dzień sprawozdawczy aktywa kasy nie wystarczają na
    zaspokojenie jej zobowiązań. Komisja może także podjąć decyzję
    o zawieszeniu działalności kasy w przypadku, gdy z powodów
    związanych bezpośrednio z jej sytuacją finansową nie reguluje
    ona swoich zobowiązań w zakresie wypłaty środków gwarantowanych
    wobec deponentów. W obydwu przypadkach następuje spełnienie warunku
    gwarancji i wypłata środków gwarantowanych.

    Właśnie chyba teraz był sądny dzień dla IB -- ale LCzarnecki obok ;)
    oficjalnego raportu dał MChrzanowskiemu artykuł w Wyborczej, licząc
    na wyrozumiałość szefa KNF -- i przeliczając się. ;) (IB wciągnięto
    na czarną listę)

    Tak zrozumiałem zachowanie LCzarneckiego -- ale może jest zupełnie inaczej.
    Jeśli zrozumiałem dobrze -- LCzarnecki zachował ,,pogodę ducha'' i dobry
    humor pomimo problemu ;) GetBacku, ale MChrzanowski nie ugiął się ;) pod
    presją i umieścił IB na ,,czarnej liście'', na co Giertych odparował ciosem
    w postaci zapowiedzi ujawnienia lipcowego nagrania audio-video ukazującego
    świadome i celowe dążenie (chyba KNF i NBP) do przejęcia niesfornych ;)
    banków za złotówkę przez PeKaO, która ma zostać po tym obiedzie dokarmiona
    dwoma miliardami pln... Nie wiem, kto ma dokarmić PeKaO, ale wcale nie będę
    zdziwiony gdy będzie to po prostu Fiskus, czyli podatnicy polscy.

    Niesforne banki to te, które nie zechcą zatrudnić ;) radcy prawnego
    wskazanego przez MChrzanowskiego. (czyli przykładowo banki LCzarneckiego
    i Solorza; aby było jasne -- Solorz ugiął się i zatrudnił radcę
    z protekcji/polecenia MChrzanowskiego)

    MChrzanowski twierdzi, że marcowe nagranie audio jest sfałszowane, dlatego
    Giertych zapowiedział upublicznienie całego nagrania -- wcześniej do publicznej
    wiadomości podane zostały jedynie fragmenty z uwagi (chyba) na ,,tajemnice bankowe''.

    Tak czy siak -- IMO teraz (dziś ;) czy jutro) nie ma obawy o ,,stabilność''
    banków LCzarneckiego, gdyż sprawa nabrała zabarwienia politycznego i wiele
    osób raczej ;) chce wesprzeć LCzarneckiego (z uwagi na niechęć do PiS)
    a jedynie niespodziewany atak/run deponentów mógłby skutecznie zaszkodzić...

    BTW -- przeciwnicy PiS stanowią tak dużą grupę ludzi, że mogliby po prostu
    podreperować Getin czy Ideę prywatnymi depozytami, jako że niewiele tracą
    w razie czego, o ile BFG nadal istnieje. Jeśli zaś okazałoby się, że BFG
    nie istnieje -- pad PiS byłby chyba przesądzony i raczej cena padu byłaby
    dla politycznych przeciwników PiS makabrycznie mała.

    Skoro ,,nieznani sprawcy'' hojnie wsparli SebastianaK w jego drodze po
    nowe auto -- mogą nagle i niespodziewanie zasilić banki LCzarneckiego,
    aby odebrać Komisji NF powody do zamknięcia banków...

    Co innego akcjonariusze -- w razie padu nie dostaną szmalu, gdyż
    są współwłascicielami, nie zaś klientami, dlatego ceny akcji spadają
    w tempie ekspresowym...

    > NBP bogaty, a mozliwosci finansowe ma prawie nieoograniczone :-)

    Dlaczego prawie? ;)

    > Hm, bedzie nadmiar, czy nie bedzie - wszak niby i dzis klienci
    > Czarnieckiego moga wpasc na pomysl i wyplacic swoje pieniadze ...

    Ale po co? Ryzyko zawalenia się banku jest teraz żadne, póki
    klienci nie zwalą się raptem/nagle a ewentualne straty związane
    z padem banki nie są duże -- formularz, wizyta w marmurze i parę
    dni bez odsetek...

    Natomiast skutki panicznego zabierania szmalu mogą być kosztowne.

    Na wszelki wpadek chyba IB daje możliwość zerwania Beztroskiej
    lokaty (3.9%) bez tracenia odsetek -- aby zachęcić ludzi do
    beztroskiego ;) inwestowania.

