  • 1. Data: 2018-11-13 17:27:13
    Temat: Czarnecki dal czadu
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Co dalej z jego bankami? W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku
    padaki jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro.
    Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

    Pzdr

  • 2. Data: 2018-11-13 17:55:38
    Temat: Re: Czarnecki dal czadu
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, November 14, 2018 at 1:27:20 AM UTC+9, miumiu wrote:
    > Co dalej z jego bankami? W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku
    > padaki jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro.
    > Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

    Scenariusz już rozwinął szef KNF, szczegóły na taśmie.

    W skrócie plan jest taki, że KNF ogłasza brak spełnienia kryteriów przez banki
    Czarneckiego, ich nacjonalizację, po czy PKO BP czy Pekao SA przejmują go za
    "złotówkę". I już.

  • 3. Data: 2018-11-13 18:29:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >W skrócie plan jest taki, że KNF ogłasza brak spełnienia kryteriów
    >przez banki Czarneckiego, ich nacjonalizację, po czy PKO BP czy Pekao

    A swoja droga - jak to wygladalo przy innych bankach ?
    No tak, ale tam komisarz stwierdzal ujemne kapitaly wlasne, to nie
    trzeba bylo placic zlotowki tylko jeszcze zadac milionow..

    A tu kapitaly na razie oficjalnie sa ciagle dodatnie ...

    Hm, a moze sie myle - te co byly wlaczane do wiekszego banku, to na
    jakich zasadach ?

    J.

  • 4. Data: 2018-11-13 21:48:23
    Od: p...@g...com

    Den tisdag 13 november 2018 kl. 17:27:20 UTC+1 skrev miumiu:
> [...]
    > padaki jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro.
    > Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

    Tak.
    https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#6

  • 5. Data: 2018-11-14 07:04:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2018 12:48:23 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > Tak.
    > https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/#6

    Tylko Idea ma 18 mld depozytow ... starczy w BFG pieniedzy ?

    J.

  • 6. Data: 2018-11-14 08:17:49
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tylko Idea ma 18 mld depozytow ... starczy w BFG pieniedzy ?
    >
    > J.

    Ale jako zrodla finansowania BFG wymieniony jest tez kredyt zaciagniety z
    NBP. Wiec chyba w razie braku srodkow doraznych na wyplaty zaciagaja kredyt.

    Pzdr

  • 7. Data: 2018-11-14 15:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    [...]

    A tu wersja Giertycha

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/giertych
    -o-aferze-knf-bardziej-ponura-niż-korupcja/ar-BBPHsz

    "Giertych porównuje działania byłego już prezesa KNF i przedstawicieli
    tej instytucji do działań rekieterów (osób wymuszających haracze od
    właścicieli sklepów i restauracji).
    Skąd to porównanie? "Ktoś doprowadził do tego, że w maju 2017 roku
    Minister Finansów wydał rozporządzenie, które wprowadziło nowe wymogi
    kapitałowe dla banków, które udzielały kredytów walutowych.
    Rozporządzenie było wymierzone tak naprawdę w Getin Nobel Bank, czyli
    jedyny prywatny, polski bank. Oznaczało ono, że bank ten (który ma
    zgromadzone wielomiliardowe kapitały akcjonariuszy) nagle w wyniku
    wprowadzonych nowych zobowiązań (tzw. waga 150%) nie spełniał wymogów
    kapitałowych" - wyjaśnia Giertych.
    "Przed tym rozporządzeniem banki musiały mieć 5% kapitałów własnych w
    stosunku do kredytów zabezpieczonych na nieruchomościach (czyli waga
    wynosiła 50%). Po wydaniu rozporządzenia banki musiały mieć 15%
    kapitałów w stosunku do udzielonych kredytów, o ile kredyty hipoteczne
    były udzielone w walutach (waga 150%). Wprowadzone rozporządzenie
    doprowadziło do sytuacji, że Getin Nobel Bank z dniem wejścia w życie
    tego rozporządzenia (grudzień 2017) wymagał dokapitalizowania na
    prawie 1 miliard złotych, gdyż tak przełożyła się ta 'waga' na jego
    obowiązki kapitałowe" - wylicza były wicepremier."

