  • 1. Data: 2023-01-24 18:58:46
    Temat: Jaki dochód
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
    żeby nie płacić abonamentu RTV ?

    --
    animka

  • 2. Data: 2023-01-25 10:57:29
    Temat: Re: Jaki dochód
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Animka pisze:
    > Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
    > żeby nie płacić abonamentu RTV ?

    Nie oglądać, nie słuchać, wyrejestrować, nie płacić. Usenet nie wystarcza?

  • 3. Data: 2023-01-25 11:29:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 25 stycznia 2023 o 10:57:38 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):
    > Nie oglądać, nie słuchać, wyrejestrować, nie płacić. Usenet nie wystarcza?

    Jeszcze trzeba zastosować się do słów piosenki Yugotonu "1000 kawałków"
    i "wyrzucić telewizor przez okno".
    No chyba że nie ma tunera DVB-T (uwaga, również DVB-T, nie wystarczy
    "niemanie" tunera DVB-T2, "bo wojna"), wtedy może zostać.
    Podobno studenci AGH podczas jakichś juwenaliów rozszerzyli tradycję
    wyrzucania telewizorów przez okno akademika - i, jako techniczni, popożyczali od
    wszystkich
    przedłużacze i wyrzucili włączony telewizor.
    Niestety podobno spadł na samochód kierownika - i owi studenci zostali wyrzuceni z
    akademika...
    Ew. można się wykazać znajomością telefonu tzn. telewizora i wymontować z niego ów
    tuner.

    Bo chodzą słuchy, że poczta za przeproszeniem wolska wysyła w teren zastępy szpicli i
    orków,
    którzy powołując się na "zarządzenie prezesa poczty za przeproszeniem wolskiej" mają
    mieć
    prawo do przeprowadzania rewizji w mieszkaniu, czy przypadkiem nie znajduje się tam
    telewizor (i/lub radioodbiornik) umożliwiający odbiór reżimowej propagandy.
    I jak znajdą, a wyrejestrowany bez pozwoleństwa (a pewnie takich, co wyrejestrowują
    będą sprawdzać przede wszystkim, bo łatwy łup), to zaraz kara 6*abo miesięczny.

    I nieważne, że oglądasz tylko TVN, a szczujni nie masz nawet zaprogramowanej - jeśli
    przeszkolony ork sam zaprogramuje, to kara leci.
    A do tego zaraz jeszcze może być kara za "niemanie" zaprogramowanego,
    i to na pierwszych numerach programów...

  • 4. Data: 2023-01-25 11:56:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Jan 2023 18:58:46 +0100, Animka napisał(a):

    > Jaki trzeba mieć konkretnie dochód (podzielony na pół) w 2023 roku ,
    > żeby nie płacić abonamentu RTV ?

    https://rtv.poczta-polska.pl/pdf/tab_zwolnien.pdf

    O dochodach jest w punktach 6 i 7.
    Patrz na małe literki pod spodem:

    ad 6:
    W 2022 roku zwolnienie dotyczy osób, których miesięczna emerytura nie
    przekracza kwoty 2 831,27 zł brutto
    (jest to 50% z kwoty 5 662,53 zł - tj. przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w gospodarce narodowej brutto w 2021roku).

    ad 7:
    kryterium dochodowe określone w niniejszej ustawie spełniają osoby, których
    dochód rodziny w przeliczeniu na osobę lub dochód osoby uczącej się
    nie przekracza kwoty 674,00 zł. W przypadku, gdy członkiem rodziny jest
    dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem
    o umiarkowanym albo o znacznym stopniu niepełnosprawności, zasiłek rodzinny
    przysługuje, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo
    dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 764,00 z

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2023-01-26 02:28:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 25.01.2023 o 10:57, Andrzej Kłos pisze:

    > Nie oglądać, nie słuchać, wyrejestrować, nie płacić. Usenet nie wystarcza?

    Usenet nie wystarcza. Telewizor gra, czy jakaś stacja radiowa z
    telewizora lub muzyka przez WMP, a ja w tym czasie korzystam z usenetu.
    Abonament płacę od zawsze i będę płaciła do końca, ale jeśli dochód nie
    przekracza połowy średniej ustalonej przez GUS to jest się osobą
    zwolnioną z płacenia abonamentu.
    Zawsze mi wychodziło, że mam więcej niż połowa tej średniej.
    Nie wiem jak jest ustalone w tym roku.