    BTW -- 3.9% nie jest rewelacyjnym szczytem. Biz Bank (obecnie Nest,
    wcześniej FM) dawał ze dwa lata temu 4% i to bez podatku MBelki, bo
    na koncie firmowym, z którego podatek należało odprowadzić
    samodzielnie -- lub utopić w rozchodach.

    > Albo licza, ze przez pare lat beda musieli sie skladac na BFG i
    > dywidendy nie bedzie ...

    W razie padu banku -- akcjonariusz traci.

    https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    7. Czy środki wpłacone jako wkłady i udziały są gwarantowane?

    Nie, środki wpłacone do banku spółdzielczego lub spółdzielczej
    kasy oszczędnościowo-kredytowej tytułem udziałów, wpisowego
    lub wkładów członkowskich nie są objęte gwarancjami.

    Tak straciła moja matka w banku wasilkowskim -- kredyt musiała
    spłacić, ale udziałów nie odzyskała. Tak chyba było oficjalnie,
    bo nieoficjalnie chyba dobra wróżka ;) cofnęła czas i matka
    zabrała udziały, zanim bank padł_bez_uprzedzenia. ;) [pewnie
    dlatego WKosiniakK domaga się zaprzestania eksperymentowania
    z czasem]

    Jeśli rzeczywiście PiS zamierza ,,udomowić'' banki tak, jak rysuje
    to LCzarnecki (a raczej RGiertych) chyba warto uciekać stąd. Jeśli
    naprawdę KNF i NBP (a może i cała partia PiS) dąży do padania banków
    i przejmowania ich zwłok za złotówkę (rzekomo zgodnie z dyrektywami
    unijnymi) Polska staje się krajem niebezpiecznym.

    Warto dodać, że właśnie dziś/wczoraj (chyba do północy) Polska miała
    dać odpowiedź w sprawie sędziów SN a od dłuższego czasu PiS toczy
    [chyba pod górę] walkę przeciwko UE i USA? Niektóre bitwy PiS
    wygrywa, niektóre -- przegrywa...

    LCzarnecki chyba za granicami Polski jest dobrze rozpoznawalny,
    dlatego IMO ma silną ,,pozycję przetargową'' ;) w ,,pertraktacjach''
    z AGlapińśkim, ZSokalem, MChrzanowskim i innymi...

    IMO sporo zależy od postawy Solorza -- który twierdzi, że wprawdzie
    zatrudnił GKowalczyka za jedyne 4 kpln, ale z polecenia MChrzanowskiego,
    czemu GKowalczyk początkowo zaprzeczał... Wystarczy, że ZSolorzŻ nieco
    podłamie ;) się i wygada, ;) że jednak był... Hm... Nakłaniany... ;)
    do ścisłej współpracy z MChrzanowskim w celu ratowania ;) Plus Banku...

    Jak panika może dotknąć deponentów -- tak może dotknąć szefów banków,
    którzy zaczną przypominać sobie ;) dziwne propozycje składane im przez
    (obecnie byłego) szefa KNF...

    JKaczyński zakładał, że do tej pory nie będzie już niesfornych sędziów
    SN, ale lekko ;) pomylił się -- sędziowie wrócili do pracy i są lekko ;)
    rozdrażnieni niespodziewaną emeryturą, więc w razie czego (i oni, i ich
    ,,podopieczni'' z sądów powszechnych) mogą jednak dać wiarę zeznaniom
    szefów banków... PiSowi pozostanie chyba odcięcie się od MChrzanowskiego,
    ale zarazem rezygnacja (czy choć odsunięcie w czasie) podporządkowywania
    sobie świata banków...

    Mnie tak sobie interesuje MGersdorf -- to raczej JIwulski (ZTCW)
    odpowiada za renty, a tego PiS nie ruszył z posad... Jeśłi błądzę,
    to trudno -- nie jestem wszak zawodowcem... ;)

    > To raczej kwestia lat ...

    Jakich lat? KAczyńscy (szeroko pojmowani) muszą szybko bogacić
    się, aby w razie czego ;) mieć czym płacić za swe bezpieczeństwo.
    Polonizacji nie można odkładać bez powodu -- rzecz jasna LCzarnecki
    swymi nagraniami może sporo namieszać... Sam LCzarnecki niewiele by
    mógł, gdyby nie upór UE w sprawie SN...

    > I tu jest niuans - trzeba by splacic obligacje, a jest ich cos 2 mld.
    > A i akcjonariusze moga pojsc do sadu, jesli bank ma jakis majatek
    > teraz.

