  • 31. Data: 2018-11-18 01:14:45
    Temat: Re: Czarnecki dal czadu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Gajdemski" s...@f...debian.org.pl

    > Czyli w przypadku ewentualnych problemów, mogę się powoływać na
    > użytkownika Crimi z USENETu i będzie dobrze?

    Oczywiście. ;)

    > Dobranoc.

    IMO LCzarnecki wykonał skuteczny manewr osłaniający -- póki
    klienci nie rzucą się do jego banków hurtowo po swój szmal,
    póty mogą spać spokojnie, bo jeśli nawet byłą przygotowana
    jakaś akcja, ;) wniesione oskarżenie niewątpliwie odsunie
    tę akcję w czasie... (jedną z możliwości jest narzucanie
    nowych wymogów bankom -- tylko najsłabsze banki padną)

    Jeśli jednak oskarżenia LCzarneckiego okażą się prawdziwymi
    (a raczej tak będzie) należy zadać pytanie o stan polskiego
    systemu bankowego -- ,,nadzorowanego'' przez KNF...

    W relacji LCzarnecki-MChrzanowski zakładamy nieuczciwość
    pierwszego i dokładamy konieczność pilnowania interesu ;)
    przez ostatniego... Zakładamy, że Bankier (ten lub tamten)
    poprowadzi (celowo lub nie, świadomie lub nie) swój bank
    ,,w maliny'' a swymi błędami obciążyć zechce społeczeństwo,
    dlatego dokładamy mu (każdemu bankierowi -- profilaktycznie)
    kontrolera w postaci (miedzy innymi kontrolerami) KNF...

    Ale co wówczas, gdy role zagrano odwrotnie?
    Gdy LCzarnecki (potencjalnie czarny charakter w tym
    spektaklu) ukazuje makabryczną nieuczciwość szefa KNF?

    Czy MChrzanowski mógł dążyć samotnie do przejęcia całego
    systemu bankowego w Polsce? (a może i poza Polską) Brzmi
    niedorzecznie! Może jednak współpracował z innymi osobami?
    Może CBA musi prześwietlać ;) nie tylko MChrzanowskiego,
    ale także wszystkich poważniejszych polskich urzędników
    okołobankowych i wszystkich znajomych MChrzanowskiego?...

    IMO bez nadzwyczajnej komisji raczej nie obejdzie się,
    jeśli oskarżenia LCzarneckiego zostaną uznane za prawdziwe.

    -=-

    Czy BFG ma stosownie dużo pieniędzy, by pokryć straty IB?
    Nie ma -- to jasne. BFG nie może mieć ,,zapasowego kompletu''
    chronionego szmalu na swych kontach, bo takie coś nie ma sensu.
    Ale BFG mam możliwości pokrycia mimo tego, że nie trzyma na swych
    kontach ,,pełnego zapasu''. ;)

    Odsyłam do stron WWW BFG. https://www.bfg.pl

    Ale co wówczas, gdy spisek przeciwko Polakom obejmuje także
    BFG? **Jeśli** (na razie nie jest to orzeczone) w KNF znalazł
    się ,,przedsiębiorca wyższych lotów'' ;) -- jaką mamy pewność
    czystości intencji BFG i innych instytucji oferujących nam
    ,,spokojny sen''?

    Skąd mamy wiedzieć, czy w polski wojsku nie ma podobnych ludzi? ;)

    -=-

    Zakładając jednak ,,normalny tryb postępowania'' -- BFG
    musi pokryć ewentualne straty klientów banku objętego
    gwarancjami BFG...

    -=-

    Jeśli jednak dobrze rozumiem oskarżenia LCzarneckiego -- na
    razie ;) nie upadek IB czy GB jest rozpatrywany, lecz zejście
    tych banków z ceny i ,,pomoc'' udzielona przez PKO SA...

    -=-

    Z innej strony... LCzarnecki wyjechał z kraju...
    Rzekomo ma być dostępny już w poniedziałek...

    Co wówczas, gdy nie wróci do Polski a jego oskarżenia
    okażą się jedynie blefem dającym mu czas na ucieczkę
    i dobre ukrycie się przed polskim wymiarem sprawiedliwości?...

    Tego nie wiem. Nie wiem też, w jakim stanie zostawił swe banki...

    -=-

    Tak czy siak -- dług polskiego rządu (łącznie z emeryturami)
    sięga chyba pięciu bilionów pln i na razie ;) polskie państwo
    twierdzi, że dług ten potrafi spłacić, zatem ewentualne pokrycie
    strat klientów banków LCzarneckiego także nie może okazać się
    zbyt trudne...

    -=-

    Oficjalne odpowiedzi, na które chyba można powołać się,
    znajdziesz chyba ;) tutaj:

    https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/gwarantow
    anie-depozytow-w-pytaniach-i-odpowiedziach/

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 32. Data: 2018-11-18 01:45:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2018 01:14:45 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > póty mogą spać spokojnie, bo jeśli nawet byłą przygotowana
    > jakaś akcja, ;) wniesione oskarżenie niewątpliwie odsunie

    Ale jak widac - panika juz sie zaczela.
    Jak sie rozwinie - to te banki same beda musialy oglosic
    niewyplacalnosc.