    --
    animka

  • 6. Data: 2023-01-26 02:33:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > A do tego zaraz jeszcze może być kara za "niemanie" zaprogramowanego,
    > i to na pierwszych numerach programów...

    Nie ma potrzeby wpuszczania tych łapiduchów/kapusiów. Ja mam wszystko na
    "papierku", ze płacę abonament , tzn robię przelewy,

    Co do studentów to jeden mój kolega opowiadał jak to w akademiku
    wyrzucili śpiącego kolegę wraz z łóżkiem za okno :D

    --
    animka

  • 7. Data: 2023-01-26 03:40:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <e...@g...com>

    środa, 25 stycznia 2023 o 11:29:38 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No chyba że nie ma tunera DVB-T (uwaga, również DVB-T, nie wystarczy

    Rządowe programy są na DVB-T?

    > "niemanie" tunera DVB-T2, "bo wojna"), wtedy może zostać.

    Z mieszkania i z samochodu... Ale co z piwnicą i garażem?...
    Tam też można schować nielegalny ;) odbiornik...
    Całe szczęście, że nie chadza o nadajniki...
    W namierzeniu odbiornika pelengacja nie pomoże...

    W sanatorium pokazano mi przeznaczenie odbiornika TV -- podłączając laptop via HDMI.
    :)

    -=-

    Parafrazując czy plagiatując?...

    Huczą gabinety
    I imperium drży
    Szydzi z inspektorów
    Nie lęka się Poczty
    Nielegalny naród
    Zakazanej Polski!

    -=-

    TV oglądają starzy ludzie -- bezwładnościowo przyklejeni do tradycji?...
    Chyba są zwolnieni z opłacania abonamentu RTV...

    Tylko patrzeć -- jak opodatkują nam domowe komputery?...
    Od dawna opodatkowują -- choćby czyste nośniki informacji, w tym papier...
    Od niedawna chyba także ,,dyski'' SSD...

    --
    Eneuel

  • 8. Data: 2023-01-26 19:26:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-26 o 02:28, Animka pisze:
    > Abonament płacę od zawsze i będę płaciła do końca, ale jeśli dochód nie
    > przekracza połowy średniej ustalonej przez GUS to jest się osobą
    > zwolnioną z płacenia abonamentu.

    Z tekstu, który gdzieś widziałem wynikało, że bez względu na dochód jak
    się ma emeryturę poniżej tej 1/2 to się RTV nie płaci.
    Ale to tylko ktoś coś napisał - niekoniecznie ściśle.
    P.G.

  • 9. Data: 2023-01-26 19:38:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 18:40:45 -0800 (PST), Eneuel Leszek Ciszewski
    wrote:

    > Rządowe programy są na DVB-T?

    Chyba ciagle tak - mialy sie zmienic rok temu, ale przyszla wojna i
    nie zmienili.

    > Z mieszkania i z samochodu... Ale co z piwnicą i garażem?...
    > Tam też można schować nielegalny ;) odbiornik...

    Kiedys nie trzeba bylo chowac, wystarczylo wyciagnac wtyczke z
    gniazdka i zdemontowac antene ..

    > Całe szczęście, że nie chadza o nadajniki...
    > W namierzeniu odbiornika pelengacja nie pomoże...

    Oj, zebys sie nie zdziwil.

    > W sanatorium pokazano mi przeznaczenie odbiornika TV -- podłączając laptop via
    HDMI. :)

    No ale nasz/ich rzad uwaza, ze najwazniejsza jest mozliwosc odbioru.

    J.

  • 10. Data: 2023-01-26 23:43:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 sty 2023 o 19:38, J.F pisze:

    > Kiedys nie trzeba bylo chowac, wystarczylo wyciagnac
    > wtyczke z gniazdka i zdemontowac antene ..

    Teraz też -- wystarczy wyciągnąć z gniazda USB... ;)

    > Oj, zebys sie nie zdziwil.

    Odbiornik można spelengować?

    > No ale nasz/ich rzad uwaza, ze najwazniejsza jest mozliwosc odbioru.

    Donglem USB też?
    Najgorsze jest samochodowe radio -- jak je zepsuć?...
    Światło w garażu wyłączyłem... Chyba 19 grudnia złożyłem wypowiedzenie...

    -=-

    Skoro jesteśmy przy TV -- fajny film właśnie teraz oglądam...
    https://www.youtube.com/watch?v=u6tEi2FmKZY

    Na wszelki wypadek podam numer technicznego ;) konta...
    77 1020 5242 0000 2202 0587 3882

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

    --