    Do jakiego sądu? ;)

    Jakie obligacje? Skarbu Państwa? (tylko pytam -- nie mam pojęcia,
    o co Ci chodzi a sam niezbyt mocno tym interesuję się; chyba nie
    osobiste obligacje emitowane przez KAczyńskich?) Obligacje trzeba
    by spłacić i bez przejmowania, a być może po przejęciu po prostu
    PeKaO staje się wierzycielem... Ponadto 2 mld. pln to mała sprawa
    wobec całości -- nie chodzi przeca tylko o to, by wzbogacić się,
    ale także o to, zabrać szmal przeciwnikom!!!

    -=-

    JF -- nie zrozum mnie źle. Piszę o tym, co czytam -- być może
    bez zrozumienia. Nie mam wiedzy, nie mam doświadczeń itd...
    Błądzę raczej po terenach mi zupełnie nieznannych i obcych...
    Dociekam, zastanawiam się, snuję wnioski -- być może absurdalne...

    Chętnie poproszę o (nawet zajadłe) sprostowania tego, co
    piszę, czy raczej ,,głośno myślę'' niemal mimowolnie od lat...

    --=--

    W czasie pisania zdrapałem resztki czegoś, co określiłem jako HPV.
    Maleńka brodawka wyrosła mi bezpośrednio nad ostatnim stawem kciuka
    prawej ręki... Nie zdając sobie sprawy z ,,powagi'' sytuacji -- usunąłem
    ją mechanicznie a ona po prostu odrosła ze 30 razy większa... Nie chciałem
    jej mrozić [aby nie zmarzły ryby w stawie -- tuż pod tą brodawką] więc
    zalewałem ją permanentnie kwasem... Paznokieć mi lekko ;) osłabł od
    tego kwaszenia (kiedyś odrośnie zdrowy) ale chyba ;) kurzajkę wygnałem...
    Nie użyłem TCA bo jest dla mnie za drogi...

    Jeśli okaże się, że wirusa pokonałem skutecznie -- będzie to
    chyba najtańsza i najmniej bolesna (zupełnie bezbolesna)
    terapia wykurzająca kurzajki...

    Obawiam się wysypu hurtowego -- ponoć wiążącego się ze spadkiem
    odporności, której mi makabrycznie brakuje od kwietnia...

    Maleńka brodawka była drobiazgiem, który należało zignorować,
    ale to, co odrosło, dość mocno krępowało mi staw...

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 42. Data: 2018-11-20 13:29:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 1nr44k4u5uf5j.ut11o0rb36hv$....@4...net
    >Właśnie chyba nakazano powiększenie zabezpieczeń.

    Zabezpieczenia to sa na kredytach.
    Dluznik nie splaca, a zabezpieczenie zostaje.
    Czasem g* warte, czasem trudno spieniezyc - ale jest.

> [...]

    >,zamknąć'' dany bank, więc wielkich niespodzewanek nie
    >ma, ale być może w razie paniki są zamknięcia nadzwyczajne.

    Ja tylko o tym, ze jak BFG bedzie musialo wyplacic 70 mld i przerzuci
    to na inne banki,
    to i w tych innych bedzie "i stad sie wzial problem"

> [...]
    > - według bilansu sporządzonego na koniec okresu
    > sprawozdawczego
    > aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań

    Zakladamy na razie, ze tego nie ma

> [...]

    > banku.
    > W tym ostatnim przypadku następuje spełnienie warunku
    > gwarancji i wypłata środków gwarantowanych.

    A co sąd ?
    Bo zakladajac, ze aktywa wystarczajace w banku sa, to moglby jakies
    postepowanie ukladowe rozpoczac i za pare lat bank moglby wrocic do
    dzialania ?
    Czy juz zarzad komisaryczny z KNF zadba, aby to sie nie zdarzylo :-)

    Na dobra sprawe to by sie za miesiac moglo stac, jesli sie bank/zarzad
    dogada z BFG co do splaty w ratach :-)

> [...]
    >inaczej.
    >Jeśli zrozumiałem dobrze -- LCzarnecki zachował ,,pogodę ducha'' i

    A to go dotyczylo, czy zdazyl sprzedac ?
    Tzn ogolnie zdazyl sprzedac, ale moze mial tam jeszcze troche udzialow

    > ale MChrzanowski nie ugiął się ;) pod
    >presją i umieścił IB na ,,czarnej liście'',

    O jakiej czarnej liscie piszesz ?
    Na liste ostrzezenien wpisano za prowadzenie dzialalnosci maklerskiej
    bez zezwolenia - czyli jak rozumiem - za proponowanie klientom
    obligacji GetBack.

