  • 1. Data: 2003-04-04 11:47:45
    Temat: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam,

    mam takie dosc glupie pytanie
    co klient moze zrobic, jesli bank nie przestrzega postanowien regulaminu
    prowadzenia konta?

    pozdrawiam
    seba

  • 2. Data: 2003-04-04 12:09:40
    Temat: Re: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: s...@o...pl

    > Witam,
    >
    > mam takie dosc glupie pytanie
    > co klient moze zrobic, jesli bank nie przestrzega postanowien regulaminu
> [...]

    Napisać do GINB-u?

  • 3. Data: 2003-04-04 13:17:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    s...@p...onet.pl wrote:
    > Witam,

    > mam takie dosc glupie pytanie
    > co klient moze zrobic, jesli bank nie przestrzega postanowien regulaminu
    > prowadzenia konta?

    Zgłosić się do Arbitra przy ZBP.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-04-04 14:45:57
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zgłosić się do Arbitra przy ZBP.

    Teoretycznie tak.
    Praktycznie sprawa wygląda następująco.
    1. Zglaszłasza się Arbitrowi.
    2. Wnosi opłatę np. 50 zł
    3. Czeka się.
    4. Dostaje się pismo od Arbitra, żeby sformalizować wniosek (dokumenty)
    5. Wniosek formalny idzie przez Arbitra do Banku.
    6. Bank odpowiada, że owszem tak ale nie poczuwa się do winy bo klient nie
    poniósł np. wymiernych strat materialnych.
    7. Arbiter przesyła te wszystkie papiery i prosi o ustosunkowanie.
    8. Jeśli kleint upiera się przy swoim odsyła ustosunkowanie do Arbitra.
    9. Ten po długim, długim namyśle oddala wniosek gdyż klient nie poniósł
    wymiernych szkód materialnych, a tylko takie rozpatruje Arbiter.
    10. Zostajesz obciążony tymi 50 złotymi. Gdyż to Ty przegrałeś sprawe u
    Arbitra. Bank chciał po lubownie 25 / 25 ale upierałeś się.

    11. Następny naiwny wnosi wniosek.

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-04-04 16:51:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <s...@o...pl> wrote in message

    > Napisać do GINB-u?

    Chyba chciales napisac, ze do sadu... GINB nie ma zadnych uprawnien zeby
    wtracac sie w sposy nak<>konsument.

    Maciej

  • 6. Data: 2003-04-04 16:54:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <s...@o...pl> wrote in message

    > Napisać do GINB-u?

    Chyba chciales napisac, ze do sadu... GINB nie ma zadnych uprawnien zeby
    wtracac sie w spory bank<>konsument.

    Maciej

  • 7. Data: 2003-04-04 17:11:08
    Temat: Odp: Co jesli bank zlamie regulamin
    Od: Tomek Dygała <tdygala@anty##fasolka.post.pl>

    > <s...@o...pl> wrote in message

    > Chyba chciales napisac, ze do sadu... GINB nie ma zadnych uprawnien
    zeby
    > wtracac sie w spory bank<>konsument.

    kompetencji nie ma ale zwyczajowo, w przypadku skargi klienta
    robi następująco: wysyła do banku, na ręce prezesa, kopie skargi
    i prosi o zbadanie sprawy przez komórkę kontroli wewnętrznej a
    następnie poinformowanie GINBu o wynikach.

    pzdr.
    Tomek D
    --
    Moja strona domowa http://tdygala.republika.pl GG 1538661

  • 8. Data: 2003-04-04 17:29:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Tomek Dygała" <tdygala@anty##fasolka.post.pl> wrote in message

> [...]
    > i prosi o zbadanie sprawy przez komórkę kontroli wewnętrznej a
    > następnie poinformowanie GINBu o wynikach.

    A bank grzecznie odpisuje, ze reklamacje klienta zostala rozstrzygnieta
    przez odpowiednie komorke w banki i klient o o decyzji zostal poinformowany.

    Maciej

  • 9. Data: 2003-04-04 18:47:33
    Od: Tomek Dygała <tdygala@anty##fasolka.post.pl>

> [...]
    rozstrzygnieta
    > przez odpowiednie komorke w banki i klient o o decyzji zostal

    wiesz co piszesz czy piszesz co wiesz? ;-)
    może konkretnie?

    tak się składa że ja znam takie sytuacje z autopsji
    z racji pracy w audycie wewnętrznym i w znanych mi przypadkach
    sprawa była rzetelnie badana a GINB był informowany
    o szczegółach a nie tylko że sprawa została załatwiona.
    Zupełnie inna kwestia to jest fakt że zdecydowana
    większość skarg jest bezzasadna bo klient czegoś
    gdzieś nie doczytał.
    wot taka perfidia banków... ;-)

    pzdr.
    Tomek D
    --
    Moja strona domowa http://tdygala.republika.pl GG 1538661

  • 10. Data: 2003-04-05 07:19:25
    Od: Tomek Dygała <tdygala@anty##fasolka.post.pl>

    Użytkownik "Tomek Dygała" <tdygala@anty##fasolka.post.pl> napisał w
    wiadomości news:b6kk0p$ko4$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > rozstrzygnieta

    aha, masz jeszcze jedną gwarancję - skarga za posrednictwem GINBu
    trafia
    bezpośrednio do prezesa banku.

    pzdr.
    Tomek D