    J.

  • 8. Data: 2018-11-14 19:24:54
    Od: Zenek <a...@i...pl>

    W dniu 14.11.2018 o 15:46, J.F. pisze:
> [...]
    > 1 miliard złotych, gdyż tak przełożyła się ta 'waga' na jego obowiązki
    > kapitałowe" - wylicza były wicepremier."

    były wicepremier Giertych mówi co mu napiszą, kłopoty banków
    L.Czarneckiego nie zaczęły się dziś, czy w grudniu 2017 roku, instytucje
    te zawsze balansowały na granicy, a gdyby GetBack nie powstał i nie
    skupił złych kredytów wyglądałyby jeszcze gorzej, te wrzuty z gazety
    wybiórczej można czytać, ale trzeba przy tym myśleć, a nie uwarfzać to
    za prawdy objawione

  • 9. Data: 2018-11-15 01:50:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "miumiu" pseu17$m91$...@n...news.atman.pl

    > Co dalej z jego bankami?

    Głupi nie jest -- wie, za co oberwał. :)
    A skoro wie -- być może ;) potrafi obronić się.

    LCzarnecki atakował ZUS -- czym ściągał na siebie
    słuszny ;) gniew boży. (boży czyli ZLUSowy)

    ZUS w Polsce (czymkolwiek Polska jest -- państwem,
    narodem czy krajem) ma nadzwyczajne uprawnienia
    porównywalne z tajną policją -- carską lub podobną.
    (wiem, że ZUS zakładał JKPiłsudski, ale dziś, wiek
    później, osoba zakładająca ma niewiele do powiedzenia)

    Atakujący ZUS muszą liczyć się z kontrą, czyli z reakcją
    ZUSu i osób/instytucji żyjących w symbiozie z ZUSem.

    Ja dostałem niemal wprost ostrzeżenie i zostałem
    ukarany ;) za me grupowe ataki na ZUS. Kontratak
    był i skuteczny, i dotkliwy (taki miał być i taki
    mi zapowiedziano, choć szczegóły implementacyjne
    poznałem dopiero po zaatakowaniu) lecz IMO większe
    straty ów atak zadał atakującym niż mnie -- za
    sprawą rykoszetowania. :) [czyli chyba ;) coś
    poszło niezgodnie z zamiarami/intencjami obrońców
    ZUSowego imperium]

    Moje zaś oberwanie było możliwe także dzięki mojej
    celowo prowadzonej polityce ,,ugodowej'' (i wobec
    osoby (raczej -- instytucji) wspierającej ZUS,
    i wobec osób ,,postronnych'' z którymi toczę
    [pod górę lub z góry?] cichą wojnę od dziesięcioleci)
    której już nie zamierzam prowadzić -- po kres mego żywota.

    Odstąpienie od owej polityki ma się nijak i do renty,
    i do kary ;) za atakowanie ZUSu -- jest efektem mego
    znudzenia.

    -=-

    Być może atakujący zauważą, że okazali mi miłosierdzie,
    uwzględniając moje wycofanie się z atakowania ZUSu, ale
    słabe to miłosierdzie, skoro ZUS odrzucił dwa wnioski
    o prewencję rentową już po moim wycofaniu się z atakowania
    ZUSu, i nie uznał mego prawa do renty zdrowotnej, choć kosi
    słone składki/podatki (8% płac -- 6.%+1.5%) rzekomo na cele
    rentowe, czyli na wspieranie ludzi niezdolnych do normalnej
    (normalna praca -- to w moim wypadku ~40 godzin tygodniowo)
    pracy zarobkowej.