    Wpis jest niejako z automatu i dokonal go KNF juz bez Chrzanowskiego

> [...]
    >ukazującego
    >świadome i celowe dążenie (chyba KNF i NBP) do przejęcia niesfornych

    No wlasnie - o co chodzi z ta zlotowka, przeciez nawet wyzej napisano,
    ze mozna przekazac innemu bankowi.
    Za wieksza kwote ? Ale jaką ?

    >która ma zostać po tym obiedzie dokarmiona dwoma miliardami pln...

    Skoro za zlotowke, to po co 2 mld ?
    Cos cwierkaja, ze tyle maja te banki obligacji, ktore trzeba by
    splacic ...

    >Nie wiem, kto ma dokarmić PeKaO, ale wcale nie będę
    >zdziwiony gdy będzie to po prostu Fiskus, czyli podatnicy polscy.

    Obywatele sie uciesza, ze ich nie zostawia z obligacjami
    (podporzadkowanymi) na lodzie.

    No ale taki bank przynosi zysk, to fiskus dostanie z powrotem.
    Co prawda Idea ostatnio jakos krucho z tym zyskiem stala :-)

    A tu jeszcze drobiazg - jak sie kaze bankom uzupelnic BFG, to banki
    beda mialy strate, i fiskus bedzie mial strate :-)

> [...]
    >LCzarneckiego
    >i Solorza; aby było jasne -- Solorz ugiął się i zatrudnił radcę

    W radzie nadzorczej. Za 4 tys miesieczne.
    Co moze i nie jest takie glupie, zeby KNF miala nadzor blizszy, ale
    czy ma jakas podstawe prawna ?

> [...]
    >PiS)
    >a jedynie niespodziewany atak/run deponentów mógłby skutecznie

    Ale taki run jest bardzo prawdopodobny.
    A nawet sie juz zaczal, wiec pytanie tylko gdzie sie skonczy.

    I co dalej ?
    KNF spokojnie poczeka na niewyplacalnosc, czy NBP pozyczy na ucieczke
    ?
    Pozyczki juz zapowiedzieli, ale tego moze sie uskladac pare mld.

    No coz, NBP w bity bogaty, co to dla niego pare mld :-)

> [...]
    >podreperować Getin czy Ideę prywatnymi depozytami, jako że niewiele
    >tracą
    >w razie czego, o ile BFG nadal istnieje.

    A jak ich PIS wystawi i powie, ze w BFG zabraklo pieniedzy ?
    TVP juz zaczela nagonke na Czarnieckiego ...

    Nie, lepiej zostawic ten problem PiS owi :-)

    >Jeśli zaś okazałoby się, że BFG
    >nie istnieje -- pad PiS byłby chyba przesądzony i raczej cena padu
    >byłaby
    >dla politycznych przeciwników PiS makabrycznie mała.

    Dlaczego mialby byc przesądzony ?
    Zwolennicy PIS nadal beda zwolennikami, najwyzej sie powie, ze
    przeciez TVP ostrzegala przed oszczedzaniem w banku bylego agenta :-)

    >Skoro ,,nieznani sprawcy'' hojnie wsparli SebastianaK w jego drodze
    >po

    Kwoty sa nieporownywalne. 70 mld ... no, po 7 tys, zakladajac, ze
    tych przeciwnikow sie 10 mln znajdzie :-)

    >nowe auto -- mogą nagle i niespodziewanie zasilić banki
    >LCzarneckiego,
    >aby odebrać Komisji NF powody do zamknięcia banków...

    Ale to nie odsuwa ryzyka - wszak moga byc i inne przyczyny.
    Za duzo depozytow to dla banku tez niedobrze - rezerwa obowiazkowa,
    kapitaly wlasne ...

    >Co innego akcjonariusze -- w razie padu nie dostaną szmalu, gdyż
    >są współwłascicielami, nie zaś klientami, dlatego ceny akcji spadają
    >w tempie ekspresowym...

    Ale tym bankom by sie wlasnie zastrzyk kapitalu przydal ...

    >Dlaczego prawie? ;)

    No bo kiedys tych bitow w bazie i programach zabraknie i trzeba bedzie
    zamowic nowy program :)

    >Ale po co? Ryzyko zawalenia się banku jest teraz żadne, póki

    Nie chodzi o to, ze po co - tylko teraz maja "srodki w banku", a jak
    po wyplacie z BFG przeleja sobie do innego banku, to nadal beda mieli
    "srodki w banku".
    Bedzie wiecej pieniedzy na rynku, czy nie bedzie ?

