  • 1. Data: 2023-01-25 22:24:00
    Temat: Co z tymi ARSami?
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Zajrzałem po długiej nieobecności i nie mogę uwierzyć, że na grupie poświęconej
    bankowości nie mam nic o takim gorącym temacie na przewalutowanie ARS przez VISA :D.
    VISA stosuje specjalny "turystyczny" kurs przewalutowania, który pozwala pewne
    oszczędności przy zakupach.
    Jak to działa? Otóż nie dalej jak wczoraj rezerwowałem auto na najbliższy wyjazd.
    Koszt w PLN wynosił 275 PLN, ale jak wybrałem walutę ARS to wyszło ok 13 tys ARS, a
    to w przeliczeniu na złotówki nieco ponad 166 PLN.
    W czasach sukcesów Bagsika nazwano by to zapewne przestępstwem, ale dziś to chyba
    jest tylko arbitraż :).
    Czy dla grupy nie jest to interesujący temat?

    MK

  • 2. Data: 2023-01-26 08:04:57
    Temat: Re: Co z tymi ARSami?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 25 stycznia 2023 o 22:24:02 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    jest tylko arbitraż :).
    > Czy dla grupy nie jest to interesujący temat?

    Wg gógla 13k ARS to ok 300zł - 0,023zł za ARS.
    Więc wszystko się zgadza prócz kursu i tego, kto zyskuje.
    Kto tu mataczy?

  • 3. Data: 2023-01-26 12:17:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Jan 2023 13:24:00 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
    > Zajrzałem po długiej nieobecności i nie mogę uwierzyć, że na grupie poświęconej
    bankowości nie mam nic o takim gorącym temacie na przewalutowanie ARS przez VISA :D.

    A co to takiego ten ARS?

> [...]
    jest tylko arbitraż :).
    > Czy dla grupy nie jest to interesujący temat?

    Co ci po interesujacych kursach, jak polskie banki przelicza po
    swojemu, albo dodadzą 6% prowizji.

    Az sie boje kartę wyciagac za granicą.

    J.

  • 4. Data: 2023-01-26 12:57:41
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 12:18:01 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Co ci po interesujacych kursach, jak polskie banki przelicza po
    > swojemu, albo dodadzą 6% prowizji.
    >
    > Az sie boje kartę wyciagac za granicą.

    Serio? Gdzie jak gdzie, ale tu to chyba każdy powinien znać karty, które są
    przeliczane bezpośrednio. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej kart jest przeliczanych
    bezpośrednio (tzn. po kursie organizacji), a bank dolicza tylko swoja prowizję, nawet
    jak przyjmiesz 6% w moim przykładzie to wychodzi i tak znacznie lepiej.

    MK

  • 5. Data: 2023-01-26 13:42:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 12:57:42 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    jak przyjmiesz 6% w moim przykładzie to wychodzi i tak znacznie lepiej.

    Ale wciąż w Twoim przykładzie jest kurs z jakiegoś innego wszechświata.
    Ew. przewidywany za kilka miesięcy ;>
    To skąd ten kurs wziąłeś?
    Kartę już obciążyło? Albo choć blokada?

    I co to za długa lista "kart przeliczanych bezpośrednio"?
    Zaś "bank dolicza TYLKO swoją prowizję" to jest bardzo wielkie TYLKO i nie ma nic
    wsspólnego z "bezpośrednim przeliczeniem", bo co to za różnica, czy bank zeżre jedną
    dużą prowizję "prowizyjną",
    czy też połowa będzie "prowizyjna", a druga połowa z fatalnego bankowego kursu np.
    EUR->PLN?

  • 6. Data: 2023-01-26 14:50:17
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 13:42:17 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Ale wciąż w Twoim przykładzie jest kurs z jakiegoś innego wszechświata.
    > Ew. przewidywany za kilka miesięcy ;>
    > To skąd ten kurs wziąłeś?
    > Kartę już obciążyło? Albo choć blokada?

    Obciach być aktywnym uczestnikiem grupy dyskusyjnej poświęconej bankom i nie wiedzieć
    gdzie szukać informacji o kursie przy przeliczaniu transakcji walutowych dokonywanych
    kartą.
    https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/uslugi-p
    odrozne-visa/exchange-rate-calculator.html
    Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę
    subskrypcyjną.

> [...]
    dużą prowizję "prowizyjną",
    > czy też połowa będzie "prowizyjna", a druga połowa z fatalnego bankowego kursu np.

    Np. w Regulaminie karty kredytowej Citi stoi cos takiego

    13. Kwoty Transakcji dokonywanych przy użyciu Karty w walutach innych niż polskie
    złote (PLN) są przeliczane przez Organizację płatniczą na polskie
    złote (PLN) po kursie Organizacji płatniczej rozliczającej Transakcję. Następnie
    kwota Transakcji, powiększona o prowizję za przewalutowanie (zgodnie
    z Tabelą Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank) księgowana jest na Rachunku
    Karty. Prowizja pobierana jest w dniu księgowania transakcji.
    Wartość pobranej prowizji Bank prezentuje w opisie Transakcji dostępnym na Wyciągu.