    ZUS uwzględniał 4 wnioski o PR, dzięki czemu byłem:

    - w Gołdapi jesienią 2013 r.
    - w Wieńcu Zdroju latem 2016 r.
    - w Wieńcu Zdroju wiosną 2017 r.
    - w Wieńcu Zdroju pod koniec 2017 r.

    lecz odrzucił wnioski złożone:

    - wiosną 2018 r.
    - i latem 2018 r.

    choć w:

    - br. ledwo żyję (moim zdaniem zły stan
    zdrowia jest spowodowany astmą)
    - styczniu 2017 r. byłem w Wieńcu Zdroju,
    gdzie wysłał mnie NFZ na pobyt sanatoryjny...

    Czyli w ubr. byłem w Wieńcu Zdroju 3 razy; latem 2016 r.
    byłem jeden raz; a w br. ZUS odrzucił (także komisyjnie)
    dwa wnioski (wystawione nie prze mnie, lecz przez lekarza)
    o leczenie sanatoryjne w ramach prewencji rentowej ZUS.

    Można by spokojnie zauważyć, że tak długo ZUS akceptował
    wnioski o leczenie mnie w ramach prewencji rentowej, jak
    długo atakowałem ów ZUS na grupach dyskusyjnych? -- i nie
    tylko na grupach... A gdy zaprzestałem atakowania -- wnioski
    (niemal identyczne -- wszystkie te wnioski wystawione zostały
    przez tę samą lekarkę podczas okresowych wizyt/badań) odrzuca...

    -=-

    Spodziewam się FAQ? ;)

    Dlaczego wycofałem się z atakowania? Przeraziłem się?
    Nie. Raczej ;) zniechęciłem. Uznałem, że (poza drobnymi
    wyjątkami) każdy zdrowy na umyśle, dorosły człowiek
    w Polsce (a inne osoby raczej ;) mnie nie czytają)
    zna status ZUSu i po prostu tłukę grochem o ścianę.
    (lub drobniuteńko ;) mielę wodę młynkiem do kawy)

    Kto (jaka osoba czy instytucja) wziął ZUS w obronę?
    Między innymi Sąd Rzeczypospolitej Polskiej, ale nie
    chodzi mi tu o wyrok w sprawie mojej renty chorobowej,
    lecz o inny, który razem z poczynaniami ,,pobocznymi'' ;)
    innych osób ;) miał mnie załamać finansowo.

    Ten Sąd, przeciwko któremu walczy PiS,_wspierający_ZUS. :)
    Poza owym Sądem są inne osoby -- też rzekomo mające na
    pieńku z PiSem.

    Czy mam w tej sprawie coś do dodania? Bardzo dużo,
    ale na razie raczej ;) nie mogę zbyt wiele ujawnić.
    Jeśli dożyję czasów, gdy będę mógł to i owo uzupełnić,
    zapewne odświeżę temat. Najchętniej bym też dorzucił
    konkretne dokumenty...

    -=-

    > W Idea sa calkiem niezle lokaty. Czy w przypadku padaki

    LCzarnecki raczej ;) głupi nie jest, więc potrafi bronić
    się skutecznie -- i nawet ;) broni się. (mam tu na myśli
    nie {} nagranie rozmowy dotyczące opłaty prawnika, lecz
    coś innego)

    BTW -- pamiętam retorykę ;) Imperium Rydzyka (Radia Maryja,
    TV Trwam, Naszego Dziennika itp.) towarzyszącą aferze związanej
    z nielegalnym nagrywaniem naszego dobrodzieja (MBelki) w Sowie...
    Ciekawe, czy teraz ZZiobro (człowiek Rydzyka) zastosuje podobną
    retorykę... (cóż, że łamano prawo nagrywaniem potajemnym, skoro
    łamano w imię ,,wyższego dobra''?! -- omawiano to szczegółowo,
    uzupełniając przykładami i wykładniami, mającymi poruszyć
    wyobraźnię i sumienia Polaków)

    > jest jakies ryzyko? Oczywiscie mowa o srodkach ponizej 100 000 euro.
    > Czy w razie upadlosci banku BFG wyplaca srodki razem z odsetkami?