    No dobra, bedzie:
    - inne banki maja mniejsze odsetki, co zacheci do wyplaty,
    - inne banki zaczna te "srodki" pozyczac ...
    - ... chyba, ze to BFG zaciagnie w tych innych bankach pozyczke :-)

> [...]
    >Na wszelki wpadek chyba IB daje możliwość zerwania Beztroskiej
    >lokaty (3.9%) bez tracenia odsetek -- aby zachęcić ludzi do

    Nie dosc ze drogo, to w kazdej chwili moga uciec :-)

    >BTW -- 3.9% nie jest rewelacyjnym szczytem. Biz Bank (obecnie Nest,
    >wcześniej FM) dawał ze dwa lata temu 4% i to bez podatku MBelki,

    Nie patrz lata temu - patrz teraz, i to raczej dla stalych klientow

    >bo na koncie firmowym, z którego podatek należało odprowadzić
    >samodzielnie -- lub utopić w rozchodach.

    No to jeszcze trzeba bylo firme miec.
    Hm, zalozyc, kupic samochod, odliczyc pol VAT :-)

    >W razie padu banku -- akcjonariusz traci.
    >
    > https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    Tylko wiesz - ciagle nie wiadomo, czy te banki maja kapitaly wlasne
    czy nie maja.
    Tzn KNF uwaza ze maja, bo inaczej by je zamknal :-)

    Skoro maja, to bank ma kredyty, inne aktywa, inne pasywa ... i duzy
    dlug w BFG.
    Po zwolnieniu nadmiarowych pracownikow aktywa zostaja ... i teraz
    kwestia jak oprocentowany ten dlug w BFG.
    Ogolnie mogloby sie nadal zakonczyc zyskiem, i to kto wie czy nie
    wiekszym, jesli odsetki dla BFG sa mniejsze niz 3.9% :-)

    Chyba, ze syndyk wyprzeda kredyty za 90% wartosci ... ale syndyk nie
    jest glupi, wie, ze moze w takim banku miec ciepla posade do konca
    zycia :-)

> [...]
    >i przejmowania ich zwłok za złotówkę (rzekomo zgodnie z dyrektywami
    >unijnymi) Polska staje się krajem niebezpiecznym.

    A co - masz bank ?
    Czy sie boisz, ze PiS zabierze i male sklepiki :-)

    Mimo tego co napisalem powyzej - upadly bank ma raczej mala wartosc,
    wiec ta zlotowka to moze byc w miare dobra cena, o ile KNF nie zacznie
    stosowac jakis nieuczciwych zagrywek ...

    >Jak panika może dotknąć deponentów -- tak może dotknąć szefów banków,
    >którzy zaczną przypominać sobie ;) dziwne propozycje składane im
    >przez
    >(obecnie byłego) szefa KNF...

    No i co ? To go przykladowo skażą, a KNF zacznie proponowac
    oficjalnie, bo to dobra praktyka byla :-)

    >Mnie tak sobie interesuje MGersdorf -- to raczej JIwulski (ZTCW)
    >odpowiada za renty, a tego PiS nie ruszył z posad... Jeśłi błądzę,
    >to trudno -- nie jestem wszak zawodowcem... ;)

    Ale on ma chyba sytuacje podobna ...

> [...]
    >Polonizacji nie można odkładać bez powodu -- rzecz jasna LCzarnecki
    >swymi nagraniami może sporo namieszać... Sam LCzarnecki niewiele by

    Ale to raczej kiepskie zabezpieczenie, jesli przejmie "panstwowy"
    bank, w ktorym nie wiadomo kto za rok bedzie obsadzal stanowiska, i
    panstwowy prokurator bedzie mogl kontrolowac wydatki.

    >Do jakiego sądu? ;)

    >Jakie obligacje? Skarbu Państwa? (tylko pytam -- nie mam pojęcia,
    >o co Ci chodzi a sam niezbyt mocno tym interesuję się;

    Obligacje bankow. IB ma chyba malo, ale GNB duzo.

    Obligacje sa dlugiem banku, czesto sa podporzadkowane i w razie upadku
    sa splacane w ostatniej kolejnosci ... ale jesli zamiast upadku ma byc
    przejecie, to razem z dlugami ...

    J.

  • 43. Data: 2018-11-20 14:41:30
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Pewnie PiS przejmie bank za złotówkę tak jak zamierzał..
    Z polskiego banku zrobi PiSbank dla pociotków i wtedy trzeba się zacząć bać.