    Prowizja dla Citi to 6,8% przy większości kart, ale i tak daje to znacznie mniej niż
    gdyby nie skorzystać z ARS.

    MK

  • 7. Data: 2023-01-26 15:32:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 14:50:18 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    odrozne-visa/exchange-rate-calculator.html
    > Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę

    Fajowe, coś w tym rzeczywiście jest - albo gógiel kłamie co do kursu ARS/PLN - bo
    rzeczywiście
    systematycznie spada, czy wręcz po równi pochyłej leci na pysk, ale jeszcze poniżej
    0,022zł nie był, dziś 0,023zł.

    Ktoś się w visie musiał jebnąć, jest nagły spadek z dnia na dzień:
    14 grudnia:
    1 ARS = 0.026065 PLN
    1 PLN = 38.365963 ARS
    15 grudnia:
    1 ARS = 0.014719 PLN
    1 PLN = 67.939707 ARS

    No to ciekawe, czy będą wyrównywać, jak się połapią?
    Chciałem sprawdzić, czy to tylko w visie "turystyczna promocja", ale na MC nie działa
    kalkulator.
    A skąd w ogóle można się tego było dowiedzieć?

  • 8. Data: 2023-01-26 16:39:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 05:50:17 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

> [...]
    odrozne-visa/exchange-rate-calculator.html
    > Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę

    Ale karta z polskiego banku, a nawet z Citi?

> [...]
    >
    > Prowizja dla Citi to 6,8% przy większości kart, ale i tak daje to znacznie mniej

    6.8% to duzo, nawet bardzo dużo. Jak za wymiane walut.

    Ale w jaki sposob chcesz "nie korzystac z ARS" ?

    ARS to argentynskie peso?
    Gdzie rezerwowales to auto? W Argentynie?

    Miales w ogole mozliwosc wyboru waluty?

    mowisz, zeby np na Aliexpress wybrac ARS?

    Jesli taka przebitka ... ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

    J.

  • 9. Data: 2023-01-26 17:27:29
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:03:51 UTC+1 J.F napisał(a):

    > Ale karta z polskiego banku, a nawet z Citi?

    Mam tylko polskie karty. Transakcja wykonana karta PKO, aby nie płacić prowizji.

    > Ale w jaki sposob chcesz "nie korzystac z ARS" ?
    >
    > ARS to argentynskie peso?
    > Gdzie rezerwowales to auto? W Argentynie?
    >
    > Miales w ogole mozliwosc wyboru waluty?

    A czego nie rozumiesz? Napisałem chyba jasno, w moim przykładzie mogłem zapłacić za
    usługę w PLN 275 lub w ARS (peso argentyńskie) i po przewalutowaniu wyszło 166 PLN,
    mogłem też wybrać EUR a wtedy po przewalutowaniu wyszłoby jakieś 275,40 PLN. Samochód
    wypożyczany przez Internet w EU. Miałem możliwość wyboru jednaj z może 50 albo więcej
    walut.

    > mowisz, zeby np na Aliexpress wybrac ARS?

    Nie wiem nie kupuję na Aliexpress, bo moje ostatnie 3 zamówienia nie dotarły, a przy
    ostatniej sprzedawca nie chciał oddać kasy i musiałem korzystać z chargebacku.
    Kluczem jest to z jakiego kursu skorzysta sprzedawca, jeśli z kursu VISA to nic nie
    zyskasz.

    > Jesli taka przebitka ... ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

    Bardziej ciekawe jest to czy to błąd VISA czy celowe działanie. Na swojej stronie
    VISA posze o podróżach do Argentyny, ale wg tego kursu rozlicza wszystkie transakcje
    w ARS.
    https://www.visa.com.ar/soporte/consumer/viajes/tipo
    -de-cambio-english.html

    MK

  • 10. Data: 2023-01-26 20:17:29
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    czwartek, 26 stycznia 2023 o 17:27:46 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No to ciekawe, czy będą wyrównywać, jak się połapią?

    Mysłisz, że przez tak długi czas nikt tego nie zauważył?

    > Chciałem sprawdzić, czy to tylko w visie "turystyczna promocja", ale na MC nie
    działa kalkulator.

    MC ma "zwykły" kurs.

    > A skąd w ogóle można się tego było dowiedzieć?

    Zawsze myślałem, że tu będą takie njusy, ale chyba czym starsza grupa tym mniej
    nowości, a więcej filozofii ;).
    Są grupy na discordzie, są strony z promocjami i "błędami" cenowymi. Teraz tam trzeba
    szukać.

    MK