  • 1. Data: 2018-11-13 17:10:32
    Temat: Re: Klony
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2018-11-13 o 11:05, J.F. pisze:
    > W klonach zle sie dzieje, jesli Czarnecki sie zabezpiecza przed KNF ?
    >
    > Czy po prostu uczciwy jest i znosi lapownictwa ... w pol roku po zajsciu
    > ? :-)

    W moim przekonaniu ostatni raz, kiedy media poruszały temat nękania
    przez KNF biznesu polskiego przedsiębiorcy to była sprawa Amber Gold.
    Płaczącym w gazetach był wówczas Marcin P. W międzyczasie nie pamiętam,
    aby tego typu historie wychodziły. Mam wrażenie, iż Czarnecki będzie
    musiał coś zrobić ze swoimi interesami - wystarczy popatrzeć na kurs
    akcji jego firm - ot, chociażby Idea Banku. Być może jest to próba
    wywarcia presji na KNF lub wytłumaczenia mających wkrótce zapaść
    nieprzychylnych decyzji.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-11-13 19:39:31
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Szymon napisał(a) w wiadomości: ...

    >W moim przekonaniu ostatni raz, kiedy media poruszały temat nękania
    >przez KNF biznesu polskiego przedsiębiorcy to była sprawa Amber Gold.

    Amber Gold to właściwie nie powinna być sprawa KNF tylko gospodarczych.
    Albo i nie bo spec służby potrzebują finansowania. Wcześniej
    plotkowano, że z LOT i resztówek skarbu państwa ale o LOT od wielu
    lat za głośno - nie da się...

    >Płaczącym w gazetach był wówczas Marcin P. W międzyczasie nie pamiętam,
    >aby tego typu historie wychodziły.
    >[...]

    Przypominam sprawę doprowadzenia do upadłości SK Banku po kłótni
    z KNF dot. interpretacji sposobu oceny ryzyka, nakaz sprzedaży
    FM Banku (obecnie Nest) pod byle pretekstem nieistotnym jeśli
    chodzi o sytuację banku - jakaś drobnostka w papierach jednego
    z doradców (?) - gdyby tak oceniano innych to pewnie połowę
    RPP trzeba by odwołać).
    O słynnym wirusie nie wspomnę.
    Pokażcie mi szefa nadzoru finansowego w innym państwie, który
    jest (w tej chwili już był) młodszy niż nasz.

    Polskie wymogi dot. banków są wysokie i między innymi dlatego
    w Polsce bankowość nie jest zbyt tania bo ktoś za przymusowe
    bezpieczeństwo finansowe musi zapłacić - zawsze jest to klient.
    Nie oceniam czy to dobrze czy źle ale w takich warunkach
    przychylność KNF ma swoją wartość.

    Być może to nie korupcja ale "dżentelmeńska umowa" by nie siać
    paniki... Coś nie wyszło?

    Arek

  • 3. Data: 2018-11-13 19:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup

    >Amber Gold to właściwie nie powinna być sprawa KNF tylko
    >gospodarczych.
    >Albo i nie bo spec służby potrzebują finansowania.

    Ale wczesniej moglaby sie KNF zainteresowac, skoro to w publicznym
    obrocie.

    > Przypominam sprawę doprowadzenia do upadłości SK Banku po kłótni
    >z KNF dot. interpretacji sposobu oceny ryzyka,

    Ale co - syndyk chyba twierdzi, ze kapitaly sa ujemne.
    A prezes zdaje sie nadal siedzi i nawet zmiana rzadu mu nie pomogla.

    Choc oczywiscie to nie sa zadne rzetelne argumenty w naszej
    rzeczywistosci :-)

    A jak tam pozostale banki i SKOKi - syndyk sciaga zalegle kredyty, czy
    jednak nie daje rady ?

> [...]
    >O słynnym wirusie nie wspomnę.
    > Pokażcie mi szefa nadzoru finansowego w innym państwie, który
    >jest (w tej chwili już był) młodszy niż nasz.

    No ale stary byl widac zly, skoro takie aferki wymieniasz, wiec
    nastapila dobra zmiana :-)

> [...]
    >bezpieczeństwo finansowe musi zapłacić - zawsze jest to klient.
    >Nie oceniam czy to dobrze czy źle ale w takich warunkach

    Ale to chyba unijne przepisy o tym bezpieczenstwie ...

    >przychylność KNF ma swoją wartość.

    Niewatpliwie. Aczkolwiek inne banki jakby nieniepokojone ...

    > Być może to nie korupcja ale "dżentelmeńska umowa" by nie siać
    >paniki... Coś nie wyszło?

    Za 40 baniek ?

    J.

  • 4. Data: 2018-11-15 08:24:48
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5beb1dfe$0$503$65785112@news.neostrada.pl>...
    >Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    [...]

    >Ale to chyba unijne przepisy o tym bezpieczenstwie ...

    Zdaje się, że nasze ostrzejsze.

    >Niewatpliwie. Aczkolwiek inne banki jakby nieniepokojone ...

    >Za 40 baniek ?

    Suma spora.
    Ale w tle jeszcze próba przejęcia banków przez PKO BP, bo
    zagraniczne które się dało państwo już wykupiło. Za planem miał
    stać jeden z doradców prezydenta. Młody mógł powiedzieć, że nie
    popiera aż takiej nacjonalizacji i idzie na rękę polskim prywatnym
    bankom ale trzeba wsparcia :)
    W dalszym tle jeszcze konflikt KNF z BFG o wpływy, kto ma
    nadzorować sektor finansowy.

    Arek