    --
    marfi

  • 44. Data: 2018-11-21 00:32:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marfi" 5bf40f13$0$489$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie PiS przejmie bank za złotówkę tak jak zamierzał..
    > Z polskiego banku zrobi PiSbank dla pociotków i wtedy
    > trzeba się zacząć bać.

    Tak by uczyniła, gdyby nie problem z SN i ogólną niechęcią
    ,,reszty świata'' do PiS. Jeszcze gorzej będzie miała PiS,
    gdy marcowe nagranie okaże się prawdziwym. Tak makabryczna
    korupcja położyłaby PiS na łopatki, gdyby była korupcją
    systemową, dlatego PiS, aby zatrzeć złe wrażenie, ;) musi
    znaleźć/wykryć winnych... ;)

    Kozłem ofiarnym zostanie MChrzanowski -- ale reszta (ZSokal,
    AGlapiński i inni) zostanie oczyszczona z zarzutów... ;)

    Ale oczyszczenie będzie trudne/niewiarygodne, gdy PiS będzie
    nadal celowo prowadziła banki q zagładzie, więc choć na chwilę
    trzeba złagodzić polityke dobijania

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/nbp-zwolnił-
    idea-bank-z-obowiązku-utrzymywania-części-rezerwy-ob
    owiązkowej/ar-BBPV0RD?ocid=spartandhp

    i odłożyć plany ,,udomowienia'' banków...

    Jeden (młody, obarczony zbyt mocno władzą i odpowiedzialnością)
    skorumpowany MChraznowski to jeszcze nie tragedia PiS... ;) Jak
    mówił o ,,zapierdalaniu za miskę ryżu'' Morawiecki -- ,,kto jest
    bez winy, niech pierwszy rzuci kamień''...

    Ale zanim MCrzanowski spłonie na stosie ofiarnym -- trzeba udowodnić
    autentyczność marcowej ,,propozycji nie do odrzucenia'', co trochę
    potrwa...

    -=-

    Jak w banku ;) -- wprawdzie żaden sejf nie wytrzyma pożaru nieskończenie
    długo, ale każdy sejf (z metalowymi ścianami stosownie ;) wypełnionymi
    drewnem i piaskiem) wytrzyma i zawalenie się pod nim stropu, i najgorętszy
    pożar przez jakiś (godzinę czy dwie) czas...

    Nie można nieskończenie długo okłamywać wszystkich,
    ale można jakiś czas kogoś oszukiwać. ;)

    Wystarczy, że zanim minie ten ;) czas -- ,,inne nagrania''
    pokrzyżują plany totalnego przejmowania władzy przez kogokolwiek...

    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2018-11-21 16:16:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "marfi" 5bf40f13$0$489$6...@n...neostrada.pl

    A propos - co sie stalo dzis ok 10:30 ... bo kurs akcji Idei skoczyl w
    gore wyraznie i rosnie :-)

> [...]
    >gdy marcowe nagranie okaże się prawdziwym. Tak makabryczna
    >korupcja położyłaby PiS na łopatki, gdyby była korupcją

    eee tam makabryczna, na razie tylko 40 mln, a i to bez dowodu.
    No i jakos pol roku minelo bez potrzeby zatrudnienia ...

    >systemową, dlatego PiS, aby zatrzeć złe wrażenie, ;) musi
    >znaleźć/wykryć winnych... ;)

    >Kozłem ofiarnym zostanie MChrzanowski -- ale reszta (ZSokal,
    >AGlapiński i inni) zostanie oczyszczona z zarzutów... ;)

    Co ma przylgnac, to przylgnie :-)

    A oni zadnych propozycji nie skladali, dla dobra kraju chcieli dzialac
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2018-11-22 00:00:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5bf3fe4c$0$475$6...@n...neostrada.pl

    > Ja tylko o tym, ze jak BFG bedzie musialo wyplacic
    > 70 mld i przerzuci to na inne banki, to i w tych
    > innych bedzie "i stad sie wzial problem"

    Emeryci wyciągną z Getin, aby włożyć do innych banków.

    BTW -- policzyłem, że emerytom wyjęcie 50 mld. zajmie rok...
    Jak? Ano na podstawie tylko jednego artykułu w necie, więc
    niezbyt dokładnie, ale raczej z tą szybkością niewiele
    emeryci uzyskają -- 100 kpln na godzinę...

    Gorsze są przelewy netowe.

    Te są ponoć pod ciągłą obserwację urzędników.

