  • 1. Data: 2018-11-13 19:38:37
    Temat: amerykańskie obywatelstwo dzięki Getin
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Nie wiem, czy to na skutek obecnego zamieszania ale...
    W moich danych na koncie w Getin Banku znalazłem po głównej
    rezydencji podatkowej (Polska) i nr ident. (PESEL)

    Rezydencja podatkowa USA

    Jestem obywatelem USA
    Tak
    (Hurraa!)

    Jestem rezydentem USA do celów
    podatkowych
    Tak
    (o cholera!...)
    Wprawdzie numeru identyfiakcji podatkowej TIN/SSN/EIN nie ma...

    Nie wiem od kiedy, bo jeszcze na potwierdzeniu z banku z sierpnia
    2018 obywatelem USA ani rezydentem nie byłem i nie zamierzałem.
    Czekam na odpowiedź skąd ten zaszczyt.

    Może też sprawdźcie?...
    Arek

  • 2. Data: 2018-11-13 20:37:46
    Temat: Re: amerykańskie obywatelstwo dzięki Getin
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-13 o 19:38, Arek pisze:
> [...]
    >
    > Nie wiem od kiedy, bo jeszcze na potwierdzeniu z banku z sierpnia
    > 2018 obywatelem USA ani rezydentem nie byłem i nie zamierzałem.

    Nie słyszałeś o FACTA?
    Nie składałeś deklaracji w swoim banku?

    https://archiwum.radiozet.pl/Technologia-i-motoryzac
    ja/FATCA-OSWIADCZENIE-PKO-ING-mBank.-O-co-chodzi-000
    31164

    Swoją droga, to bardzo niesymetryczna umowa międzynarodowa.

  • 3. Data: 2018-11-15 08:17:00
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    t-1 napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    cja/FATCA-OSWIADCZENIE-PKO-ING-mBank.-O-
    co-chodzi-00031164

    >Swoją droga, to bardzo niesymetryczna umowa międzynarodowa.

    Gdy ogłaszano i wchodziła w życie zęby zjadłem na analizie umowy,
    od kiedy kto pod nią podpada itd.
    Tu sytuacja jasna: składałem przy okazji zakładania rachunku
    ok. 3 mies. temu. Mam potwierdzenie z danymi z "karty klienta"
    na której z USA związków nie mam.
    Teraz przy okazji zajrzałem do zakladki z danymi a tam taki
    numer! Czekam na odpowiedź banku. Po udokumentowaniu dane
    w systemie oczywiście zmieniłem.

    Arek

  • 4. Data: 2018-11-16 11:35:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Od getoutu trzymam się z daleka, ale mam lion's - czyli ideę.
    Pewnie jakieś FATCA tam podpisywałem. Ale w ich ST sprawdzić się nie da.
    Zresztą to niewielka różnica, czy Cię do Amerykanów zaraportują czy nie, jak nie
    podpadasz pod ich US to nic z tym nie zrobią.
    A żeby zaraportowali, wcale nie trzeba mieć z USA związków, pod raportowanie
    podpadają też zbyt bogaci - tzn. zbyt bogaci w jednym banku - wtedy trzeba się
    przyznać do bycia "beneficjentem rzeczywistym".