  • 21. Data: 2023-01-27 19:41:17
    Temat: Re: Co z tymi ARSami?
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 16:06:46 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    aborate-ploy-to-lure-tourists-has-begun/
    > jakis szerszy opis
    > https://www.b2bpay.co/business-payments-argentina
    >
    > socjalizm/PRL mi sie przypomnial.
    > Wymiana walut na ksiązeczki, kurs oficjalny, kurs komercyjny ...
    >
    > promocyjny kurs dla zagranicznych turystow
    > https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-12-21/a
    rgentina-doubles-peso-ars-dollar-usd-rate-for-touris
    ts

    I to jest ciekawy wątek. Czy to celowe działanie to nie jest takie pewne, bo obecnie
    zakupy w ARS przy użyciu kart VISA sa blokowane.

    > ale kto w tym przypadku poza Argentyną przyjmuje ARS?
    > Visa moze i przyjmuje ..

    Ja robiłem zakupy na https://www.carflexi.com/pl-pl?cr=ARS. Mam też wykupioną usługę
    subskrypcyjną, która jest rozliczana wg cen i w walucie argentyńskiej.
    Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w
    ARS nie otrzymują autoryzacji.

    MK

  • 22. Data: 2023-01-27 20:15:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 19:41:19 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
    > Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w
    ARS nie otrzymują autoryzacji.

    Typowe - dotarło do PL i zaczęli się dziczyć.
    I tu masz odpowiedź na swoje wcześniejsze pytanie:
    > Mysłisz, że przez tak długi czas nikt tego nie zauważył?

    Przykładów wiele niestety...

    Zapewne miał być taki kurs w terminalach w Argentynie, ale zapomnieli, że IO działają
    tak samo ;>

  • 23. Data: 2023-01-27 20:43:00
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 19:41:19 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
    > Wiem, że ludzie kupowali tez na https://www.eneba.com/pl/, ale obecnie transakcje w
    ARS nie otrzymują autoryzacji.

    Tam od dawna ciężko jest zapłacić bezpośrednio kartą, niemal wszystko jest
    odrzucane. Trzeba płacić PayPalem, a na polskich kartach nie daje się
    ustawić ARS. Ktoś pisał, że udało mu się z kartą z Coinbase (via PayPal),
    czyli trzeba kombinować z jakimiś wynalazkami.

  • 24. Data: 2023-01-27 20:46:21
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 20:15:34 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    w ARS nie otrzymują autoryzacji.
    > Typowe - dotarło do PL i zaczęli się dziczyć.

    Typowe pierdolenie, czyli nie znam się, więc się chętnie wypowiem.

    Do Polski temat dotarł z Niemiec, gdzie kilka dni wcześniej zaczęli robić
    "promocyjne" zakupy za tysiące EUR:
    https://www.mydealz.de/deals/xbox-series-x-ca-360eur
    -durch-guthaben-50eur-psn-ca-33eur-uvm-visa-kreditka
    rte-erforderlich-wechselkurs-ars-zu-eur-2117879

  • 25. Data: 2023-01-27 20:57:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Jan 2023 11:46:21 -0800 (PST), Marcin Mokrzycki wrote:
> [...]
    -durch-guthaben-50eur-psn-ca-33eur-uvm-visa-kreditka
    rte-erforderlich-wechselkurs-ars-zu-eur-2117879

    swoja drogą ciekawe.
    Te ARS wygladają na kiepsko niewymienne.
    Niemieckiemu sklepowi niepotrzebne, wiec wiec pewnie korzystal z
    automatycznej wymiany kartowej.

    I co - rozjechaly sie kursy oficjalne z promocyjnymi, i nikt nie
    zauwazyl?

    Bo od drugiej strony wyglada to jakos tak
    https://batimes.com.ar/news/economy/argentinas-gover
    nment-tries-to-tempt-tourists-in-search-for-dollars.
    phtml

    J.

  • 26. Data: 2023-01-28 09:17:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 20:46:26 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):
> [...]
    -durch-guthaben-50eur-psn-ca-33eur-uvm-visa-kreditka
    rte-erforderlich-wechselkurs-ars-zu-eur-2117879

    Dobra, Niemce zaczęły się dziczyć, a biedni Polacy jak zwykle przez paskudnych
    szwabów nie dostali szansy ;P

  • 27. Data: 2023-01-29 09:14:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie nadaję się do kredytówek jakiegokolwiek banku, bo mam za słabą pamięć i zawsze w
    jakieś drakońskie kary wpadałem, od pierwszej
    bodajże EC (?) wydawanej przez Kasę Opieki gdy jeszcze byliśmy bardzo młodzi i głupi
    ;-).
    Wmuszanie kredytówek właśnie na tym polega, z wisienkowiczami by poszli z torbami (w
    Las Vegas to grupa miałaby zakaz zbliżania się
    na milę do jakiegokolwiek banku, a do Dawida przyszłaby delegacja w myckach ;))
    BTW po 30+ latach BP likwiduje obciążeniową VC.

    -----

  • 28. Data: 2023-01-29 09:57:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 stycznia 2023 o 09:14:44 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Wmuszanie kredytówek właśnie na tym polega, z wisienkowiczami by poszli z torbami
    (w Las Vegas to grupa miałaby zakaz zbliżania się
    > na milę do jakiegokolwiek banku, a do Dawida przyszłaby delegacja w myckach ;))

    Wolę w myckach niż z mafii (vide "Rainman" czy "Ojciec chrzestny") ;P

  • 29. Data: 2023-01-29 10:04:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdybyś miał na imię Mohamed to śpiewałbyś inaczej ;-).

    -----

  • 30. Data: 2023-01-29 10:49:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 stycznia 2023 o 10:04:17 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Gdybyś miał na imię Mohamed to śpiewałbyś inaczej ;-).

    A, to sprecyzujmy, czy mówimy o bankierach czy Mossadzie (vide operacja "Gniew boży")
    - no ale tam nie zatrudniają idiotów (w przeciwieństwie do pewnego kraju nad Odrą, w
    którym agenci kontrwywiadu wojskowego zamieszczali na "naszej klasie" zdjęcia
    podpisane "ja w stroju localsa") i mycek nie noszą.
    Cóż, póki co mam jak mam - a uwierzysz, że trafił się idiota stosujący wiejski chwyt
    erystyczny w postaci fejkowego oskarżenia o to, że "widział moje antysemickie wpisy w
    necie"? ;>