    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czarnecki dal czadu
    Date: Thu, 22 Nov 2018 00:00:05 +0100

    "J.F." 5bf3fe4c$0$475$6...@n...neostrada.pl

    > Ja tylko o tym, ze jak BFG bedzie musialo wyplacic
    > 70 mld i przerzuci to na inne banki, to i w tych
    > innych bedzie "i stad sie wzial problem"

    Emeryci wyciągną z Getin, aby włożyć do innych banków.

    BTW -- policzyłem, że emerytom wyjęcie 50 mld. zajmie rok...
    Jak? Ano na podstawie tylko jednego artykułu w necie, więc
    niezbyt dokładnie, ale raczej z tą szybkością niewiele
    emeryci uzyskają -- 100 kpln na godzinę...

    Gorsze są przelewy netowe.

    Te są ponoć pod ciągłą obserwację urzędników.

    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#7

    > Zakladamy na razie, ze tego nie ma

    Dokładnie tak -- wystarczają z ogromna nawiązką, jak na razie.

    > A co sąd ?

    Chyba nic. ;) Musi ogłosić. Jak szybko?

    > Bo zakladajac, ze aktywa wystarczajace w banku sa, to moglby
    > jakies postepowanie ukladowe rozpoczac i za pare lat bank
    > moglby wrocic do dzialania ?
    > Czy juz zarzad komisaryczny z KNF zadba, aby to sie nie zdarzylo :-)

    Nie wiem -- skoro BFG pisze, że 'następuje
    spełnienie warunku', to chyba następuje.

    > Na dobra sprawe to by sie za miesiac moglo stac, jesli
    > sie bank/zarzad dogada z BFG co do splaty w ratach :-)

    Na dogawory ;) bank ma wiele miesięcy, więc chyba
    w tym momencie nie ma już możliwości dogadania się.

    I dobrze na tym wyszedł, bo zmniejszono mu obciążenia na IB.

    > A to go dotyczylo, czy zdazyl sprzedac ?

    Co sprzedać? GetBack? Sprzedał, ale część musi odkupić.

    > Tzn ogolnie zdazyl sprzedac, ale moze mial tam jeszcze
    > troche udzialow

    > O jakiej czarnej liscie piszesz ?

    Umieścił teraz tylko na jednej liście -- więc nie
    warto pytać, o którą mi chodzi. Nie pamiętam nazwy.

    > Na liste ostrzezenien wpisano za prowadzenie dzialalnosci
    > maklerskiej bez zezwolenia - czyli jak rozumiem - za
    > proponowanie klientom obligacji GetBack.

    Chyba tak.

    > Wpis jest niejako z automatu i dokonal go KNF juz bez
    > Chrzanowskiego

    Może i jest z automatu -- jak pojąłem, decyzje co do
    umieszczenia należą do KNF i nie ma tu atomagii, lecz
    jest pełne sterowanie ręczne. ;)

    Na to ,,ręczne sterowanie'' narzekają nawet sami
    urzędnicy -- na zbyt wielkie kompetencje KNF.

    > No wlasnie - o co chodzi z ta zlotowka, przeciez nawet wyzej
    > napisano, ze mozna przekazac innemu bankowi. Za wieksza
    > kwote ? Ale jaką ?

    W Portugalii i Hiszpanii (Santander przejął) przejmowano za jedno
    euro -- to znacznie więcej nie za złotówkę. ;) W Hiszpanii ponoć
    decyzję podjęto znienacka w nocy -- zanim nastąpiła panika...
    Ludziska po prostu obudziły się z depozytami w innym banku ;)
    i umorzonymi akcjami...

    Dlaczego za złotówkę, i to po miliardowym dofinansowaniu?...
    To samo pytanie ;) chyba zadawał LCzarnecki swym rozmówcom
    w lipcu... Nawet nazwał coś takiego (IMO niesłusznie!!!)
    kradzieżą. (wg mnie to rozbój czy rabunek, nie kradzież)

    > Skoro za zlotowke, to po co 2 mld ?

    Spytaj AGlapińskiego i ZSokala...

    > Cos cwierkaja, ze tyle maja te banki obligacji, ktore trzeba by splacic ...

    Tak -- prawie/niemal tyle, ale co mają te obligacje do tych
    2 miliardów? I chyba nie te banki, a sam Getin -- ale może mylę się.