    Oficjalną odpowiedź już otrzymałeś. BFG to BFG -- **musi**
    pokrywać straty (do stosownych kwot) bezdyskusyjnie, i to
    dość szybko. Mniej oficjalnie? -- BFG pokrywa straty SKOKów,
    dlaczego zatem miałby nie kryć strat banków LCzarneckiego?

    - SKOKi zostały objęte asekuracją w czasie padania
    (sprzecznie z ogólnymi zasadami ubezpieczania)
    - banki LCzarneckiego mają się raczej dobrze pomimo
    prowadzonej nagonki i różnych ataków (nagonka nie
    jest tożsama z atakiem -- nie powtarzam się tutaj)
    - między innymi banki LCzarneckiego łożyły masę
    szmalu do BFG na ratowanie SKOKów

    Zatem, póki jakiś Bóg na niebie, BFG będzie krył ewentualne
    straty banków LCzarneckiego bez zająknięcia -- w ramach
    obowiązków BFG, chyba, że nastąpi jakiś poważniejszy
    kataklizm -- ale o takiej sytuacji trzeba by rozmawiać
    z wróżkami bądź prorokami, albo choć z przywódcami takimi
    jak WWPutin -- ponoć szykującymi kolejne światowe wojny...

    Chyba zrozumiałe jest, że BFG ma swe jakieś ograniczone
    możliwości -- więc nie ogarnie padu całego (nie wiem,
    gdzie są granice tej całości -- czy BFG jakoś asekuruje
    się podobnymi FG) systemu bankowego/finansowego i że nie
    gwarantuje w czasie stosownych ;) wojen...

    Ja akurat w IB nie mam nic, ale w GetinB -- mam sporo,
    jak na me możliwości.

    -=-

    Apelować o poparcie dla LCzarneckiego nie będę -- bo to właśnie
    tłuczenie grochem o ścianę, ale ja tego człowieka (i jego dążenia)
    szanuję i (na miarę swych możliwości) popieram, czym narażam się
    i ZUSowi (parsknięcie śmiechem) i PiSowi, i masie trolli, i wielu
    innym osobom czy instytucjom...

    Tu dygresyja...
    Jestem jedną z ostatnich osób, które będą broniły DTuska,
    ale jednak zauważę, że ten pan jest mądry prawie jak radio. ;)
    Radio nie ma swej wiedzy -- głosi to, co dostanie. :) Otóż
    PiS wcale nie przypomina bolszewickiej partii, lecz... Carską. :)
    PiS dla mnie to po prostu Moskale! Obojętne -- Bolszewicy,
    Mienszewicy, Biali... Rosja (co każdy wie, choć nie każdy
    rozumie) to stan umysłu/ducha/duszy.

    Pan były premier (DTusk) dobrze próbował, ale źle powtórzył. ;)
    PiS nie przypomina Bolszewików, ale ogólnie -- Moskali. Oczywiście
    PiS miejscami przypominać musi Bolszewików, skoro jest ulepiony na
    wzór i podobieństwo (a może nawet i z gliny) Moskali!!!

    -=-

    Samo powiedzenie ..mądry jak radio'' znam/mam od... Moskali. :)
    A konkretniej -- od Moskali z Leningradu. :)

    Radio powtarza to, co usłyszy/odbierze -- a że odbiór czasami ;)
    (zwłaszcza w Rosji, gdzie wówczas szalały i długie fale, i średnie
    fale -- czyli modulacja amplitudowa) bywa zakłócany szumami... ;)

    -=-

    Na koniec przydałoby się coś o bankach? ;)
    Na koniec -- owszem... ;)

    Prawo w RP jest skomplikowane co najmniej z dwóch powodów:

    - aby każdy człowiek żyjący w tym kraju (gdzie obowiązuje
    prawo RP) musiał (świadomie lub nie; celowo lub nie...)
    łamać to prawo

    - aby zatrudniać masę urzędników obsługujących to skomplikowane prawo.

