    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Credit Agricole zmiana zlecenia stałego
    Date: Thu, 10 Mar 2022 22:27:03 +0100

    news:o7p1vxwwwtog$.1mx1bo8elp7tu$.dlg@40tude.net...

    > Tym niemniej sa one tu kluczowe.

    Kluczowe jest unikanie przesyłania danych wrażliwych i wcale
    nie niezbędnych. Zakładając, że zafałszuje tylko kwotę - głupi
    kawał, ale żeby ukraść trzeba podmienić numer.
    Miałem na myśli również wycieki historycznych SMS-ów, kwoty
    o czymś mogą świadczyć... Operatorzy mieli jakiś problem
    z ich kasowaniem - vide publikacje w aferze Rywina lub
    publiczne żądanie prokuratora udostępnienia ich z okresu po
    którym powinny być bezpowrotnie usunięte (żądał bo wcześniej
    dostawał bez gadania, czyli nie kasowali...).
    W Polsce w praktyce wyciekają różne wrażliwe dane - niedawno
    który poseł i członek rządu szczepiony przeciw Coronie...

    > Jak ci zalezy ... przejdz na autoryzacje przez apke.

    jak se smartfona kupie...

    > Ale to sms informacyjne, czy z haslem?

    Wynika z jego treści.

    > Bo jak sie ktos dobierze do sms z haslami, to i ukrasc moze.

    Teroretycznie tak. Zasada minimalizacji ew. strat.
    Uważam, że karty z kodami były lepsze, wyciec mogły z wiadomego
    miejsca - z banku, i o ile nie stosowali hash-ów.

    > No chyba, ze ci sie hacker dobierze do konta w jednym banku,
    > a potem trzeba cie tylko sprowokowac do zasilenia.

    Trzeba mieć czym. I sprowokować i zasilić...

    > mowisz, ze mozna nie zauwazyc roznicy miedzy 100,00 a np 100.000
    > ?

    Jeżeli część nie zwraca uwagi na nr rachunków to i na kwotę
    pobieżnie. Jak się podmieni jedno i drugie, przy czym kwotę
    zamiast np. 554,27 na 5542,7 to robi różnicę.

    > Kropka tysieczna ... ale banki jej chyba nie stosuja?

    W Polsce nie powinny, norma jest, że przecinek, ew. spacja po
    tysiącach. W czasach "papierowych" wydruki widywałem różne.
    Kiedyś widziałem historię zassaną w .csv w której rachunki
    beneficjentów były w zapisie "naukowym" (wbrew praktyce -
    liczby też powinny być tekstowo) czyli w rodzaju 5,2149027e+25,
    końcówka numeru przepadała. Excel może domyślnie przekręcić
    przy wyświetlaniu (trzeba ręcznie format komórki wymusić)
    ale edytor tekstowy pokazał, że to tak naprawdę.

    Arek