    > Obywatele sie uciesza, ze ich nie zostawia z obligacjami
    > (podporzadkowanymi) na lodzie.

    Zapewne tak. ;)

    > No ale taki bank przynosi zysk, to fiskus dostanie z powrotem.
    > Co prawda Idea ostatnio jakos krucho z tym zyskiem stala :-)

    Getin też krucho, ale chyba ogólnie daje i dawał dużo.
    Ponadto dawał pracę w Polsce zamiast zagraniczne
    kiblowanie czy kuroniówki...

    > A tu jeszcze drobiazg - jak sie kaze bankom uzupelnic BFG,
    > to banki beda mialy strate, i fiskus bedzie mial strate :-)

    Ale deponenci nie będą mieli dużej straty, więc będą mogli
    zarobić i spłacić podatkami. Chirurdzy i grabarze będą mieli
    stratę, czy raczej nie zyskają... Może budowlańcy także... ;)
    I producenci oraz handlarze broni...

    Trudna sprawa -- z policzeniem zysków i strat... ;)

    500+ zyska czy straci? Dzieci przybędzie czy ubędzie?
    Społeczeństwo odmłodzi się czy zestarzej?...

    > W radzie nadzorczej. Za 4 tys miesieczne.
    > Co moze i nie jest takie glupie, zeby KNF
    > miala nadzor blizszy, ale czy ma jakas podstawe prawna ?

    Żartujesz czy naprawdę zastanawiasz się?
    Jakże KNF może mieć swego człowieka w firmie kontrolowanej przez KNF?
    Komu ma taki radca/pracownik służyć? -- Komisji, czy bankowi, który
    mu płaci? [czy po prostu sobie i temu, komu fuchę tę zawdzięcza]

    LCzarnecki twierdzi, że nie nabrała. :)

    > Ale taki run jest bardzo prawdopodobny.

    Już nie.

    Pisałem to wczoraj, ale nie wysłałem, bo nie dokończyłem...
    Dziś widzę (w publikacjach netowych) ludzie nadal szturmują...
    Co będzie, gdy tak zaszturmują inne banki w Polsce?
    Upadek BFG tylko czy upadek całego systemu finansowego,
    czy upadek całego polskiego państwa?...

    IMO lepiej studzić te zapędy niż rozgrzewać...

    W razie czego ;) najwięcej stracą najsłabsi, najstarsi i najbiedniejsi...

    > A nawet sie juz zaczal, wiec pytanie tylko gdzie sie skonczy.

    Gdzie zaczął? W marmurach? 100 kpln na godzinę?
    Marmurowy szturm nie jest groźny...

    > I co dalej ?

    AGlapiński mówi o całym szeregu możliwości zapobiegających upadaniu.
    Teraz (w kontekście nagrań) lepiej sprawę wyciszyć... Pokazać dobre
    zamiary instytucji państwowych wobec banków...

    LCzarnecki swymi nagraniami pokrzyżował zupełnie plany
    PiS -- plany udomowienia banków. ;) Już same nagrania
    wiele wnoszą, ale w zestawieniu z problemem
    SN -- odkładają te dumne plany na czas nieokreślony...

    BTW SN -- chyba dziś była ekspresowa ,,nowelizacja''. ;)
    Polski suweren ;) kolejny raz uchwalił coś na rozkaz z zewnątrz.

    IMO może dojść do tego, że ów suweren ;) poprosi wprost
    o zewnętrzne wskazówki, zanim coś ,,nowego'' uchwali...

    Może by tak do polskiego parlamentu wprowadzić parlamentarzystów
    spoza Polski? Po ~60 osób z: Izraela, USA, UE, FR... ;) Może
    jakoś inaczej?... ;) Mniejszość niemiecka ma swoich ludzi
    od dawna...

    Ot -- i suwerenność! ;)

    > KNF spokojnie poczeka na niewyplacalnosc, czy NBP pozyczy na ucieczke?

    Już IdeaB dostała państwową pomoc.

    > Pozyczki juz zapowiedzieli, ale tego moze sie uskladac pare mld.
    > No coz, NBP w bity bogaty, co to dla niego pare mld :-)

    Wystarczy, że mniej zabierze. Na chwilę, bo później ,,wyrówna''. ;)

    -=-=-

    Nie mam już siły -- na resztę być może odpowiem później...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,