    Dzięki temu:

    - każda osoba (człowiek czy instytucja, zgromadzenie czy Kościół
    bądź Cerkiew) narażająca się władzy (jak LCZarnecki ZUSowi) może
    (zgodnie z obowiązującym prawem) być/zostać ukarany za łamanie
    prawa -- zamiast za krytykowanie (toż mamy wolność słowa! -- nawet
    car gwarantował Polakom wolność słowa!) elity rządzącej :)

    - masy urzędników (wraz ze swymi rodzinami i znajomymi/przyjaciółmi)
    czynnie popierają (w urnach) elity rządzące podczas wyborów...

    Czy mnie Straż Miejska wystawiła mandat ,,za parkowanie w miejscu
    niewyznaczonym'' właśnie w ramach ,,nakłaniania'' do współpracy?
    IMO niekoniecznie.

    -=-

    Teraz o bankach?... Banki LCzarneckiego wpisują się w dalekowzroczną
    politykę PiS -- są polskie! :) PiS właśnie dlatego ;) odkupił PKO SA,
    aby repolonizować banki w Polsce. Banków LCzarneckiego nie trzeba
    repolonizować ani polonizować -- są polskie.

    Banki LCzarneckiego zatrudniają niektórych ;) pracowników chyba
    z litości -- bo tacy pracownicy więcej strat przynoszą niż zysków.
    Taka polityka zapewne podoba ;) się Kościołowi.

    Co do polonizacji i repolonizacji...
    Może kiedyś nakręcę fajny film z momentami -- porównujący
    parking białostockiego ZUSu (gdzie parkują podatnicy utrzymujący
    (teraz lub w choćby przeszłości) i ZUS, i resztę państwa
    polskiego -- zwykle ludzie schorowani lub niezbyt młodzi)
    do parkingów Lidla.

    W skrócie i opisowo -- parking ZUSu przypomina krajobraz księżycowy,
    gdyż urozmaicony wysokimi pagórkami i głębokimi zagłębieniami/kraterami...
    W mokre dni mamy tam jeziorka, w suche -- tereny piaszczyste (jakby
    pustynne?) a dookoła są drzewa i gdzieniegdzie trawa... Rozmaitości!!!

    Parkingi Lidla chyba są ogólnie znane, więc nie będę ich opisywał.
    Na pobliskim (czymkolwiek jest owa bliskość) parkingu Lidla zimą
    stoi pług -- do odśnieżania... [dzieciom zabiera frajdę; chirurgom
    czy ortopedom zabiera pracę...]

    Przypomnę, że wicepremier PTGliński proponował polonizację Lidla...

    -=-

    Teraz o bankach?... Wysoko cenią się prawnicy ;) pracujący ;) w bankach... ;)
    Te 40 mln -- to 40 mln pln czy czegoś innego? Brutto, czy netto?...
    Prawnik miał być zatrudniony na etacie czy jakoś inaczej?...
    [same niewiadome... można by rzec -- rzekoma umowa jest niejasna,
    więc nie można jej nazwać 'umową', więc tej (czy takiej) 'umowy'
    nigdy nie było -- o co więc tyle hałasu?!?!? skoro można dziś
    kwestionować prawnie ;) ,,umowy kredytowe'' -- dałoby się też
    zakwestionować i te 40 mln?...]

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 10. Data: 2018-11-15 15:40:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    >były wicepremier Giertych mówi co mu napiszą, kłopoty banków
    >L.Czarneckiego nie zaczęły się dziś, czy w grudniu 2017 roku,

    Owszem, ale powyzsze chyba latwo sprawdzic.

    >te zawsze balansowały na granicy,

    Mozna rowniez powiedziec, ze spelnialy wymagane wymogi :-)

    Jak sie tak zacznie krecic wymogami, to latwo powiedziec ze "nie
    spelnia".

    A swoja droga ... czemu inne banki nie maja takich problemow
    kapitalowych ?
    Patrzac na lokaty mBanku czy BZ to mozna by wrecz powiedziec, ze
    pieniadze od klientow im niepotrzebne.

    Bogaty zagraniczny wlasciciel kapitalu ma az nadto, a w Polsce moze on
    dobrze zarobic ?

    J.