  • 11. Data: 2023-01-26 21:28:23
    Temat: Re: Co z tymi ARSami?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 11:17:29 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

    > Mysłisz, że przez tak długi czas nikt tego nie zauważył?

    > MC ma "zwykły" kurs.

    > Zawsze myślałem, że tu będą takie njusy, ale chyba czym starsza grupa tym mniej
    nowości, a więcej filozofii ;).
    > Są grupy na discordzie, są strony z promocjami i "błędami" cenowymi. Teraz tam
    trzeba szukać.

    Dzieki za info, ale jak to uzyć?

    Aliexpres pokazuje ceny w ARS, ale obciazyc chce w $ :-(

    J.

  • 12. Data: 2023-01-26 22:01:27
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 21:28:26 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Aliexpres pokazuje ceny w ARS, ale obciazyc chce w $ :-(

    Myślałem raczej o dyskusji, a nie wykorzystywaniu ;).

    No, ale...
    jak chciałbyś zrobić zakupy na Zalando to zamiast płacić złotówkami możesz kupić
    sobie kartę podarunkowa np.
    Zalando Gift Card 100 PLN - Zalando Key - POLAND
    koszt 4859.18 ARS (https://www.g2a.com/zalando-gift-card-100-pln-zalan
    do-key-poland-i10000000235055)
    przewalutowanie wg. aktualnego kursu VISA
    4859.18 ARS = 63.341716 PLN
    1 ARS = 0.013035 PLN
    1 PLN = 76.713741 ARS

    Możliwość zmiany waluty znajdziesz na dole strony o prawej stronie.

    Są ludzie, którzy kupują np. karty doładowujące Google Play albo Amazon. Można
    zaplanować sobie urlop taniej, można w Paypal ustawić ARS jako walutę rozliczeniową
    itp.

    MK

  • 13. Data: 2023-01-26 23:23:45
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:27:31 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
    > Bardziej ciekawe jest to czy to błąd VISA czy celowe działanie.

    Raczej celowe:
    https://www.bloomberglinea.com/english/argentinas-el
    aborate-ploy-to-lure-tourists-has-begun/

  • 14. Data: 2023-01-26 23:32:41
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 22:01:29 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    sobie kartę podarunkowa np.
    > Zalando Gift Card 100 PLN - Zalando Key - POLAND

    Niby pokazuje cenę w ARS, ale po przejściu do płatności chce pobrać z karty 117,96
    PLN

    > Możliwość zmiany waluty znajdziesz na dole strony o prawej stronie.

    Tylko zmieni ceny wyświetlane na stronie, obciążenie karty nie będzie w ARS

    > można w Paypal ustawić ARS jako walutę rozliczeniową itp.

    Próbowałem z trzema polskimi Visami, dla żadnej nie mogę ustawić waluty
    rozliczeniowej ARS.

    Niby fajnie. ale nie udało mi się znaleźć możliwości skorzystania z "promocji".

  • 15. Data: 2023-01-27 10:07:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Prowizji od czego?
    PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
    To chyba prezesa wywalą ;-).

    -----

  • 16. Data: 2023-01-27 11:11:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 10:08:05 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Prowizji od czego?
    > PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
    > To chyba prezesa wywalą ;-).

    To specjalna karta dla pisiorów.
    Ale dowiedzieli się o niej wisienkowicze.

    Z diners club w podkarpackiej spółdzielni nie wyszło - pisiorskie "profesjonalisty"
    tak zarządzały, że banku już nie ma, więc trzeba było zrobić w skarbonce.
    Do rozwalenia skarbonki trzeba więcej czasu - mimo wysiłków pisiorów.

  • 17. Data: 2023-01-27 11:56:17
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 10:08:05 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Prowizji od czego?
    > PKO BP za cokolwiek nie pobiera prowizji??
    > To chyba prezesa wywalą ;-).

    Tak, PKO ma 2 znane mi karty kredytowe, które nie mają prowizji od transakcji
    walutowych, co więcej pozwalają nawet na bezpłatna wypłatę z bankomatów, oczywiście
    pod warunkiem, że tego samego dnia spłacisz saldo, bo odsetki są naliczane
    standardowo. Do tego ubezpieczenie podróżne, więc oferta dla aktywnych całkiem fajna.
    Warunki do zwolnienia z opłat też da się spełnić nawet jeśli aż tyle się nie wydaje,
    wystarczy zastosować kilka tricków ;).

    MK

  • 18. Data: 2023-01-27 12:20:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 11:56:19 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    Warunki do zwolnienia z opłat też da się spełnić nawet jeśli aż tyle się nie wydaje,

    Hehe, dwie ;>
    Tak samo można powiedzieć, że na okładce vogue i w teledysku Freedom'90 było aż pięć
    laseczek do wyboru,
    tylko co z tego, skoro na żadną cie nie stać ;P

    A co do bankomatu - trzeba spłacić całe saldo czy tylko tą wypłatę?
    W citku OIDP jest w regulaminie, że najpierw spłacają się gotówkowe, a potem
    bezgotówkowe - niezależnie od daty.
    Tylko jeszcze kwestia, kiedy się ta wypłata rozliczy - bo odsetki dopiero od
    rozliczenia,
    ale spłacenie też możliwe dopiero po rozliczeniu - więc może być konieczność
    czatowania.

  • 19. Data: 2023-01-27 16:06:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 14:23:45 -0800 (PST), Marcin Mokrzycki wrote:

    > Raczej celowe:
    > https://www.bloomberglinea.com/english/argentinas-el
    aborate-ploy-to-lure-tourists-has-begun/

    jakis szerszy opis
    https://www.b2bpay.co/business-payments-argentina

    socjalizm/PRL mi sie przypomnial.
    Wymiana walut na ksiązeczki, kurs oficjalny, kurs komercyjny ...

    promocyjny kurs dla zagranicznych turystow
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-12-21/a
    rgentina-doubles-peso-ars-dollar-usd-rate-for-touris
    ts

    ale kto w tym przypadku poza Argentyną przyjmuje ARS?
    Visa moze i przyjmuje ..

    J.

  • 20. Data: 2023-01-27 19:03:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 14:32:41 -0800 (PST), Marcin Mokrzycki wrote:

> [...]
    rozliczeniowej ARS.
    > Niby fajnie. ale nie udało mi się znaleźć możliwości skorzystania z "promocji".

    Tak mi sie cos wydaje, ze to by za dobrze było :-)

    Ale Mac sie jakos udało ?

    J.