    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    > Zakladamy na razie, ze tego nie ma

    Dokładnie tak -- wystarczają z ogromna nawiązką, jak na razie.

    > A co sąd ?

    Chyba nic. ;) Musi ogłosić. Jak szybko?

> [...]
    > moglby wrocic do dzialania ?
    > Czy juz zarzad komisaryczny z KNF zadba, aby to sie nie zdarzylo :-)

    Nie wiem -- skoro BFG pisze, że 'następuje
    spełnienie warunku', to chyba następuje.

    > Na dobra sprawe to by sie za miesiac moglo stac, jesli
    > sie bank/zarzad dogada z BFG co do splaty w ratach :-)

    Na dogawory ;) bank ma wiele miesięcy, więc chyba
    w tym momencie nie ma już możliwości dogadania się.

    I dobrze na tym wyszedł, bo zmniejszono mu obciążenia na IB.

    > A to go dotyczylo, czy zdazyl sprzedac ?

    Co sprzedać? GetBack? Sprzedał, ale część musi odkupić.

    > Tzn ogolnie zdazyl sprzedac, ale moze mial tam jeszcze
    > troche udzialow

    > O jakiej czarnej liscie piszesz ?

    Umieścił teraz tylko na jednej liście -- więc nie
    warto pytać, o którą mi chodzi. Nie pamiętam nazwy.

    > Na liste ostrzezenien wpisano za prowadzenie dzialalnosci
    > maklerskiej bez zezwolenia - czyli jak rozumiem - za
    > proponowanie klientom obligacji GetBack.

    Chyba tak.

    > Wpis jest niejako z automatu i dokonal go KNF juz bez
    > Chrzanowskiego

    Może i jest z automatu -- jak pojąłem, decyzje co do
    umieszczenia należą do KNF i nie ma tu atomagii, lecz
    jest pełne sterowanie ręczne. ;)

    Na to ,,ręczne sterowanie'' narzekają nawet sami
    urzędnicy -- na zbyt wielkie kompetencje KNF.

    > No wlasnie - o co chodzi z ta zlotowka, przeciez nawet wyzej
    > napisano, ze mozna przekazac innemu bankowi. Za wieksza
    > kwote ? Ale jaką ?

    W Portugalii i Hiszpanii (Santander przejął) przejmowano za jedno
    euro -- to znacznie więcej nie za złotówkę. ;) W Hiszpanii ponoć
    decyzję podjęto znienacka w nocy -- zanim nastąpiła panika...
    Ludziska po prostu obudziły się z depozytami w innym banku ;)
    i umorzonymi akcjami...

    Dlaczego za złotówkę, i to po miliardowym dofinansowaniu?...
    To samo pytanie ;) chyba zadawał LCzarnecki swym rozmówcom
    w lipcu... Nawet nazwał coś takiego (IMO niesłusznie!!!)
    kradzieżą. (wg mnie to rozbój czy rabunek, nie kradzież)

    > Skoro za zlotowke, to po co 2 mld ?

    Spytaj AGlapińskiego i ZSokala...

    > Cos cwierkaja, ze tyle maja te banki obligacji, ktore trzeba by splacic ...

    Tak -- prawie/niemal tyle, ale co mają te obligacje do tych
    2 miliardów? I chyba nie te banki, a sam Getin -- ale może mylę się.

    > Obywatele sie uciesza, ze ich nie zostawia z obligacjami
    > (podporzadkowanymi) na lodzie.

    Zapewne tak. ;)

    > No ale taki bank przynosi zysk, to fiskus dostanie z powrotem.
    > Co prawda Idea ostatnio jakos krucho z tym zyskiem stala :-)

    Getin też krucho, ale chyba ogólnie daje i dawał dużo.
    Ponadto dawał pracę w Polsce zamiast zagraniczne
    kiblowanie czy kuroniówki...

    > A tu jeszcze drobiazg - jak sie kaze bankom uzupelnic BFG,
    > to banki beda mialy strate, i fiskus bedzie mial strate :-)

    Ale deponenci nie będą mieli dużej straty, więc będą mogli
    zarobić i spłacić podatkami. Chirurdzy i grabarze będą mieli
    stratę, czy raczej nie zyskają... Może budowlańcy także... ;)
    I producenci oraz handlarze broni...

    Trudna sprawa -- z policzeniem zysków i strat... ;)

    500+ zyska czy straci? Dzieci przybędzie czy ubędzie?
    Społeczeństwo odmłodzi się czy zestarzej?...