    A zaczela sie z powodu manewru ...

    J.

  • 33. Data: 2018-11-18 03:08:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." za4vv2vctfs3$....@4...net

    > Ale jak widac - panika juz sie zaczela.
    > Jak sie rozwinie - to te banki same beda musialy oglosic
    > niewyplacalnosc.

    > A zaczela sie z powodu manewru ...

    IMO od dawna IB i GB stoją źle w oczach urzędników, ale
    być może panikę wywołał sam LCzarnecki swym manewrem...
    A manewr ów wykonał na wieść o szykowanych zmianach
    w polskim prawie, które mają na celu ,,poprawienie
    zabezpieczeń'' a które ukażą jego banki w jeszcze
    gorszym świetle...

    )\._.,--....,'``.

  • 34. Data: 2018-11-18 05:04:03
    Od: j...@j...org

    On Sunday, November 18, 2018 at 11:08:27 AM UTC+9, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > w polskim prawie, które mają na celu ,,poprawienie
    > zabezpieczeń'' a które ukażą jego banki w jeszcze

    Jak wynika z nagranych rozmów urzędników - w sensie, "no to se przejmiemy banki tego
    ch... Czarneckiego, hy hy hy" - został on postawiony pod ścianą.

  • 35. Data: 2018-11-18 10:37:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-11-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale jak widac - panika juz sie zaczela.

    Ale gdzie? Na giełdzie? Meh. To przecież nie dotyczy depozytariuszy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 36. Data: 2018-11-18 22:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2018 10:37:22 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Ale gdzie? Na giełdzie? Meh. To przecież nie dotyczy depozytariuszy.

    Te rzekome kolejki pod oddzialami ... ale myslisz, ze gieldowa panika
    nie przeniesie sie na depoztytariuszy ?
    No coz, mysle, ze sie szybko dowiemy :-)

    Na razie politycy uspokajaja ... ale chyba czas se zastanowic co
    bedzie, gdy te dwa banki straca wyplacalnosc.
    Zalozmy, ze nadzor dobrze dziala, i banki odpowiednie aktywa
    posiadaja, ale plynnosc straca.
    NBP moze bankowi pozyczyc, ale nie musi.
    Getin to prawie 50mld depozytow, wiec BFG wymieka.

    KNF moze i chcialby przejac bank za zlotowke, ale teraz nie wypada.

    NBP pozyczy BFG ? Bedzie chyba musial.
    Syndyk z czasem te pieniadze odda, ale przez lata bedzie na rynku
    nadmiar ... inflacja ?

    Czy to inne banki beda sie musialy zlozyc ?
    ... bo na gieldzie co wszystkie potanialy ..

    A jak to jest na Wiborze - tam chyba moze Idea pozyczyc ... ale czy
    inne banki moga odmowic, na zasadzie "wam nie, zbyt ryzykowne" ?

    Czy nalezy sie spodziewac wzrostu wiboru ... i spadku zlotowki na
    rynku walutowym ?

    J.

  • 37. Data: 2018-11-18 23:44:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." x3lfnre09sdl$....@4...net

    > Te rzekome kolejki pod oddzialami ... ale myslisz, ze gieldowa panika
    > nie przeniesie sie na depoztytariuszy ?
    > No coz, mysle, ze sie szybko dowiemy :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Depozytariusz

    Mają Panowie/Siostry ;) na myśli takich:

    Depozytariusz -- w prawie międzynarodowym państwo[1], grupa państw[2],
    organizacja międzynarodowa lub organ organizacji międzynarodowej[3]
    przechowujący oryginał umowy międzynarodowej (wielostronnej) oraz
    dokumenty z nią związane (dokumenty ratyfikacyjne, zastrzeżenia,
    sprzeciwy do zastrzeżeń, oświadczenia, itd). Depozytariusz informuje
    strony umowy o wszelkich zmianach dotyczących tej umowy, np. o przystąpieniu
    do niej kolejnych stron, wypowiedzenia umowy przez obecną stronę (strony) itd.

    depozytariuszy?

    Czy takich:

    W prawie cywilnym depozytariuszem jest przechowawca depozytu.

    może?...

    > Na razie politycy uspokajaja ... ale chyba czas se zastanowic co
    > bedzie, gdy te dwa banki straca wyplacalnosc.
    > Zalozmy, ze nadzor dobrze dziala, i banki odpowiednie aktywa

    Ale aktywa to kredyty, które być może nie zostaną spłacone.

    > posiadaja, ale plynnosc straca.
    > NBP moze bankowi pozyczyc, ale nie musi.
    > Getin to prawie 50mld depozytow, wiec BFG wymieka.

    Prawie? Chyba ponad -- o ile teraz ;) nie spadło...
    Dlaczego BFG wymięka? Po prostu ściąga z innych banków...

    > KNF moze i chcialby przejac bank za zlotowke, ale teraz nie wypada.

    O! -- widzisz! Nie wypada... Jutro ma iść fajny film z momentami...

    > NBP pozyczy BFG ? Bedzie chyba musial.
    > Syndyk z czasem te pieniadze odda, ale przez lata bedzie na rynku
    > nadmiar ... inflacja ?

    50 mld to raczej sporo szmalu. Ponad 10% rocznego budżetu.

    > Czy to inne banki beda sie musialy zlozyc ?
    > ... bo na gieldzie co wszystkie potanialy ..

    Jaki nadzór -- takie zaufanie akcjonariuszy/inwestorów.
    Co więcej -- PTGliński proponował polonizację Lidla.
    Być może PiS Planuje polonizację na większą skalę...

    Co wówczas, gdy inwestorzy zagraniczni uciekną a UE nałoży na
    Polskę kary? Co wówczas, gdy Węgry wyskoczą poza UE tak mocno,
    że nie będą mogły (wetowaniem) bronić pozycji/stanowiska Polski...

> [...]
    > inne banki moga odmowic, na zasadzie "wam nie, zbyt ryzykowne" ?

    > Czy nalezy sie spodziewac wzrostu wiboru ... i spadku zlotowki na

    IMO można spodziewać się ,,polonizacji'' szeroko pojętej,
    która dać może katastrofalne wyniki.

    -=-

    Jak rozumiem wymowę zapowiadanego filmu, który jutro ma mieć
    swą publiczną premierę -- nie o upadek Getin chodzi rządzącym,
    ale o przejęcie upadającego Getin za złotówkę przez dobrodziejną PeKaO SA.

    )\._.,--....,'``.

  • 38. Data: 2018-11-19 03:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2018 23:44:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." x3lfnre09sdl$....@4...net
    >
    > Ale aktywa to kredyty, które być może nie zostaną spłacone.

    Nadzor powinien pilnowac i stosowne rezerwy powinny byc.
    No dobra - na to co teraz jest terminowo splacane nie trzeba, a w
    przyszlosci roznie moze byc.

    Ale sa jeszcze zabezpieczenia i fundusze wlasne.

    > Prawie? Chyba ponad -- o ile teraz ;) nie spadło...
    > Dlaczego BFG wymięka? Po prostu ściąga z innych banków...

    To moze byc i dla nich cios, jesli z zaskoczenia.

    > O! -- widzisz! Nie wypada... Jutro ma iść fajny film z momentami...

    > 50 mld to raczej sporo szmalu. Ponad 10% rocznego budżetu.

    NBP bogaty, a mozliwosci finansowe ma prawie nieoograniczone :-)

    Hm, bedzie nadmiar, czy nie bedzie - wszak niby i dzis klienci
    Czarnieckiego moga wpasc na pomysl i wyplacic swoje pieniadze ...

    > Jaki nadzór -- takie zaufanie akcjonariuszy/inwestorów.

    Albo licza, ze przez pare lat beda musieli sie skladac na BFG i
    dywidendy nie bedzie ...

    > IMO można spodziewać się ,,polonizacji'' szeroko pojętej,
    > która dać może katastrofalne wyniki.

    To raczej kwestia lat ...

    > Jak rozumiem wymowę zapowiadanego filmu, który jutro ma mieć
    > swą publiczną premierę -- nie o upadek Getin chodzi rządzącym,
    > ale o przejęcie upadającego Getin za złotówkę przez dobrodziejną PeKaO SA.

    I tu jest niuans - trzeba by splacic obligacje, a jest ich cos 2 mld.
    A i akcjonariusze moga pojsc do sadu, jesli bank ma jakis majatek
    teraz.

    J.

  • 39. Data: 2018-11-19 15:54:56
    Od: <5...@2...155456.invalid> (Tom N)

    Eneuel Leszek Ciszewski w

    > "J.F." uem5wc2pk1c9$....@4...net

    > IMO zazwyczaj tak. Nie znam takiego banku, który wypłaca
    > 100 kpln komuś, kto stosownie nie zapowiedział wypłaty,
    > ale może nie ja mam rację.

    Notabene Noble Getin pozwolił mi wypłacic w bankomatach jednego wieczoru
    150k ;P

    Musiałem odwiedzic chyba trzy i wypłacac po 3k

    --
    'Tom N'

  • 40. Data: 2018-11-19 16:04:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości grup
    invalid.181119.invalid...
    Eneuel Leszek Ciszewski w
    > "J.F." uem5wc2pk1c9$....@4...net

    W jakims malutkim oddziale - byc moze.
    Bo my tu mamy tylko 50k ...

    No tak, a Idea moze miec bardzo malo "duzych oddzialow".

    No coz - to zglosis.

    >Notabene Noble Getin pozwolił mi wypłacic w bankomatach jednego
    >wieczoru
    >150k ;P
    >Musiałem odwiedzic chyba trzy i wypłacac po 3k

    Ale tu ryzyko dla banku mniejsze, bo ile moze byc w bankomatach ... no
    tak, we wszystkich obslugiwanych sieciach to sporo ...

    J.