    > W radzie nadzorczej. Za 4 tys miesieczne.
    > Co moze i nie jest takie glupie, zeby KNF
    > miala nadzor blizszy, ale czy ma jakas podstawe prawna ?

    Żartujesz czy naprawdę zastanawiasz się?
    Jakże KNF może mieć swego człowieka w firmie kontrolowanej przez KNF?
    Komu ma taki radca/pracownik służyć? -- Komisji, czy bankowi, który
    mu płaci? [czy po prostu sobie i temu, komu fuchę tę zawdzięcza]

    LCzarnecki twierdzi, że nie nabrała. :)

    > Ale taki run jest bardzo prawdopodobny.

    Już nie.

    Pisałem to wczoraj, ale nie wysłałem, bo nie dokończyłem...
    Dziś widzę (w publikacjach netowych) ludzie nadal szturmują...
    Co będzie, gdy tak zaszturmują inne banki w Polsce?
    Upadek BFG tylko czy upadek całego systemu finansowego,
    czy upadek całego polskiego państwa?...

    IMO lepiej studzić te zapędy niż rozgrzewać...

    W razie czego ;) najwięcej stracą najsłabsi, najstarsi i najbiedniejsi...

    > A nawet sie juz zaczal, wiec pytanie tylko gdzie sie skonczy.

    Gdzie zaczął? W marmurach? 100 kpln na godzinę?
    Marmurowy szturm nie jest groźny...

    > I co dalej ?

    AGlapiński mówi o całym szeregu możliwości zapobiegających upadaniu.
    Teraz (w kontekście nagrań) lepiej sprawę wyciszyć... Pokazać dobre
    zamiary instytucji państwowych wobec banków...

    LCzarnecki swymi nagraniami pokrzyżował zupełnie plany
    PiS -- plany udomowienia banków. ;) Już same nagrania
    wiele wnoszą, ale w zestawieniu z problemem
    SN -- odkładają te dumne plany na czas nieokreślony...

    BTW SN -- chyba dziś była ekspresowa ,,nowelizacja''. ;)
    Polski suweren ;) kolejny raz uchwalił coś na rozkaz z zewnątrz.

    IMO może dojść do tego, że ów suweren ;) poprosi wprost
    o zewnętrzne wskazówki, zanim coś ,,nowego'' uchwali...

    Może by tak do polskiego parlamentu wprowadzić parlamentarzystów
    spoza Polski? Po ~60 osób z: Izraela, USA, UE, FR... ;) Może
    jakoś inaczej?... ;) Mniejszość niemiecka ma swoich ludzi
    od dawna...

    Ot -- i suwerenność! ;)

    > KNF spokojnie poczeka na niewyplacalnosc, czy NBP pozyczy na ucieczke?

    Już IdeaB dostała państwową pomoc.

    > Pozyczki juz zapowiedzieli, ale tego moze sie uskladac pare mld.
    > No coz, NBP w bity bogaty, co to dla niego pare mld :-)

    Wystarczy, że mniej zabierze. Na chwilę, bo później ,,wyrówna''. ;)

    -=-=-

    Nie mam już siły -- na resztę być może odpowiem później...

    )\._.,--....,'``.

  • 47. Data: 2018-11-22 00:12:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5bf57713$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > A propos - co sie stalo dzis ok 10:30 ... bo kurs akcji Idei skoczyl w gore
    wyraznie i rosnie :-)

    Nie wiem, ale ewentualny wzrost mnie cieszy. :)

    > eee tam makabryczna, na razie tylko 40 mln, a i to bez dowodu.
    > No i jakos pol roku minelo bez potrzeby zatrudnienia ...

    Wprowadzanie ,,swoich ludzi'' jest problemem, nie zaś wielkość
    łapówki. Złodziej klucza nie naraża Cię na stracę kosztu
    dorobienia klucza, lecz na penetrowanie tego, co chroni zamek...

    Zaś prowadzenie banków q zagładzie, dzięki której zostają
    ,,ratowane'' za złotówkę to chyba droga q likwidacji państwa...

    Toż państwo ma strzec interesów swych obywateli, nie zaś te
    interesy niszczyć czy rabować...

    Strażak podpalający lasy, policjant rabujący mienie, lekarz
    mordujący pacjentów... JF -- Ty dobrze czujesz się? ;)

    > Co ma przylgnac, to przylgnie :-)

    > A oni zadnych propozycji nie skladali, dla dobra kraju chcieli dzialac :-)

    Jedynie wyjaśniali, ;) jakie są unijne procedury
    ratunkowe (ratujące deponentów, czyli podatników)
    wobec zagrożonych banków...